hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - bruker du snøsåler?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 bruker du snøsåler?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

MajaJ

» VIP

Norway
Innlegg: 1871

Skrevet - 28/01/2006 :  18:05:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fernando har ikke snøsåler (av uvist grunn) Utrolig iriterende! Noen andre som ikke bruker dte på hestene sine? hvorfor det?



Eva V

» VIP

Norway
Innlegg: 2178

Skrevet - 28/01/2006 :  19:03:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
De fleste her har snøsåler, utrolig greit. Hjemme i Stavanger var det ikke så mange som brukte det, vet ikke helt hvorfor, det er jo veldig praktisk. Uten er det jo skikkelig stress å ri i snøen.
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway
Innlegg: 611

Skrevet - 28/01/2006 :  19:26:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har snøsåler på nå - hadde det ikke ifjor da det var lite snø og jeg stort sett rir inne. Et argument for å ikke ha det kan være hvis hesten har dårlige høver/lett for å miste sko da dette er lettere med sålene = skoen kan sitte litt dårligere pga mer bevegelse mellom sko og hov. Har også hørt at mange har lettere for å få knusninger/hovbyller pga såler da det er vanskeligere å få gjort helt rent under disse.. Men har som sagt selv i vinter og synes det er godt med tanke på kladder de gangene jeg rir ute, og ikke hatt noen problemer med det jeg nevnte tideligere..
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

nutte

Norway
Innlegg: 649

Skrevet - 29/01/2006 :  18:43:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har ikke snøsåler, det kan komme mugg under de og hovene blir dårligere.. så jeg prøver forskjellige andre ting som vaselin det funka ikke på hestene mine men på veninna mi sine...
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway
Innlegg: 1925

Skrevet - 29/01/2006 :  22:24:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Har snøsåler på Eikdokka hvert år, klepper som besatt uten.
Vårgò trenger ikke snøsåler, snøen setter seg ikke uansett,

Therese
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway
Innlegg: 1561

Skrevet - 29/01/2006 :  23:13:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg har ikke snøsåler, det kan komme mugg under de og hovene blir dårligere.. så jeg prøver forskjellige andre ting som vaselin det funka ikke på hestene mine men på veninna mi sine...

Opprinnelig postet av nutte


tenker du da på hel såle?
for hvis du bruker snowpads/grip så kan jeg ikke skjønne hvordan det skal kunne komme mugg under de og at høvene skal bli dårligere.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

nutte

Norway
Innlegg: 649

Skrevet - 30/01/2006 :  00:48:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
jeg har ikke snøsåler, det kan komme mugg under de og hovene blir dårligere.. så jeg prøver forskjellige andre ting som vaselin det funka ikke på hestene mine men på veninna mi sine...

Opprinnelig postet av nutte


tenker du da på hel såle?
for hvis du bruker snowpads/grip så kan jeg ikke skjønne hvordan det skal kunne komme mugg under de og at høvene skal bli dårligere.


Opprinnelig postet av lucky june



fordi sålen er "spikret" under skoen så da blir det veldig tett, og lite lufting. Har hørt om hester som har fått mugg under der p.g.a dette, derfor risikerer jeg ikke å sette disse på...

Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Kurre

Norway
Innlegg: 2073

Skrevet - 30/01/2006 :  01:05:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den eneste delen av en hoofgrip som ligger "fast" inntil sålen er den delen som er under skoen.
Tror du må ha misforstått noe her.Det blir ikke "mugg" under der.

Må være noe annet det der.

Det eneste problemet som kan være ved bruk av disse er om hesten til vanlig har problemer med at skoene faller av.Da kan det være vanskeligere å få det til å sitte godt.

Alltid verdt et forsøk.Kladdesåler er en genial oppfinnelse!
Ikke en vinter uten.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

nutte

Norway
Innlegg: 649

Skrevet - 30/01/2006 :  01:17:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har ivertfall hørt om det, og at det har skjedd på hester.... det kan hende at det bare skjer på noen veldig få hester da, det vet jeg ingenn tingen om.
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

-madeira-

Norway
Innlegg: 224

Skrevet - 30/01/2006 :  09:50:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker iallefall såler, er så deilig å kunne ri på tur om vinteren uten at det klabber!
-Madeira- Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Innlegg: 1752

Skrevet - 30/01/2006 :  10:34:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Vi har ikke såler, men jeg angrer på det. Tenkte at det sikkert ikke ble nødvendig siden vi bor i Bergen, men når det en sjelden gang har vært snø har det ikke vært noe kos.
Neste år skal jeg ha snøsåler og brodder jeg kan skru inn og ut selv.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

rapplilja

Innlegg: 219

Skrevet - 30/01/2006 :  15:55:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Snøsåler er et MUST!!!!

Hestene her får på såler etter jul, (sjeldent nødvendig før det) og har dem så lenge det er ordentlig snøføre.
Er nøye på at de blir tatt av før det blir gjørme ute, det er ikke sunt for høvene at det kommer "dritt" i kroker og kriker under "kanalene".
Gå til toppen av siden

Flira

Innlegg: 118

Skrevet - 10/02/2006 :  21:38:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har nylig skodd hesten min,og valgte å ikke ha på.Han slo ikke den ene skoen helt inn fordi hoven har vokst skjevt etter feil trimming,på den måten fikk den utvikle seg riktig,og risikoen for at skoen kunne løsne var der.Har aldri brukt snowpads,og ikke så plaget med klabber.Traver litt så faller de av. Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway
Innlegg: 376

Skrevet - 10/02/2006 :  21:42:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Jeg bruker snø såler på hesten min!
Men noen på stallen setter på hele såler og fyller inn silikon, disse hestene får mugg... Da blir det helt tett og høvene "Dør"
Noen som tror dette er det som menes med snø såler..

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Innlegg: 282

Skrevet - 11/02/2006 :  09:30:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Den eneste delen av en hoofgrip som ligger "fast" inntil sålen er den delen som er under skoen.
Tror du må ha misforstått noe her.Det blir ikke "mugg" under der.

Må være noe annet det der.

Det eneste problemet som kan være ved bruk av disse er om hesten til vanlig har problemer med at skoene faller av.Da kan det være vanskeligere å få det til å sitte godt.

Alltid verdt et forsøk.Kladdesåler er en genial oppfinnelse!
Ikke en vinter uten.

Opprinnelig postet av Kurre



Uansett så verker man jo vekk den delen av hoven som ligger under hoof-grip'en når man skor alikevel:)Ja til hoof-grip!!

Ride with the wind Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway
Innlegg: 456

Skrevet - 11/02/2006 :  10:44:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke, men jeg fikk ikke sjangs til og skaffe det til hesten skulle skos.. (ikke hadde jeg egentlig råd heller) men nå rir jeg bare langs veien her så da klabber det ikke så ille.. ellers synes jeg og huske at det klabbet hokke som (det kan hende at sålene var litt slitt, de ble gjerne brukt mange ganger)


mvh Mia..... Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.5 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.