hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Noe nytt? Ideer?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Noe nytt? Ideer?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Bustetrollet

Skrevet - 03/01/2006 :  17:11:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå som det er skårrå(gud vet hva det heter på bokmål, skare kanskje?)snø så blir det lite ridning på veien. Pga. at i tilfelle vi møter noe, og at vi må gå ut av veien. Og Rosita som hater skårrå, så blir jeg litt pysete.

Joda, vi kan trene sprang/bomarbeid, men det er ikke noe jeg kan gjøre hver dag.
Ingen skogsridning blir det heller, pga. skårrån.

Så jeg har lyst og prøve noe nytt!
Skal låne den "gi hesten nye utfordringer"boka men den må bestilles opp osv osv. Så jeg får ikke den på et blunk.

Har noen ideer?

Redigert av - Bustetrollet den 03/01/2006 21:49:45

Mari^_^

Norway

Skrevet - 03/01/2006 :  17:45:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Enkle sirkusøvelser?

Ps. Det heter skare på bokmål ja, jeg sier også skårrå på min dialekt

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 03/01/2006 :  20:59:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Enkle sirkusøvelser?
Opprinnelig postet av Mari^_^

Hva, hvordan?

Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2006 :  21:24:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Enkle sirkusøvelser?

Hva, hvordan?

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Knele, hilse, ligge osv.

Boka 'Gi hesten nye utfordringer' er å anbefale, men hvis du ikke har den så står det noen uttdrag feks her. Men å få tak i boka er nok best. Låne på biblioteket kanskje?

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Redigert av - Helle_ den 03/01/2006 21:26:14 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 03/01/2006 :  21:51:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Enkle sirkusøvelser?

Hva, hvordan?

Knele, hilse, ligge osv.

Boka 'Gi hesten nye utfordringer' er å anbefale, men hvis du ikke har den så står det noen uttdrag feks her. Men å få tak i boka er nok best. Låne på biblioteket kanskje?

Opprinnelig postet av Helle & Bjerge

Som sagt, så får jeg sikkert boka i løpet av neste uke.

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 03/01/2006 :  22:00:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Den boka er full av morsomme ideer, og hesten får trent seg skikkelig psykisk. Glittra lærte å stå stille, rygge på kommando, komme til meg, løfte det ene forbenet (1.steg for å lære spansk skritt). Veldig gøy!!

Bustetrollet

Skrevet - 03/01/2006 :  22:10:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Den boka er full av morsomme ideer, og hesten får trent seg skikkelig psykisk. Glittra lærte å stå stille, rygge på kommando, komme til meg, løfte det ene forbenet (1.steg for å lære spansk skritt). Veldig gøy!!

Godt forklart?

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 03/01/2006 :  22:13:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Godt forklart?

Hva er godt forklart? Om du mener øvelsene i boka, så kan du lære hesten alt fra stå stille til spansk skritt. Fine bilder og alt.

Bustetrollet

Skrevet - 03/01/2006 :  22:15:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Godt forklart?

Hva er godt forklart? Om du mener øvelsene i boka, så kan du lære hesten alt fra stå stille til spansk skritt. Fine bilder og alt.

Om det står godt forklart i boka ja. Gikk visst litt fort isted.

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2006 :  22:15:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det finnes da mye annet å gjøre enn å ri på tur, trene sirkusøvelser og bomarbeide. Hva med vanlig dressur, og utfordrende arbeid der? Det er utrolig mye du kan utfordre både deg og hesten med, ved å være litt fantasifull i ridningen. Noe du garantert vil finne utfordringer i er å ri masse ulike rideveier, og legge de opp med ulike utfordringer i form av tempovekslinger og overganger.

Ta en titt på rideøvelsene du finner på Hippson (tidligere Remont.se). Kanskje du kan bruke disse rideøvelsene slik de er beskrevet, eller kanskje du er nødt til å tilpasse dem for deg og hesten din. En ting er sikkert.. Det finnes så mange utfordringer du kan gi deg selv og hesten i helt vanlig bakkearbeid, at dere aldri kommer til å bli lei..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 03/01/2006 :  22:20:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Bare husk på å være forsiktig ved innlæring av slike "kunster", slik at hesten klarer å skille mellom når den skal gjøre det og når den ikke skal gjøre det (veldig irriterende å prøve å stramme gjorten på en hest som konstant prøver å bukke). Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 03/01/2006 :  22:20:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det finnes da mye annet å gjøre enn å ri på tur, trene sirkusøvelser og bomarbeide. Hva med vanlig dressur, og utfordrende arbeid der? Det er utrolig mye du kan utfordre både deg og hesten med, ved å være litt fantasifull i ridningen. Noe du garantert vil finne utfordringer i er å ri masse ulike rideveier, og legge de opp med ulike utfordringer i form av tempovekslinger og overganger.

Ta en titt på rideøvelsene du finner på Hippson (tidligere Remont.se). Kanskje du kan bruke disse rideøvelsene slik de er beskrevet, eller kanskje du er nødt til å tilpasse dem for deg og hesten din. En ting er sikkert.. Det finnes så mange utfordringer du kan gi deg selv og hesten i helt vanlig bakkearbeid, at dere aldri kommer til å bli lei..

Opprinnelig postet av spoff

Takk for linken, Spoff.
Ja, om jeg har hatt ordntlig ridebane så hadde dette vært tingen. Blirr litt vanskelig når jeg ikke er stellt bedre med det..

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 03/01/2006 :  22:31:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Bare husk på å være forsiktig ved innlæring av slike "kunster", slik at hesten klarer å skille mellom når den skal gjøre det og når den ikke skal gjøre det (veldig irriterende å prøve å stramme gjorten på en hest som konstant prøver å bukke).

Opprinnelig postet av Formosissima

Jepp, det skal jeg huske

Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2006 :  23:01:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
hva med å trene lange tøyler?longere?

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2006 :  23:05:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
<klipp>

Ja, om jeg har hatt ordntlig ridebane så hadde dette vært tingen. Blirr litt vanskelig når jeg ikke er stellt bedre med det..

Jeg undres da over hvordan du kan ri sprang/bomarbeide på en bane som det ellers ikke er ansvarlig å ri dressur på. Rir du ikke mellom hinderne og bommene?

Terskelen for å ri lettere dressurarbeide (kanskje bare skritt med noe trav på ganske hardt føre) er og bør være mye lavere enn det å trene sprang/bomarbeide.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 04/01/2006 :  00:35:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Å trene dressur funker alldeles utmerket på tur. Å ri versade langs en vei med jorder på hver side er mer krevende enn å ri de på bane med gjerde imo. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.