hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Noe å si om nordlandshester=P ?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Noe å si om nordlandshester=P ?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*Cuty*
» VIP

Skrevet - 26/12/2005 :  20:44:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei hei Nå skal jeg selge varmblodshoppa mi.. Åsså lurte jeg på: Hva har dere å si om nordlandshester? Jeg vet at det er tatt opp på et enme med nordlandshester, men men.. Håper dere svarer iallfall

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  22:07:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Anbefaler deg å titte på denne: http://mix.hestemarked.no/topic.asp?TOPIC_ID=8857
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

*Cuty*
» VIP

Skrevet - 27/12/2005 :  22:35:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Okey, takk Åsså i dag var jeg å såg på en nordlandshest i dag. Åsså hun er 5-6 år åsså koster hun 6.000 kroner. Åsså sier Marianne at hun har ridd henne for leeenge si, å da når hun skulle ta galoppsjenkel hoppte hun med rompa, åsså at hun var hard i munnen og sånn.. Og jeg har ennå ikke prøveridd henne, men jeg tror jeg skal gjøre dt i morgen. Hva skal jeg gjøre viss hun hopper med rompa, liksom sånn at hun slutter med det? Og hva kan jeg gjøre viss hun er så hard i munnen..?

Takk på forhånd
Gå til toppen av siden

!Linebk!

» VIP

Skrevet - 31/12/2005 :  18:59:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Nordlandshesten er en fin rase. Som regel er den snill og grei. Men kan være sta til tider. Det er en fin tur hest, men også god innen grener som sprang og dressur. Håper du finner ut hva du skal satse på :)
Godt Nyttår ;)
MVH Line
Gå til toppen av siden

min_nordlandshest_lucas

» VIP

Skrevet - 01/01/2006 :  15:29:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
leg syns nordlanshesten er best!
jeg har en nordlandshest, min er værhard og stødig både på foten og i hodet på nyttårsaften var d så vidt han brydde seg om rakettene, selv om han selvfølgelig ville vite hva d var
Gå til toppen av siden

min_nordlandshest_lucas

» VIP

Skrevet - 01/01/2006 :  15:36:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg må bare si at min hest kostet 20. 000.
så visst du ikke liker hesten foreslår jeg at du finner en annen.
vi var å så på 3 hester før vi fant den vi har nå.

husk: det første er ikke alltid det beste

godt nyttår
klemzz og kozz ida
Gå til toppen av siden

kimzy
» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2006 :  18:59:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekimzy  Svar med kopi av melding
Hei! Jeg personlig syns ikke Nordlandshester noe serlig, men det er jo mange meninger. Hvis den hesten du skal ri "hopper med rumpa" altså bukker, og du allikevel vil ha den og heller skal vende den av med det, kan det være både enkelt og vanskelig. En Varmblodsvallak jeg red inn for noen år siden, som også bukket i galoppen, sluttet ved at jeg ganske enkelt hylte skikkelig høyt når jeg kjente den akkurat skulle til å bukke. Litt komisk, men det funka. Hester som bukker pleier å dra ned hode mellom frambena for å få opp rumpa, og da går det også ganske enkelt an å bare dra opp hodet og si "Nei". De lærer etter gjentakelse og repetisjon. Håper dette hjelper=)
kimzye meg!! Gå til toppen av siden

Preston

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2006 :  11:14:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePreston  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePreston  Svar med kopi av melding
Heihei:)

Elsker nordlandshester! Har tre stk hjemme. Vil du vite mer om de, prøv

www.home.no.net/nlvenner
www.rimfakse.no

der står det mye! Jeg har bare hatt bra erfaringer, og har aldri opplevd at de er sta?? skjønner ikke helt det. De tåler kulda godt. Sprang , kjøring tur og dressur er de gode til og, spesielt tur. De er rolige og har behagelige bevegelser. Jeg syntes den hørtes litt billig ut, egentlig høres det ikke ut som noen god hest men det må du avgjøre. Våre kostet 17 000 og 20 000.

Lykke til iallefall:)
Gå til toppen av siden

millapus

» VIP

Norway

Skrevet - 13/01/2006 :  23:36:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nordlandshester er kjempefine hester.
De lærer lett,kan brukes til alt og de lever også lenge.De kan delta i konkuranser helt til de er 19 år gammle.

Elsker Sylvester over alt på jord!Han er verdens beste gutt! Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 23/01/2006 :  01:29:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis en 5-6 år gammel nl-hest har vært ridd "leeeenge" og koster kr. 6.000,- ville jeg gjort nærmere undersøkelser før et evt. kjøp.
Kanskje får du en fin hest som du kan gjøre noe ut av selv, men ville kanskje selv sett litt mer på markedet, undersøkt hestens stamme og bakgrunn - og kanskje spandert litt mer for å få valuta for pengene.
"Seriøse" nl-hest-folk selger ikke en 6-års hoppe for kr. 6.000,-...., da må det være en veldig god grunn for det.
Ser for meg at alternativet er slakt, men man vil prøve å selge hesten først.... - Nå bare gjetter jeg, men søk råd hos noen erfarne nl-hest-folk (du finner dem på Rimfakse).
Lykke til!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.