hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Forsikring av hest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Forsikring av hest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Josiva&Camilla

Skrevet - 06/01/2006 :  09:01:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har nettopp hatt en liten runde når det gjelder forsikring på dyret mitt.

For dødsrisiko på 25 000 og utvidet veterinær forsikring på dyret mitt som da ble forsikra som komkurranse kjøre-/ridehest kom det på 2300 i gjensidige.
I Agria fikk jeg den maksimal forsikringa dems og den beste veterinærforsikringa (opp til 100 000) for 1900 for samme hesten.
Terra som jeg har hatt til nå er desidert det dyrest når man skal ha en forsikring som dekker så mye og der måtte jeg opp i over 4000.

Men jeg tror det kommer mye an på hvordan hest det er og hva du vil dekke. Og Gjensidige krever full vet. attest for forsikring på over 25 000 kr.
Men jeg syns nå de i Agria ga utrykk for å kunne sakene sine og de var billigst, så da falt valget på dem.
Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  10:49:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Interresant lesning!
Jeg har alltid forsikret hund og hest hos Gjensidige,men må si at det totalt sett har vært dyrt. Har vel alltid hatt skader og sykdom som de ikke vil dekke,fant til slutt ut at det var mer lønnsomt å ha en egen sparekonto på ene hunden. Da de satte opp premien med 100 % droppet jeg også å forsikre den nye der.
Hesten forsikret jeg for 25.000 i tilfelle død og han har veterinærforsikring. Kostet meg bortimot 2000 i året. Shetlandsponnien er jeg usikker på hva slags forsikring jeg skal ha til,avlshoppe som ikke enda er bedekket,men vil bli brukt til hobby i tillegg.

En ting jeg irriterer meg over,er at jeg ikke får noen samlerabatter på dyrene mine. har to hunder og to hester,men de må være av samme dyreslag..

Blir vel fortsatt Gjensidige for meg..
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  11:39:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Lopke: Hvorfor er if elendig? Og hvorfor har de ikke peil. på hest?
(Har if selv..så er bare nysgjerrig.)

Opprinnelig postet av Tone og Svarten

Jeg har selv jobbet i If forsikring så jeg kjenner til dem. Hest er ikke deres beste område.
Dette var i DK men jeg ringte if i Norge for nylig ang. hesteforsikring og dem jeg snakka med
viste ingenting om det jeg spurte om.
Jeg har også snakket med Gjensidige (fikk tilbud) og Agria, og det var tydelig her jeg fikk den beste service,
svar på spørsmål, beste pris og dekning. Agria forsikrer kun dyr og jeg synes selv dette avspeiles i betingelsene.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.12 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.