hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Er dette bra nok????
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 Er dette bra nok????
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Mari^_^

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  13:04:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Har tenkt tanken å få Miss hjem til meg i noen uker nå på vinteren. Hun skal da stå på utegang, med tilgang til et krypinn. Hun skal fòres med silo/høy/annet nødvendig fòr noen ganger om dagen og hun skal gå med dekken.
Har aldri hatt hest hjemme om vinteren før, og har derfor noen spørsmål.

- Missy er vant til utegang fra før, holder det da med et solidt skur og et dekken?
- Når på dagen burde hun fòres? Her er ingen hjemme mellom 8 og 15 på alle dager unntatt fredag, lørdag og søndag.
- Hun skal ha tilgang til stor paddock, hva slags gjerde burde vi bruke for å unngå å få en hest på rømmen?
- Hva slags underlag burde vi bruke i skuret?

- Og så det største problemet: Hun må stå alene her. Hun har stått alene i perioder før, og det gikk bra, men jeg er redd hun kan finne på noe når hun står alene her om dagen. Noen tips?

Har dette bare i tankene, om dere synes det ikke høres bra ut, dropper jeg det. Alltid hestens beste vet dere

www.hestene.no

Mari^_^

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  15:04:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ok, det er noen ganske idiotiske tegninger jeg har laget på paint, men dere får en skisse av hvordan det er.

Sett uten ifra: (Skal stå inntil en låvevegg, ved siden av en gammel, ubrukt silo.)

Sett ovenifra: (skal inneholde krybbe og vannkar)

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 08/01/2006 15:05:08 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  20:04:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ingen som mener noe asså? Dere kan ihvertfall si "nei, dette så helt jævlig ut" Blir glad bare for å få et svar jeg ;) men er veldig utålmodig av meg ;)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  20:34:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg syntes det så veldig bra ut jeg... hvis missy er vant til utegang før så tror jeg det vil holde med skul og dekken:) du kan jo fore henne når dere er hjemme kl 15? vi bruker vanlige inpringnerte trestolper med bred strømtråd, hestene mine har ikke rømt mye.. bare når noen har sluppet de ut å sånnt. ville nok kansje brukt halm i skuret... var kansje ikke så veldig bra svar men, det er jo ingen andre som har skrivd her da..;)
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  20:37:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
siden hesten er vant til utegang vil jeg tro et skur og dekken i tilfelle ekstremt kaldt eller snø holder lenge.

her får hestene mat kl 0700, da får de så de har til 13-14 tiden. så får de lite måltid mellom 16-18. så blir det kvelds rundt 20-23.

hvordan gjerde er hun vant til? hvis hun er vant til et simpelt strømgjerde er sikkert det bra nok. men vil tro det blir vanskelig og sette staur i bakken nå..

halm er jo fint som underlag, men lurt skifte den ut innimellom.

hvis hun er vant til og stå med flere hester kan det bli et problem. men kan du ikke begynne med å bare ha henne hjemme hos deg et par timer om dagen å se hvordan det går da? eller så er det jo mange hester som har selskap av kuer, geiter, kaniner osv, og som trives med det.

lykke til

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  21:53:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Fint at dere ikke syntes det var alt for dumt da

Miss er vant med strømgjerde, men blir hun for utålmodig kan hun finne på å løpe igjennom det, så jeg vet ikke helt. Kan være litt vanskelig med stolper nå ja, men vi ordner det vel.

Jeg kan kanskje fòre henne kl. 7, kl. 15, kl. 18 og kl. 22? Da kan hun få et større måltid om morgenen slik at hun kan kose seg litt med det utover dagen mens hun tusler rundt i paddocken sin. ;) Dette får jeg ordne mer med og snakke med stalleieren om når hun vanligvis får maten sin ;)

Hun har stått alene 3 hele dager. Og det gikk veldig bra. Hun var litt heit den første tida, men hun roet seg noe. I tillegg har vi vært på div. arrangement, og da har hun vært alene, så jeg håper det går bra..

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  22:23:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
da går det nok bra, særlig hvis du mosjonerer og steller mye med henne når du er hjemme

-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  22:28:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
da går det nok bra, særlig hvis du mosjonerer og steller mye med henne når du er hjemme

Opprinnelig postet av mariie.

Fint ;) Skal være hos henne litt før skolen og hele ettermiddagen etter skolen ;) Har planer om å kjøre henne inn i denne perioden.

