hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Noen som har erfaringer med dette hodelaget?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Noen som har erfaringer med dette hodelaget?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Olithyon

Norway
Innlegg: 1245

Skrevet - 05/02/2006 :  10:20:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
http://www.tikarideudstyr.dk/shop.php?item=1239

Lærkvalitet, passform osv. Syntes det var veldig fint, men er jo et "billighodelag".

-edit- 60 visninger nesten og ingen svar? Noen som har noen _formeninger_ da (uten å ha prøvd det) om hvordan dette hodelaget kan være?

Mvh Christine

Redigert av - Olithyon den 05/02/2006 18:33:52

Hege J

» VIP

Norway
Innlegg: 1964

Skrevet - 05/02/2006 :  19:01:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan prøve å hjelpe deg litt jeg Christine!
Jeg synes hodelaget ser helt ok ut, et vanlig og pent hodelag med god nok kvalitet til normal bruk. Nå vet jeg ikke om hvordan prisene i Danmark er i forhold til i Norge, så kanskje 300 kr der vil tilsi et dyrer hodelag her i Norge?

Hege Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway
Innlegg: 1200

Skrevet - 05/02/2006 :  19:14:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg har et såkalt billighodelag som jeg kjøpte hos Løwenborg til 389 kr. Kjempegod kvalitet, syns nå jeg! Og det er jo bedre med et billig hodelag som revner etter to dager, enn et dyrt et... Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Innlegg: 2595

Skrevet - 05/02/2006 :  19:29:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Og det er jo bedre med et billig hodelag som revner etter to dager, enn et dyrt et...

Opprinnelig postet av Marte&Don:)



HÆ? Tenkte og skrev du riktig nå? Jeg hadde iallefall vært skuffet om hodelaget mitt hadde revnet etter to dager, uansett hvor billig det var!

Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway
Innlegg: 1245

Skrevet - 05/02/2006 :  19:31:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Takk for hjelpen;)
Syntes det så veldig bra ut til å være så billig. Hadde egentlig tenkt å bare bestille det, men så så jeg fraktprisen; 250 danske kroner!! Så da blir det nok ikke så billig likevel. Må i såfall kjøpe noe mer også da, eller finne noen som vil bestille sammen med meg.

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway
Innlegg: 3639

Skrevet - 05/02/2006 :  19:43:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Disse billighodelagene er ofte billige fordi de er laget i land hvor slike ting er billig å produsere. Ofte brukes skinn som ikke nødvendigvis er det beste på dyret, og forarbeidet på skinnet før det lages hodelag av det er varierende. Du kan likevel oppleve å ha et billighodelag som holder lenge. Når et hodelag i utgangspunktet er dårlig forbehandlet er det ekstra viktig at man behandler det best mulig selv. Alle hodelag bør smøres godt inn før bruk, men jo tørrere det er, jo viktigere er det.

Billighodelagene lukter også litt vondere enn de litt dyrere. Særlig hodelag fra India, sett i forhold til f.eks. hodelag fra England. Grunnen til dette er at indisk lær generelt er dårligere grunnbehandlet, samt at de er lagret tett ved transport.

Men likevel.. Billighodelag kan ha lang levetid med riktig behandling.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway
Innlegg: 1200

Skrevet - 05/02/2006 :  20:20:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Og det er jo bedre med et billig hodelag som revner etter to dager, enn et dyrt et...

Opprinnelig postet av Marte&Don:)



HÆ? Tenkte og skrev du riktig nå? Jeg hadde iallefall vært skuffet om hodelaget mitt hadde revnet etter to dager, uansett hvor billig det var!

Opprinnelig postet av TORHILD



Leste faktisk på en tidligere debatt om hodelag her, at en eller annen hadde kjøpt et dyrt hodelag, som røk etter to dager, men vedkommende hadde også et billig hodelag som hadde holdt i flere år.

JEG ville blitt skuffet om et hodelag røk etter to dager, uansett om det kostet trehundre eller tretusen, men jeg ville foretrukket at det til 300 røk, fremfor det til 3000. Ordla meg litt dårig i sted, gikk litt fort
Gå til toppen av siden

Minelly

» VIP

Norway
Innlegg: 36

Skrevet - 06/02/2006 :  03:31:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMinelly  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMinelly  Svar med kopi av melding
http://www.home.no/halsbaand/produksjon.html

Les dette..


de fleste billig hodelagene har en lær farge som er malt eller lakkert på læret.(den billigste og kjappeste måten for de som produserer slike hodelag/utstyr) dvs at det ikke trekker igjennom læret,men tilstopper porene slik at når du smører læret så vil ikke fettet kunne trekke igjennom.


http://www.halsband.piczo.com Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway
Innlegg: 787

Skrevet - 06/02/2006 :  12:31:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har både et billig hodelag, og et dyrt ett. Begge er kjøpt i hôôks. Det billige e rdet som kostet 200kr før, med "gull" stripe i pannen. Det har holdt veldi bra i forhold til prisen, jeg har hatt det i to år, og det har nesten ikke farget av i det heletatt. Det trakk jo til seg ganske mye olje i førstninga, men det gjør jo nesten alle hodelag? Det har holdt seg svært godt, og er et ganske pent hodelag (det har strukket seg litt lært, og "skrukket" seg litt) til den prisen.
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!


