hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bratz
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Bratz
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  04:33:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Bratz ja...nevøen min på 12 likte dette(hardnakka hiphpop..eminem,50cent lille gutten)
Så jeg måtte fortelle han en ting og 5 musikk som ikke var rap.Nå hører han takkoglov på ordenlitg punk/rock(har tilogmed nesten fått han over på trash/core/metall siden:D
Gleder meg til han blir gammel nok til å bli med på konserter:)

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 02/01/2006 :  11:55:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Unødvendig innlegg. Sikkert mange som liker de dokkene og den musikken. Jeg gjør det ikke, men sikkert endel unge jenter som gjør det.

Opprinnelig postet av Mari^_^

****EKSTREMT FORNÆRMET***

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  12:03:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bra, bra Lise&Vindur!!!!:D Bra at du får verva flere til akkurat trash/core/metall :D Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  13:42:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Unødvendig innlegg. Sikkert mange som liker de dokkene og den musikken. Jeg gjør det ikke, men sikkert endel unge jenter som gjør det.

Opprinnelig postet av Maxi&Mathilde

Liker du musikken? Ikke noe galt i det.

Selv så er det samma for meg det at de gir ut cd. Samme som om Barbie skal gi ut cd ol.(De har jo filmer) Ser ikke noe galt i det, alt for å tjene penger vettu: ;)

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 02/01/2006 :  15:11:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Selv så er det samma for meg det at de gir ut cd. Samme som om Barbie skal gi ut cd ol.(De har jo filmer) Ser ikke noe galt i det, alt for å tjene penger vettu: ;)

Opprinnelig postet av *Ina&Løkken*

Ikke det som var poenget mitt, men jeg er ei ungjente, og sånn wannabe-er og forfengelige bratz dukker er ikke akkurat min stil da. Tror det er mange andre på min alder som er enige med meg, bratz er og forblir ei dukke, og ikke noe mer. Nå kommer de med cd-er og filmer og altslags dill, bare tull spør du meg...

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  15:14:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Tror kanskje Mari mente litt yngre jenter enn deg. Kanskje rundt 8 år eller noe..
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 02/01/2006 :  15:47:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av *Ina&Løkken*

Ikke det som var poenget mitt, men jeg er ei ungjente, og sånn wannabe-er og forfengelige bratz dukker er ikke akkurat min stil da. Tror det er mange andre på min alder som er enige med meg, bratz er og forblir ei dukke, og ikke noe mer. Nå kommer de med cd-er og filmer og altslags dill, bare tull spør du meg...

Skjønner ikke hvorfor det er et problem for deg. Hvis det irriterer deg, kan du bare la være å bry deg. De som liker musikken, må da få like den. Synes det var tull å lage dette innlegget, henger seg opp i en bagatell. Hvis alle skulle lage et innlegg om slike ting, kommer det til å bli mange innlegg, og alt pga. at DE ikke liker i dette tilfellet; Bratz.

Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  20:24:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Om denne diskusjonen var så unødvendig, hvorfor diskuterer dere den da?
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  23:44:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Hehe;)
Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2006 :  21:10:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis det blir en diskusjon kan det vel ikke være et så "unødvendig inlegg" meninga å debatere (er det ord?)her:)

Syntes også det er teit at dukker gjir cd og film:) men ikke noe vi kan gjøre med det

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2006 :  10:59:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Æsj, bratz. *spy* At leketøysprodusenter kan synke så ufattelig dypt. Hva skjedde med jernbaner i tre, vanlig baby dukke og lego? Skal aldri utsette ungene mine for noe sånt utrolig bimbo, uintelligent og lavmålt som bratz dukker.
Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 04/01/2006 :  12:01:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
hmmm jeg er ikke så aktiv her inne jeg, dvs leser mer enn jeg skriver.

Synes ikke folk skal si at noe er en unødvendig debatt/tråd. Alle har da personlige preferanser og meninger. Det som er uinteressant for en kan være kjempespennende for en annen.

Synes ikke det var noe hyggelig å si til trådstarter...

