hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Forsikring av hest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Forsikring av hest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Katrine_Sandore

Skrevet - 04/01/2006 :  18:06:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKatrine_Sandore  Svar med kopi av melding
Hei, jeg skal forsikre hesten min nå..
Så lurer jeg på hvordan alle dere andre har forsikra hestene deres? =)
Og hvor dere har forsikra dem, og for hvor mye ?
Vet det har noe med alder osv å gjøre, så da kan jeg jo fortelle at:
han er en 5 år gammel vallak, har blitt grunnleggende innridd bare..
ingen skader, og viser god kapasitet i sprang (hvis det har noe å si?)

Noen som har forslag til hva skalgs forsikring jeg burde ha på han? =)

Håper på svar :)

Katrine ;)

Jeg Liker Smileys, Jeg

Lopke

Norway

Skrevet - 04/01/2006 :  19:50:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ring Agria, et forsikringsselskap som KUN forsikrer dyr. Snakk med Elizabeth Nordhammer, hun vet hva hun snakker om. (er hesteeier). Uansett må du få en sundhetsattest på hesten din, men de er nok bedre til å forklare.
Jeg har Agria forsikring på Lopke (3 år) og har dødsrisiko (100.000.-) og utvidet veterinær (50.000).
Ikke dyre er de heller... nr finner du på http://www.agria.no/

Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2006 :  21:14:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har mine hester forsikra i Gjensidige.
Har hatt alle mine hester der.
Utvida liv / bruksverdiforsikring samt utvida veterinærforsikring er i mine øyne et must.

Ringte Agria da jeg leste at de hadde åpnet kontor i Norge.
Men prismessig var de langt over Gjensidige på mine hester.
For å komme ned i en tilsvarende pris fikk jeg en mye dårligere forsikring.

Siden vi har alt annet forsikra i IF, har jeg vurdert dem for hestene.
Synes ikke de har bra nok dekning.

Men uansett, det lønner seg å sjekke flere selskaper.
Og ikke å spare alt for mye på pengene når man forsikrer...

Anette Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2006 :  22:29:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Har hesten forsikret i Gjensidige. Utvidet veterinær og utvidet livs/brukshestforsikering i likhet med anettex.
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 05/01/2006 :  02:33:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har mine hester forsikra i Gjensidige.

og har utvidet vet. på starthestene.

Agria var nesten dobbelt så dyrt å bruke.
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 05/01/2006 :  08:17:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva gir dere for en utvidet brukshestforsikring?
jeg har gått igjennom samtlige dekninger på Lopkes forsikring og der hadde Agria de beste dekningene ift Gjensidige.
Jeg synes også det var rart at Gjensidige ikke spurte om veterinærattest. og var dyrest..

If er elendig og har INGEN peiling på hest!!
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 05/01/2006 :  11:06:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hva gir dere for en utvidet brukshestforsikring?
jeg har gått igjennom samtlige dekninger på Lopkes forsikring og der hadde Agria de beste dekningene ift Gjensidige.
Jeg synes også det var rart at Gjensidige ikke spurte om veterinærattest. og var dyrest..

If er elendig og har INGEN peiling på hest!!

Opprinnelig postet av Lopke

Eg gir 1300 for utvida bruksforsikring på min hest. Dog er den berre forsikra for 25.000 kr. Dette er hros Gjensidige. Og man må ha veterinærattest for å få utvida bruksforsikring hos Gjensidige. Tidlegare var det for forsikringssummer over 25.000 kr men no gjelder det uansett forsikringssum. Slik eg blei fortalt i allefall og som står i brosjyrene også.

Sjølv så har eg ikkje vetrinærforsikring da eg ikkje ser mitt behov for dette som spesielt stort.

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 05/01/2006 :  11:17:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
En brukrsforsikring er jo dyrere enn en dødsrisikoforsikring (som dekker ved død, tyveri, skade som fører til slakt)

Bruksforsikringen brukes til konkurrensehester som ved evt skade mister sin bruksverdi. Er du sikker på du ikke blander disse begrepene? På det beløpet du nevner høres det som om du har en alm dødsrisiko på hesten (den de fleste har) og ut fra at den er satt til 25.000 er det rimelig at den koster 1300,-

der gir jeg 2500,- for en på 100.000,- en bruksverdiforsikring på Lopke ville ha kostet meg 7000,- Det kan umulig stemme at Gjensidige er så mye billigere, så jeg tror du blander bruksforsikring og dødsrisiko.
Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 05/01/2006 :  11:23:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Araberen min har utvida livsforsikring / bruksforsikring og utvida veterinærforsikring.
Forsikringssummen er 70 000 kr, og årlig premie er 6650 kr.