En tanke slo meg: kanskje jeg kan ha henne i ferien? Kunne jo f.eks. fraktet henne hit i starten av påskeferien, da får hun vent seg litt til å være alene mens vi er hjemme alle sammen ;) det hadde gått ann!!

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 09/01/2006 :  14:16:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Skissene dine så flotte ut de! Sikker på at hun kommer til å ha det flott...

Men skal hun stå alene?
Det hjelper ikke hvor mye du enn er sammen med hu...et menneske kan aldri erstatte en hestevenn :/

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 09/01/2006 :  15:44:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Skissene dine så flotte ut de! Sikker på at hun kommer til å ha det flott...

Men skal hun stå alene?
Det hjelper ikke hvor mye du enn er sammen med hu...et menneske kan aldri erstatte en hestevenn :/

Opprinnelig postet av Anette&Ali&Aurello

Jeg er dessverre klar over det, men vi har ingen hun kan stå sammen med.. Hun skal stå her i 10 dager i første omgang.

Mari^_^

Norway

Skrevet - 09/01/2006 :  18:43:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Har snakket med mamma og pappa, og de ville helst jeg skulle ha henne i påskeferien ;) Bedre enn ingenting det, 10 dager fri sammen med Miss!! Da håper jeg bare hun overlever de dagene uten de to vennene sine da.. Hun skal jo kjøres inn i løpet av de dagene (skal bare gjøre den siste finish'n med å spenne for vogn).

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 09/01/2006 :  21:44:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
nei, en menneskevenn kan ikke erstatte en hestevenn. men noen hester takler fint og stå alene, selv om de selfølgelig har det best sammen med hester.

-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 09/01/2006 :  21:52:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
nei, en menneskevenn kan ikke erstatte en hestevenn. men noen hester takler fint og stå alene, selv om de selfølgelig har det best sammen med hester.

Opprinnelig postet av mariie.

Mhm, men jeg tror hun klarer det bare for noen dager. Blir det for vondt for henne kjører vi henne hjem ;) Alltid hennes beste =)

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 12/01/2006 :  18:16:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei!
hadde alltids gått an å flytte en annen hest til beitet til Miss og da... men da blir vel den andre hestevennen hennes ensom... Fjellvåk hadde utegangs stall for og det funket fint.. blei EN DEL feitere men det er blitt bedre nå..hehe...han hadde en hel fjos for seg selv når han gikk inn, men et ganske lite beite når han kom ut, alt for lite etter min meinig, men det var rett å slett ingenting eg kunne gjøre med det, siden han fikk høy kvar dag, men han er en hets som trenger masse plass... men han er jo ikkje min så det kunne ikkje eg gjøre noe med..men men... han overlevde jo så det var sikkert ikkje så ille...hehehe

Tillit og respekt er ikke det samme:) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 12/01/2006 :  18:23:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hei!
hadde alltids gått an å flytte en annen hest til beitet til Miss og da... men da blir vel den andre hestevennen hennes ensom... Fjellvåk hadde utegangs stall for og det funket fint.. blei EN DEL feitere men det er blitt bedre nå..hehe...han hadde en hel fjos for seg selv når han gikk inn, men et ganske lite beite når han kom ut, alt for lite etter min meinig, men det var rett å slett ingenting eg kunne gjøre med det, siden han fikk høy kvar dag, men han er en hets som trenger masse plass... men han er jo ikkje min så det kunne ikkje eg gjøre noe med..men men... han overlevde jo så det var sikkert ikkje så ille...hehehe

Opprinnelig postet av Fjellvåk lekkerbisken

Hun kan klare seg alene noen dager. Hun er en ganske bestemt liten dame, men med selskap av hunden min går nok dette veldig bra. Hun har stått her i 3 år på sommeren, så hun er kjent her. Skal prøve å gi henne akkurat den maten hun trenger, da hun er bittelitt for feit. Ser frem til å spenne henne for vogn

BeautySarah

» VIP

Norway

Skrevet - 13/01/2006 :  14:05:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeautySarah  Svar med kopi av melding
Dette høres veldig bra ut synes jeg... bare du koser mye og steller med hesten din så går det nokk bra. jeg hadde en hest som sto alene men så ofte jeg kunne stod hun på ett beite sammen med noen andre hester også. så da fikk jeg litt fri også. men hu hadde dæ bærre fint... var ei gla å førnøid lita pija! Håper det går like bra med deg og Miss som det gikk for meg og Borke Turid...

Venlig hilsen Ingvild og <3Mio<3

Ingvild & Mio Golan.
Mio Golan, i love you honey ;€€
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.