hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stakkars hest!! [Bilde]
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Stakkars hest!! [Bilde]
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  11:35:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff, ja. Hvis hester får stiv nakke, er vel denne hesten på god vei :( Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  13:39:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Huff.. Syns ikke det ser så veldig bra ut.. Sliter vel endel på nakke ol..
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 03/01/2006 :  09:46:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det er nok Rollkur ja. Ekstrem overbøying, for å strekke ut hesten i ryggen og lette den i fremparten. Får frem herlige steg, men ødelegger nakken. Anky von Gruseveelt (?) og Sjef Jansen (tror jeg) er to ryttere som bruker denne metoden. Helt forkastelig, spør du meg.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Opprinnelig postet av kristy

hm.. denne "forklaringen" har jeg ikke hørt.. dette med å få hesten til å strekke ryggen. Fo det NEKTER jeg å tro at hestene gjør når de rides på denne måten.

At de får fine steg når de kommer inn på konkurransebanen er jo ikke rart. Samme som hvis jeg blir lesset på en altfor tung ryggsekk, går med den en stund.. og så tar den av.. da får man jo nesten følelsen av å fly..

ufattelig at folk kan drive med sånne snarveier for ære og berømmelse

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Joystick

» VIP

Skrevet - 27/01/2006 :  11:49:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hærregud stakkar hest!! Får nesten lyst til å gråteDæm som bruker rollkur burde bli anmelt!! Jeg synes rett og slett det er dyreplageri!! huff.. Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 28/01/2006 :  19:32:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
såvidt jeg har hørt har anky hatt saken oppe i retten, og der fikk hun medholdt i at det ikke var dyreplageri å bruke rollkür...dessverre, for det ser mildt sagt forjævligt ut...men for å si det sånn: vær glad dere har bedre vett og ri hestene deres på en fornuftig måte... Gå til toppen av siden

Auvina+Vanja

Skrevet - 28/01/2006 :  20:47:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
SYYYYKT!! Stakkars hest Jeg klarer ikke se på bildet en gang, ser tydelig at hesten ikke har det bra! huff.. hater dyreplageri.. Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 29/01/2006 :  17:32:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Det er nok Rollkur ja. Ekstrem overbøying, for å strekke ut hesten i ryggen og lette den i fremparten. Får frem herlige steg, men ødelegger nakken. Anky von Gruseveelt (?) og Sjef Jansen (tror jeg) er to ryttere som bruker denne metoden. Helt forkastelig, spør du meg.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Opprinnelig postet av kristy

hm.. denne "forklaringen" har jeg ikke hørt.. dette med å få hesten til å strekke ryggen. Fo det NEKTER jeg å tro at hestene gjør når de rides på denne måten.

At de får fine steg når de kommer inn på konkurransebanen er jo ikke rart. Samme som hvis jeg blir lesset på en altfor tung ryggsekk, går med den en stund.. og så tar den av.. da får man jo nesten følelsen av å fly..

ufattelig at folk kan drive med sånne snarveier for ære og berømmelse

Opprinnelig postet av carambee

Enkelte tenker ikke på annet...

Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 29/01/2006 :  17:33:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Forferdelig. Jeg leste skrytereportasjon om rollkur, og selsvasagt er det mange som går på dette, når noen er så flinke til å ordelgge seg og få ting høres fint ut. Men man trenger bare se på dette bildet, for å skjønne at dette ikke kan gagnes hesten. En annen reportasje om rollkur, ble det sagt at rytterne varmet opp slik , når de da kom inn på banen og slapp opp litt, gikk hesten i høy, fin form med en gang. ( det blir ikke særlig anstrengende det etter en halvtime med nakken i kenkkposisjon) Kan vel kalle det snarvei, for er det det er. at noen kan bortforklare at dette er bra for hesten skjønner ikke jeg! Tror heller på lang og dyp oppvrming enn innskrumpa

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 29/01/2006 :  23:25:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
er jeg den eneste som vil vente med å si at det er sykt, jævli, dyreplageri etc til etter at fakta kommer svart på hvitt?
sier ikke at jeg er for, men ting er ikke alltid så ille som det ser ut som...
Kopi av melding:

dette fikk fram minnene om en lang skolevei i barndommen:)

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 29/01/2006 :  23:57:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvordan klarer de op knekke halsen så innmari mye?

Skulle tro de bant ned hode og holdt hardt i tøylene,

Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 30/01/2006 :  00:13:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Skulle tro de bant ned hode og holdt hardt i tøylene,

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Enkelte gjør faktisk det, ja... Har sett bilder der man har tredd en glidetøyle/graman gjennom et stangbitt. Eller en veldig godt innspent de gouge

Renate
Gå til toppen av siden

Emili ruler

» VIP

Norway

Skrevet - 30/01/2006 :  17:58:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEmili ruler  Send %s1% en ICQ meldingEmili ruler  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEmili ruler  Svar med kopi av melding
å stakkars hest..tenk at dressurryttere bruker det som oppvarming. det er helt forferdelig.

Å drive med hest kan ikke beskrives, det må oppleves=)
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 30/01/2006 :  18:15:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Har sett bilder der man har tredd en glidetøyle/graman gjennom et stangbitt. Eller en veldig godt innspent de gouge
Opprinnelig postet av Ildfuglen

da går det ikke akkurat under rollkur da. dvs det blir det samme som om vi skulle ri hestene våre til tøylen med tvang i form av innspenning.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 30/01/2006 :  19:09:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Har sett bilder der man har tredd en glidetøyle/graman gjennom et stangbitt. Eller en veldig godt innspent de gouge
Opprinnelig postet av Ildfuglen

da går det ikke akkurat under rollkur da. dvs det blir det samme som om vi skulle ri hestene våre til tøylen med tvang i form av innspenning.

Opprinnelig postet av lucky june

Disse bildene var av en profilert rytter som er kjent for rollkurmetoden.
Ellers er jeg enig i at bak loddplan eller en kraftig innspenning ikke nødvendigvis er rollkur, men enkelte benytter altså dette som et ledd for å "legge ned" hodet til hesten

Renate
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 30/01/2006 :  19:45:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
såvidt jeg har hørt har anky hatt saken oppe i retten, og der fikk hun medholdt i at det ikke var dyreplageri å bruke rollkür...dessverre, for det ser mildt sagt forjævligt ut...men for å si det sånn: vær glad dere har bedre vett og ri hestene deres på en fornuftig måte...

Opprinnelig postet av Weingi

Glad jeg ikke støtter henne ved å kjøpe noe av heste/ride-utstyret hun har designet iallefall!!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.