hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Noe nytt? Ideer?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Noe nytt? Ideer?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2006 :  04:21:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Formosissima:Når det gjelder Vindurs kneling,var dette noe han kunne fra før av.Boka"Gi hesten nye utfordringer"tar for seg hvordan man kan lære hesten ting uten å slite med at hesten "bukker" når man strammer gjorten.(man må faktist bruke både longesline og benlongsje)
Så til alles advarsel...bruk heller en bok for å lære bort triks enn å innøve selv!
Hahaha,har droppa knelinga nå da...så om Vindur detter ned på knæra igjen så må han få kjeft;)
Har ikke opplivd det jeg da...men kan være at hen blander det med vanlig tøying...(strekke seg etter godbiter når treninga er over...)
Krysser hender for at han glemmer det snart:S!

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 04/01/2006 :  16:07:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Boka 'Gi hesten nye utfordringer' er å anbefale, men hvis du ikke har den så står det noen uttdrag feks her. Men å få tak i boka er nok best. Låne på biblioteket kanskje?

Opprinnelig postet av Helle & Bjerge

Synes ikke triksene er godt nok forklart på den linken der til å begynne å trene inn triks selv. Det viktigste, som faktisk ikke står på den linken der, er selve forberedninga. Kjøp deg boka du Kristine Så får du gjort alt grundig fra begynnelsen av. Det er det lureste.

Ellers kan du jo fint trene dressur på tur. Du kan ha miljøtrening (presening, bøtter, paraplyer og hva du nå måtte ønske). Jeg synes også tømmekjøring også er en fin ting.

Therese

Redigert av - Eikdokka den 04/01/2006 16:08:28 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 04/01/2006 :  17:36:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hva med å trene lange tøyler?longere?
Opprinnelig postet av Brun best

Og longere er jeg ikke noen ekspert på, heller ikke lange tøyle.
Lange tøyle kan jeg ty til, men jeg kan ikke ikke så mye, det blir liksom bare skritt og trav, kan bli litt kjedlig i lengden det og..

Kopi av melding:

Kopi av melding:

Ja, om jeg har hatt ordntlig ridebane så hadde dette vært tingen. Blir litt vanskelig når jeg ikke er stellt bedre med det..

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Jeg undres da over hvordan du kan ri sprang/bomarbeide på en bane som det ellers ikke er ansvarlig å ri dressur på. Rir du ikke mellom hinderne og bommene?

Terskelen for å ri lettere dressurarbeide (kanskje bare skritt med noe trav på ganske hardt føre) er og bør være mye lavere enn det å trene sprang/bomarbeide.

Opprinnelig postet av spoff

Joda, jeg skal få det til, men den er så liten! Så er den ikke 100% flat heller, og i den ene enden tipper den litt ned.
Menne'h, jeg kan jo prøve og brøyte den til litt mer, og fikse på den i kantene, evt. flytte den litt lengere oppover.
Så har jeg jo ett alternativ til, flytte hele banen til 1/2 km unna, men det blir litt langt og dra påler osv. dit!

Redigert av - Bustetrollet den 04/01/2006 17:38:10 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 04/01/2006 :  19:08:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Men K&R; om du kan ri sprang på en bitteliten og uflat bane så burde det ikke være noe problem å ri dressur der? At man i det hele tatt kan tvile på om en bane er bra nok for dressur, men fortsatt bruke den til sprang, er litt rart for meg. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 04/01/2006 :  19:26:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men K&R; om du kan ri sprang på en bitteliten og uflat bane så burde det ikke være noe problem å ri dressur der? At man i det hele tatt kan tvile på om en bane er bra nok for dressur, men fortsatt bruke den til sprang, er litt rart for meg.

Opprinnelig postet av Formosissima

Huff ja
Menneh, skal få ordna den nå, må brøyte ut det lille av snø som er igjen i midten av "ridebanen" min, så ordner det seg

Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 05/01/2006 :  21:32:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
du kan jo være litt kreativ..sette opp kjegler eller lignende å ri sikksakk å 8 tall,og kansje dra inn noen "gymkhana" øvelser,lage deg en liten bane med bommer,kjegler ol..så dere får gjort litt forskjellig..
du kan trene balansen din,men å fks. flytte noe fra en plass til en annen ol.
litt sånn sykkelprøve bare med hest liksom=)visst du har hatt sykkelprøve da;-)he he

edit: skrevet feil fordi åen og æen henger sammen pga litt ketshupsøl allah meg:P

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com

Redigert av - Brun best den 05/01/2006 21:35:10 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 05/01/2006 :  22:52:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Banen er brøyta nå. Og har satt opp hinder og travbommer.
Gjorde det i tussmørket. Med Rosita på slep, trivelig.

Banen ble ikke 100% bra. Men det er ikke enkelt og få en ikke-flat strekning med gjerne litt bølger i jorda til og bli bra..
Så den ble litt sånn sand effekt, hesten kan synke litt ned i underlaget.

Blir i allefall litt trening i morgen..

Men sånn hjelpebom, hvor langt frem på bakken skal den være?
Rosita er jo såpass ny i gamet, at hun trenger litt hjelp i starten til og beregne hvor hun skal ta avsattsen. Eller tar jeg litt feil her?

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 14/01/2006 :  18:20:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ri på storvolte; noen som tips til øvelser?

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  18:25:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Ridning i alle gangearter, halvparader, vending igjennom volten... Sikkert mye mer, alt jeg kom på i farten...

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 14/01/2006 :  18:54:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Ridning i alle gangearter, halvparader, vending igjennom volten... Sikkert mye mer, alt jeg kom på i farten...

Opprinnelig postet av Mari^_^

Bare jeg hadde fått inn i hode hva en halvparade skal brukes til, og hvordan den utføres, så hadde det vært noe, ja

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.