hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - E det mulig at en hest kan sørge sæ syk?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 E det mulig at en hest kan sørge sæ syk?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

ingvild

» VIP

Skrevet - 09/01/2006 :  19:44:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Æ solgte en hest for snart 8 måner siden.. en stund før jul fikk jeg høre at han var blitt syk... han ville ikke spise grovforet sitt mer, kun kraftfore. De fikk raspet tennene men det var ikke det, dyrelegen trodde det var magesår, åsså hørte jeg ikke noe mer enn at han hadde fått medisin. Så i dag pratet jeg igjen med ny eieren å hun sir han er ikke bra å nå tror dyrelegen at det er svelg lamelse... men det vet dem ikke sikkert... men så lurte æ på ka dokker trur om at han kan sørge så mye at han ikke vil spise. Begynner han ikke å spise ordentli blir dem nødt til å avlive han for han kan jo ikke sulte seg ihjæl...

oleo

» VIP

Skrevet - 09/01/2006 :  19:55:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Leit å høre dette her....

Jeg er ganske sikker på at hester føler sorg, svik og savn. Hvor lenge de kan føle slik er jeg derimot usikker på.

Er dn sikker på at han har det godt i sitt nye hjem?

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 09/01/2006 :  22:46:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
En form for savn kan nok hester føle,selv om de ikke har samme type følelser som vi mennesker har (selv om vi alle gjerne vil trodet...).
Her er det jo gått relativt lang tid fra hesten flyttet til den ble syk.6-7 mnd og da er det nok lite sannsynelig at dette er årsaken.Du får nok stole på at dyrlegen greier å fine ut av hva som er galt og så krysser vi fingrene for at det ender godt.

Det kan være så mange grunner til at hester slutter å spise,men årsaken er nok fysisk. et halvt år er ganske lang tid for en hest...

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

ingvild

» VIP

Skrevet - 09/01/2006 :  23:02:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja æ vil jo så gjerne tru på det den nye eieren sir. men æ lurer jo litt så øæ lusker jo rundt på vipan å prøve å finne det ut,,, Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 10/01/2006 :  00:54:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Enig med Kurre...tror ikke du skal ha dårlig samvittighet for dette.

Hester har vel oftest andre måter å protestere på enn sultestreik...fx kaste av rytter/bite og sparke?

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 10/01/2006 :  13:06:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
En hest jeg kjenner til sluttet å spise når hun ble flyttet til en ny stall.
Men dette gjorde hun med engang hun ble flyttet.
Så eierne bestemte seg for å sette henne tilbake på den forrige stallen, å da begynte hun å spise igjen.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.