hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Golden stripe
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Golden stripe
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

MajaJ

» VIP

Norway
Innlegg: 1871

Skrevet - 28/12/2005 :  16:44:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
er golden stripe (er det ikke det de heter da) tepper spesielle? Alle på stallen der jeg rir bruker disse, men de er jo himla dyre, kan man ikke bare bruke et annent ullpledd?

Syntes nå de er litt for rike hestejenter med hvit ridebukse i stallen (noe jeg også finner tullete) :P men det kan hende det bare er meg som ser sånn på det, for det er sikkert ikke noe galt i det




Wenche=)

» VIP

Norway
Innlegg: 1227

Skrevet - 28/12/2005 :  17:04:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Hehe.. Har tenkt på det der jeg også, hva er så spesielt med de? Syns egentlig de er ganske fæle jeg..greit nok, de er veldig tykke og varme, men jeg har ett like tykt og varmt ett, men i svart og grått, liker det mye bedre! :) Har også inntrykket av at alle "heste-berter" har ett slikt teppe..:S
Wenche & Amber


Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway
Innlegg: 4435

Skrevet - 28/12/2005 :  17:04:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Tja, jeg er hverken rik eller annet, men jeg har da også brukt hvit ridebukse i stallen :-) Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway
Innlegg: 2178

Skrevet - 28/12/2005 :  17:06:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Det er bare vanlige ulltepper.

Mønsteret er det de orginale golden stripe skritteteppene som har blitt brukt lenge i veddeløpsstallene i Newmarket i England. Det er liksom blitt standard mønsteret til skrittetepper i ull, så det er nok derfor mange ullteppet har det mønsteret i dag. Men fargen har ingenting å si, det viktigste er at det varmer ;)

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway
Innlegg: 1873

Skrevet - 28/12/2005 :  19:10:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
De er da ikke fælt dyre dersom du ikke skal ha et orginalt i 100% førsteklasses ren ull. Jeg har et slikt et, syns egentlig det er litt morro farger (så stygt at det blir fint?).

Golden stripe-teppene/dekkenene fås forsåvidt i andre fargekombinasjoner også.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway
Innlegg: 2372

Skrevet - 28/12/2005 :  19:24:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
(så stygt at det blir fint?).


Opprinnelig postet av Ullsokken



Ja

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Svingen

» VIP

Innlegg: 68

Skrevet - 28/12/2005 :  19:28:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har et originalt golden stripe som fulgte med da jeg i min tid kjøpte hest. Dette teppet er mye tykkere enn noen andre ulltepper jeg har vært borti. Det finnes mange kopier som er tynnere enn originalen, altså helt vanlige ulltepper i golden-farger (dvs., de fleste i salg nå er muligens kopier?). Sikkert litt fisefint, men det er det beste teppet jeg har hatt, selv om jeg neppe ville kjøpt det selv. :)
Veni, vidi, visa... Gå til toppen av siden

LivM

Innlegg: 73

Skrevet - 28/12/2005 :  19:32:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men hva er det orginale? Har lurt på det leeenge...
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway
Innlegg: 2372

Skrevet - 28/12/2005 :  20:29:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men hva er det orginale? Har lurt på det leeenge...


Opprinnelig postet av LivM



De orginale fargene? Golden stripe

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

LivM

Innlegg: 73

Skrevet - 28/12/2005 :  20:36:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, ikke fargene, men merke. Er jo så mange kopier. Gå til toppen av siden

Kurre

Norway
Innlegg: 2073

Skrevet - 28/12/2005 :  20:58:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
De originale heter "Early's of Witney".
Er helt overlegne på kvalitet,hatt mine i mange år,nå begynner det ene å bli litt slitt på midten,men skal si det er mye brukt! (og kjøpt i 88 altså...17 år!)
Også er de å få i andre farger om man ikke har helt sansen for stripene.
Og med bogspenne om man vil ha dekken...
Supertepper!!!

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway
Innlegg: 2372

Skrevet - 28/12/2005 :  21:03:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Hvor får man kjøpt de orginale?
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Innlegg: 2595

Skrevet - 28/12/2005 :  21:04:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
De originale heter "Early's of Witney".
Er helt overlegne på kvalitet,hatt mine i mange år,nå begynner det ene å bli litt slitt på midten,men skal si det er mye brukt! (og kjøpt i 88 altså...17 år!)
Også er de å få i andre farger om man ikke har helt sansen for stripene.
Og med bogspenne om man vil ha dekken...
Supertepper!!!

Opprinnelig postet av Kurre



Mente det var Shire som hadde originalen jeg... Står iallefall det på....

Gå til toppen av siden

Frøydis

Norway
Innlegg: 109

Skrevet - 28/12/2005 :  21:56:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp, enig med Torhild. Det er Shires som har originalen.
SHIRES Newmarket Collection kan leses om på www.stallbua.no. Der kan de også kjøpes.

Hvis jeg noengang skulle sitte med noen tusenlapper til overs så kunne jeg godt tenke meg et slikt dekken av denne typen. Har bare sett ett originalt før og det er virkelig kvalitet!

Mvh Frøydis
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway
Innlegg: 2178

Skrevet - 28/12/2005 :  22:01:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Early's of Witney lager kvalitets ulltepper generelt, det kan godt være Shires var de første å selge golden stripe teppene som hestetepper. Har desverre ikke boka "historien til golden stripe teppene" i bokhylla mi så gjetter bare her. *glis* Men jeg har også hørt at Shires selger de som regnes som å være de orginale newmarket teppene.
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Innlegg: 2595

Skrevet - 28/12/2005 :  22:20:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Klippet fra Stallbua;

Det finnes kun ett ekte Gold-Stripe teppe
Dettte er i England kjent som SHIRES Newmarket. Det har sitt navn fra det årlige hestearrangementet i Newmarket i England. I Norge kalles det Gold-Stripe Teppet er ofte kopiert, men kun SHIRES produserer det ekte Gold-Stripe teppet, som skiller seg fra kopiene ved sin ekstremt høye kvalitet. De konkurrerende kopiene er gode etterligninger i design, men holder ikke den samme, høyverdige kvaliteten som SHIRES Gold-Stripe teppet. Gold-Stripe benevnelsen, som brukes av mange andre på deres tepper, er derfor ikke et uttrykk for en spesielt høy kvalitet, men bare for en stripe-design i gul/rød/svart.

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.