hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stakkars hest!! [Bilde]
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Stakkars hest!! [Bilde]
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 30/12/2005 :  21:13:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Herregud, kom over et bilde:

Stakkars! Fikk helt vondt inni meg!

Isabel og Perla for alltid <3

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 30/12/2005 :  21:31:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Er dette et eksempel på rollkur?
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 30/12/2005 :  21:51:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er dette et eksempel på rollkur?

Opprinnelig postet av Helle & Bjerge

Ser sånn ut,ja...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 30/12/2005 :  21:56:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva er "rollkur"?
Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 30/12/2005 :  22:35:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
At hesten blir sterkt overbøyd. Desverre er det altfor mange proffe dressur ryttere og andre som bruker denne metoden som oppvarming før dressur konkurranser. Man ser det på både høyt og lavt nivå. For en tid tilbake sto det en side om dette i Ridehesten, der det var avbildet flere toppryttere som brukte dette som oppvarming, syns det er helt sykt jeg...
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 30/12/2005 :  22:38:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Den treningsmetoden skulle diskuteres på et møte i 2006, og jeg håper det blir regler mot det. Anky (husker ikke hva hun heter til etternavn) bruker den metoden.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 30/12/2005 :  23:01:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff... *riste på hodet*

Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 30/12/2005 :  23:01:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er nok Rollkur ja. Ekstrem overbøying, for å strekke ut hesten i ryggen og lette den i fremparten. Får frem herlige steg, men ødelegger nakken. Anky von Gruseveelt (?) og Sjef Jansen (tror jeg) er to ryttere som bruker denne metoden. Helt forkastelig, spør du meg.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

amadeus+

» VIP

Skrevet - 30/12/2005 :  23:46:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Herreguud :S Det sykeste er jo at de til og med er KLAR OVER at dette er skadelig for hesten!! Og likevel velger å bruke denne metoden, noe som for meg virker helt sykt!!

edit: skrivefeil ja..

(Tidligere Line Kristine)
Redigert av - amadeus+ den 30/12/2005 23:47:37 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  00:32:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Ikke at jeg er for rollkür (for det er jeg ikke, inntil det er bevist at det ikke er skadelig, noe som neppe skjer), men noe "positivt" må det jo være i det.. Anky vinner jo alt som er, omtrent. Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  00:54:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Tja, det positive er vel at du har en hest som går knallbra i 3-4 år, for så å sitte der med en hest med ødelagt nakke..
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  01:14:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det positive er at hestene blir lettere i fremparten, og får dermed friere bevegelser. Men dette kan også oppnås med andre metoder. Forskjellen er at med rollkür så skjer det kjapt. Og det er ikke til å stikke under en stol at dagens konkurranse dressur dømmes mer etter hestens bevegelser enn etter rytterens egenskaper...

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  10:55:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tja, hun sier selv i en reportarsje i Hestesport at Bonfire (en av hestene hennes) har blitt ridd sånn hele livet og at han er stadig like sunn og frisk nå. Han er 22år. Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 31/12/2005 :  18:02:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ser ikke behagelig ut nei Det 2. som slo meg når jeg så bilde er at hesten må stenge for luftveiene sine eller
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 01/01/2006 :  13:59:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Hun heter vel Grunsveen, og grunnen til at Anky bruker rollkur heter Sjef Jansen, som forøvrig påstår at hans måte å trene på ikke er som den vanlige rollkuren som blant andre Nicole Upphof benyttet seg av.

Det de sier selv at de ønsker å oppnå med rollkur er å styrke hestens magemuskler, slik at den skal bli bedre i stand til å bære seg.

Guro
Gå til toppen av siden

Marianne:)

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  20:00:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMarianne:)  Svar med kopi av melding
stakkars hester tenker jeg med en gang.. jeg også tror at hesten stenger luftveiene sine... gjør de det?
jeg får en klump i halsen da jeg så bildet!

KNEGG fra Marianne&Tordensky =D
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.58 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.