hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Beitesesongen 2006
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 Beitesesongen 2006
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  13:54:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding

Hallo Folkens, skal ha hesten min på beite til kjæresten i sommer, masse ugress og en skogstump som ly, vet det ikke er nok mat til hesten min der i sommer, men vil ha henne der slik at ugress og stedet blir tråkket opp til neste år, så det etter vært blir et beiteområde. Spm mitt er hvor mye skal jeg fore henne?? aldri hatt ansvaret for henne selv, tengte jeg bare skulle spe på med høy, eller ambefaler dere noe annet?? Hun er litt alergisk mot silo, og silo om sommeren er vel ikke noe tess, er en varmblods traver hoppe på 18 dette, kommer til å bli litt brukt til turridning mens a står der, er fri tilgang på vann, om ikke sp har ejg et gammelt badekar jeg kan demne ned slik at vann kommer rennende inn der. Veit ikke helt hvilke hester som skal stå med henne, kjæresten har en kompiss som har 1 døla hingst og 1 dølahoppe, men liker ikke tanken på å ha hingsten på beite der... kan event spørre naboen oppå der om han vil ha ungesten og mora på beite sammen med hesten min.

Noen som har noe tips å komme med ang foring å slikt?? takker for alle svar!!

Garsy du er verdens beste!

Ullsokken

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  21:52:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Du må nesten se det an. Min erfaring er uansett at det er vanskelig å fòre med høy (og kanskje litt urettferdig også?) når hesten går på beite. De velger som oftest gresset uansett hvor dårlig eller lite det er.

Det beste ville nok vært om du hadde et beite til så du kunne byttet på, slik at hesten fikk spise ferskt gress hele tiden.

Om det er masse ugress der, vær obs på det ugresset som kan være giftig for hestene. Det bør fjernes.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  23:00:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding

Har bare dette beite, om jeg skal bytte på må jeg få noen til å kjøre frem og tilbake.... det er egentlig uaktuelt, uretferdig med hay?? jaja, bedre å spe på med noe enn at hesten sulter, neida, skjønner hva du mener, men ettersom det er langt mellom det andre beite som hestene i stallen skal stå på så tror ejg ikke det blir aktuelt med å flytte..... Ugress ja, noen som veit av sider der det står om div giftig ugress???

Takker for svar på alle spm... bare å skrive her om det er noe dekk vil si!

Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  00:01:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg klarer ikke legge inn ling, men gå inn på "foring" og les "hva er giftig for hesten" av roxira. der står det iallfall mye.
du kan jo bare legge ut høy om du tror det er for lite mat.
jeg tilleggsforer med høy på slutten av beitesesongen.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  19:16:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg klarer ikke legge inn ling, men gå inn på "foring" og les "hva er giftig for hesten" av roxira. der står det iallfall mye.
du kan jo bare legge ut høy om du tror det er for lite mat.
jeg tilleggsforer med høy på slutten av beitesesongen.

Opprinnelig postet av lucky june

giftige planter

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 22/02/2006 :  23:18:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
takk:)
OT men hvordan får du det til?

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  14:24:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding

Tusen takk folkens!! får ta en sjau med å luke giftige planter da, men en ting jeg tenker på, hestene spiser vel heller ikke giftige planter, om det skulle være i gjen noen liksom.... kan ikke garantere 100% at det er helt fritt for slike.... skal være et stort beite...... Noen som har noe annet å tilføye ved foring? høy bare da eller???

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  18:49:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
takk:)
OT men hvordan får du det til?

Opprinnelig postet av lucky june

Ta en titt her, eller her

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  19:16:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Noen som har noe annet å tilføye ved foring? høy bare da eller???

Opprinnelig postet av Asa Garsy

Som grovfòr ville jeg ikke brukt annet en høy. Silo ville iallefall ikke fungert i sommervarmen.

Jeg vet ikke hvor mye eller om du i det hele tatt gir hesten noe kraftfòr, ei heller hvordan din hest er å fòre, om hesten din er noenlunde lett å holde i ønsket hold tror jeg nok at du kan redusere mengden mye.
Jeg vet heller ikke hvor hardt du kommer til å bruke hesten, turridning kan være så mangt. Vi bruker hestene minimum 3 timer daglig om sommeren i krevende terreng, og trenger ikke gi de fleste av dem noe tilleggsfòr, bare fri tilgang til salt/mineralstein. De som får noe ekstra får fra 1-3 liter komplett.

Vanskelig å gi råd om hva og hvor mye når man egentlig ikke kjenner situasjonen. Du må nok bare prøve deg frem her også, og følge med på hesten.

Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 24/02/2006 :  00:14:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Kommer bare til å bli brukt på korte turer, får litt knust bygg og havre, en blanding stallen har, morra og kveld... Hun blir ikke så fort tynn, og legger fort på seg i gjen, får vel bare prøve meg frem....
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.54 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.