Ellers registrerte jeg disse dukkene på juleønskelista til min kusine, og var å så på de i butikken men synes de var så stygge at jeg ikke ville kjøpe de til henne. Hun fikk en Dvd (fartsstriper) og en notatblokk-ting med hest på isteden. Jeg synes heller ikke noe om denne utviklingen på leketøysfronten for barn, men Barbie har vært i mange år og de er vel ikke særlig mye bedre? Føler at Barbie er mer kroppsfikserte bl.a. Ellers var ikke teenage etteller annet turtles verdens mest pedagogiske leker/program det heller for de som husker det. At leketøyprodusentene melker pengene på denne måten er usmakelig men uunngåelig tror jeg. Men den reklamen går HELE tiden synes jeg, snakk om kjøpepress. Direkte upassende er det (men ikke fullt så upassende som reklame for glidemiddel midt i beste "barnetid" på tv)
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2006 :  12:48:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Leketøysprodusentene lager leker for å selge. Det er kanskje noen få som tenker på hva slags innvirkning det faktisk KAN ha på barn. Påvirkningen skjer ubevisst, men barn som leker masse med barbie, bratz, og alle disse syltynne dukkene med mega stort hode, pupper og rumpe, vil ha større sjanse for å få spiseforstyrrelser når de bli eldre. (les: 13-14 år). Tror jeg.

Som MissEva sa, hvor blir det av alle lekene fra "gamle-dager"? De lekene som var menneskelige, og lik realiteten..

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Deftonah

Norway

Skrevet - 04/01/2006 :  13:37:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDeftonah  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Leketøysprodusentene lager leker for å selge. Det er kanskje noen få som tenker på hva slags innvirkning det faktisk KAN ha på barn. Påvirkningen skjer ubevisst, men barn som leker masse med barbie, bratz, og alle disse syltynne dukkene med mega stort hode, pupper og rumpe, vil ha større sjanse for å få spiseforstyrrelser når de bli eldre. (les: 13-14 år). Tror jeg.
Opprinnelig postet av Wenche=)

Åh, jeg tror nok at leketøys prdousentene vet utmerket godt hvilke effekter/innvirkninger det har på barn med de lekene de produserer. De må være totalt blinde og uten sosial kompetanse for å ikke ha fått med seg de uttalige diskusjonene og debattene om saker som dette, spes Barbie dukken, den har fått mye pes. Av feminist grupper, foreldre, og andre folk generelt. Det var mye mer diskusjoner før om dette, nå er det vel mer lagt på hylla og godtatt.

Men leker har sin innvirkning på barn, derfor det nå er laget en del leker som er beregnet på å utdanna barn gjennom lek, såvel som barneprogram som er basert på utdanning. Og det vil alltid, så lenge kvinner/jenter blir sett på som sexsymbol, laget dukker og leker generelt som spiller på sex, femininitet, klær og kropp. Fordi det selger. De ville vært dumme i huet om de ikke hadde grepet sjansen alt dette åpner for når det gjelder å få solgt produktene sine.

Og det gjør de jo. Og barna liker det, og vi blir tvunget til å se på. Som vi alltid blir, og så lenge samfunnet idag er som det er, så er det ikke stort å gjøre med det heller. Men det å lage en CD er vel ikke største bekymringen. Har ikke hørt den, men kan tenke meg at det går i noe ala Britney stil, så det er vel ikke noe nytt og provoserende som er kommet ut på markedet med den. Ikke som barna ikke allerede har hørt..

Og, bare for å nevne det, har en venninne på 19 som faktisk ønsket seg denne CD-en da.. Ikke det at hun er noe spesielt barnslig, hun er akkurat som en 'vanlig' tenåring som går ut å fester, men hun har en liten fascinasjon for Bratz dukkene.

Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 05/01/2006 :  20:34:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hmmm jeg er ikke så aktiv her inne jeg, dvs leser mer enn jeg skriver.

Synes ikke folk skal si at noe er en unødvendig debatt/tråd. Alle har da personlige preferanser og meninger. Det som er uinteressant for en kan være kjempespennende for en annen.

Synes ikke det var noe hyggelig å si til trådstarter...

Opprinnelig postet av xxxoooxxx

Takk

Syntes nå at lego og små lekefigurer av dur var det mosomste når jeg var ung
syntes bratz er hakket verre en barbie jeg. Vet ikke hvorfor, er vel så fant med barbie.

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.