Shettisen har tilsvarende forsikring.
Forsikringssummen er 15 000 kr, og årlig premie er 1300 kr.

Veterinærdelen har for meg vist seg å være gull verdt!
Det er sinnsykt dyrt med syke hester for å si det sånn.
Gjensidige stussa litt da jeg ville ha en slik forsikringsdekning på shettisen, men hva er vitsen med forsikring om den ikke dekker særlig mye?!

Da jeg ringte Agria anbefalte de meg å sette ned bruksverdien til halvparten ( på araberen ), da kom jeg ned i samme prisen.
Totalt uaktuelt for meg, når det finnes bedre alternativer...
Hvorfor betale like mye for mindre dekning liksom...

Lopke

Norway

Skrevet - 05/01/2006 :  11:50:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva dekker din bruksforsikring? Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 05/01/2006 :  12:29:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
En brukrsforsikring er jo dyrere enn en dødsrisikoforsikring (som dekker ved død, tyveri, skade som fører til slakt)

Bruksforsikringen brukes til konkurrensehester som ved evt skade mister sin bruksverdi. Er du sikker på du ikke blander disse begrepene? På det beløpet du nevner høres det som om du har en alm dødsrisiko på hesten (den de fleste har) og ut fra at den er satt til 25.000 er det rimelig at den koster 1300,-

der gir jeg 2500,- for en på 100.000,- en bruksverdiforsikring på Lopke ville ha kostet meg 7000,- Det kan umulig stemme at Gjensidige er så mye billigere, så jeg tror du blander bruksforsikring og dødsrisiko.

Opprinnelig postet av Lopke

Nei Lopke. Eg blander overhode ikkje. Eg har bruksverdi forsikring på hoppa mi, men det er muleg det er noko billegare å forsikre ein rase som fjording da?

På toårshoppa har eg berre dødsrisiko forsikring enda, denne også på 25.000 kr. Dette betaler eg 554 kr for.

Og for å være nøyaktig så betaler eg 1229 kr for den 6 år gamle hoppa mi som er bruksverdiforsikra hos Gjensidige

edit pga skrivefeil

Redigert av - Lucinda: den 05/01/2006 12:32:26 Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 05/01/2006 :  12:35:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Det eg har sett er att det er den utvida veterinærforsikringen som koster. Eg ba om tilbud på dette tidlegare og meiner den hadde komt på rundt 2600 kr? Ikkje aktuelt for meg å betale da eg har ein type hest som er lite sjuke og skada. Sjølvsagt kan det skje, men for meg er det ikkje verdt å betale mange tusen i året. Har hatt ei alvorleg skade på hest i dei 12 åra eg no har hatt hest. Men sjølv den skaden kom ikkje dyrlegekostnadane over egenandelen på 1500 kr.
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 05/01/2006 :  13:06:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
oki.. jeg forstår bare ikke tilbudet jeg fikk fra Gjensidige da. De var jo knalldyre. og da fikk jeg samme tilbud fra Agria, som li ca 2000 under pris. Samme dekninger. Har også veterinærforsikring. Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 05/01/2006 :  16:44:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lucinda.

Fullblodsaraber, islandshest, shagayaaraber, shettis, nordlandshest og fjordinger har lengre forsikringsdekning.
Andre raser har til de er 22, mens de overnevnte rasene til 25.

Mener også å ha hørt at det er litt billigere å forsikre disse rasene da de går for å leve lengre og ha får skader.

Likevel velger jeg å forsikre shettisen fullt ut, noe jeg er glad for.
Har hatt veterinær i dag, og fått bekrefta at shetttisen min er forfangen, og det blir en dyr affære.

Tone_

Skrevet - 05/01/2006 :  23:54:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lopke: Hvorfor er if elendig? Og hvorfor har de ikke peil. på hest?
(Har if selv..så er bare nysgjerrig.)

Tone melone kaffekone
Redigert av - Tone_ den 06/01/2006 08:29:16 Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  02:27:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Jeg har gjensidige, og det blir spennende om jeg får igjen penger på forsikringa pga. beinet til Cisco nå. Er spent. Ellers var det også billigere for meg å forsikre pånnis i gjensidige enn i agria. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.