hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - unghestens første galopp
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 unghestens første galopp
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

LivogZara

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  17:56:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hei...
driver da med innridningen av hesten min...og vi skulle prøve en galopp for å ha prøvd det...

og ja da den fattet, første på den ene hånda så den andre...
men plutselig så svingte han i galopp, rett mot veggen...kan tro jeg fikk høy puls, jeg var sikker på at det gikk gæli, men han svingte på en femøring, rett før veggen...
så sikkert helt komisk ut...

hvordan gikk galoppen for unghestens deres første gangen?

merk jeg ikke rir galopp...jeg har ingen planer om å galoppere rundt på han.men han må lære det engang, og et sted må jeg starte...
jeg kjører han aldri hardt...da jeg vet noen mente jeg gikk veldig fort frem...

vil bare høre noen unghest historier;)

Redigert av - LivogZara den 06/01/2006 17:56:53

Bustetrollet

Skrevet - 06/01/2006 :  18:17:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm.. Så var kommer det og huske det

Fattet i en sving opp mot huset. Lot Rosita styre tempoet selv. Full fres, hopp og sprett. Synes det gikk ganske greit jeg

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  18:27:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå hadde Lolita galoppert før da, men ikke så mye. Min første galopp på henne var langs en skogsvei med trær på begge sider, så hun hadde inget annet valg enn å gå rett frem. Og, det gjorde hun også, snill som hun er. Det gikk kjempefint, i et rolig, kontrollert tempo, og bar ikke preg i det hele tatt av at det var en unghest jeg red på. Og Så har hun den nydeligste galoppen jeg noen gang har ridd i .

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  18:41:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Fattar gallopp på tur innimellom, også kun for å lære hesten det.

Første gongen var på tur på ei rett strekning. Vi hadde et godt og balansert trav, så sto eg i lett sete, og sa med rolig stemme: "gallopp", og ho slo fint over i gallopp. Gallopperte ca 10 steg før vi gjekk ned i trav igjen. Ikkje noko tull, rolig men våken hest.

På bane har vi galloppert berre ein gong. Tok ei fatning på kvar hand, men det blei for tungt, og ho greier ikkje å halde galloppen medan ho svingar. Så vi held oss til nokre galloppsteg no og då på tur.

ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 07/01/2006 :  00:35:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Tja... Var vel i sommer jeg gallopperte med Ali for første gang. Gikk sånn ca sånn som dette: Trav - Halvparade - hest som ikke skjønte så mye - ny halvparade - hest som trava fortere og fortere - et smekk med pisken på gjorden - hest som fattet gallopp - gallopperte rolig i 20 meter - sakket av til trav...

Har samme erfaringa som gunvor og løkki - gallopp er tungt på bane. Så må nok ha litt mer trening og muskler før vi fortsetter på det. foreløpig har jeg bare latt han galloppere av og til når jeg merker at han har lyst.

Skal begynne ordentlig inntrening av galloppskjenkel i våres...hehe, kan bli spennende :)

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 07/01/2006 :  19:31:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Skal begynne ordentlig inntrening av galloppskjenkel i våres...hehe, kan bli spennende :)

Opprinnelig postet av Anette&Ali&Aurello

Tips til innlæring av galloppsjenkel: Lær hesten betydning av ordet "gallopp" (kan gjerast i longe, evt lauslongering). Gjorde dette med Løkki, og etter 4-5 gongar med å både seie ordet, og legge til sjenkel samtidig, så fatta ho poenget. No er det nok med galloppsjenkel. Fattar ikkje alltid riktig, men synest ikkje det er nødvendig enda helder. Enkelt og ukomplisert både for hest og rytter

ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.