- Marit Petra
Gå til toppen av siden

HelleG

Innlegg: 380

Skrevet - 06/02/2006 :  13:02:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Grunnen til at det lukter av indisk lær er at de som regel blir laget og pakket under regntiden....dermed er læret fuktig når det pakkes i plasten og "mugner" under transporten.

Men det betyr ikke alltid at de er så dårlige fordet. Har hatt mange slike hodelag fra Høøks til 198 og den prisen og de har jammen hold bra til den prisen og kvaliteten.

Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden

eligj

Innlegg: 1294

Skrevet - 10/02/2006 :  23:25:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min erfaring med billiglær, er at de gjerne holder ganske bra (i alle fall de som har vært i salg de siste årene), men at de ikke føles like godt i hånden. Dessuten, lær som ikke er svart, mister gjerne fargen ganske raskt. Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway
Innlegg: 2077

Skrevet - 11/02/2006 :  11:20:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Nå veit jeg ikke helt hva dere ser på som billighodelag, men jeg kjøpte et Gold Medal hodelag på Hööks til rundt 500 kroner. Tror ikke de har det lengre. Men det hodelaget er helt genialt! Læret er veldig, veldig mykt (nå kan det ha noe med at jeg var veldig flink til å olje det før jeg begynte å bruke det?) og det har holdt helt flott. Flere på stallen som synes det er så bra, innkludert meg. Varmeste anbefalinger om Gold Medal iallefall. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Innlegg: 5546

Skrevet - 11/02/2006 :  12:10:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Papplær, kan tåle lite å har oftest dårlige spenner.
Læret sprekker når du bretter på det. Ofte så flir det fort ruffsette i kantene og mister fassongen. Læret kan bli slammsette.
Saumen er dårlig. Om man ser på baksiden så stikker stingene ut og er ikke jevne. Og hvis èn tråd ryker, ryker hele pakka..
Smygstolene kan være alt for trange i forhold til enden som skal pakkes nedi.
Etter jeg selv begynnte og sy så har jeg fått ett helt annet syn på maskinesydde og masseproduserte ting. Spessielt hodelag som man får til en billig penge.



Gå til toppen av siden

Minelly

» VIP

Norway
Innlegg: 36

Skrevet - 11/02/2006 :  14:43:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMinelly  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMinelly  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Papplær, kan tåle lite å har oftest dårlige spenner.
Læret sprekker når du bretter på det. Ofte så flir det fort ruffsette i kantene og mister fassongen. Læret kan bli slammsette.
Saumen er dårlig. Om man ser på baksiden så stikker stingene ut og er ikke jevne. Og hvis èn tråd ryker, ryker hele pakka..
Smygstolene kan være alt for trange i forhold til enden som skal pakkes nedi.
Etter jeg selv begynnte og sy så har jeg fått ett helt annet syn på maskinesydde og masseproduserte ting. Spessielt hodelag som man får til en billig penge.

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita



helt enig med deg ...
Etter at jeg også begynte med salmakeri,så ser en veldig lett forskjell på bra og dårlig lær.


Mye bedre å spare litt penger og kjøpe et skikkelig hodelag.det vil holde i mange,mange år om man steller det riktig.(og man sparer penger over tid på det;)

http://www.halsband.piczo.com Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Innlegg: 5546

Skrevet - 11/02/2006 :  15:05:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Papplær, kan tåle lite å har oftest dårlige spenner.
Læret sprekker når du bretter på det. Ofte så flir det fort ruffsette i kantene og mister fassongen. Læret kan bli slammsette.
Saumen er dårlig. Om man ser på baksiden så stikker stingene ut og er ikke jevne. Og hvis èn tråd ryker, ryker hele pakka..
Smygstolene kan være alt for trange i forhold til enden som skal pakkes nedi.
Etter jeg selv begynnte og sy så har jeg fått ett helt annet syn på maskinesydde og masseproduserte ting. Spessielt hodelag som man får til en billig penge.

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita



helt enig med deg ...
Etter at jeg også begynte med salmakeri,så ser en veldig lett forskjell på bra og dårlig lær.


Mye bedre å spare litt penger og kjøpe et skikkelig hodelag.det vil holde i mange,mange år om man steller det riktig.(og man sparer penger over tid på det;)

Opprinnelig postet av Minelly


Jeg kjøper også ett til 1500,- istede for å kjøpe ett til 200,- som blir ødelagt etter en ett år.
Og om man kjøper ett dyrere kan man ha det samme hodelaget i 7 år uten problem(såfremt man ikke bytter hodelag så ofte som man skifter sokker).
Om man kjøper en ordntlig lærsåpe så holder utstyret lengere også. Jeg har virkelig brent meg på å bruke en billigtype!



Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway
Innlegg: 787

Skrevet - 11/02/2006 :  20:44:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig Ragnhild! Har også et fra Gold Medal. Kjempebra merke!
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!


- Marit Petra
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.