hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Alene
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Alene
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  19:37:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
hva syntes dere om det å ri alene? er det noe man aldri burde gjøre? hvis det skjer noe å du skulle falle av er det ingen til å hente hjelp. Syntes man alltid skal ri på tur sammen med noen, men noen ganger har man jo ingen å ri sammen med. hva syntes dere?

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  19:41:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Ehh... da kunne jeg aldri ridd da. Jeg rir så og si alltid alene. Men det er selvsagt viktig at noen hjemme vet at du er ute og rir, og vet sånn ca når du er å vente hjem igjen.
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  20:02:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Jeg rir ofte aleine, men har alltid med mobil. Samma om jeg rir aleine eller sammens med noen. Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  20:11:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
rir ofte på tur alene. prøver alltid å huske mobile. men hvis man alltid skal tenke på det som kan skje, må man jo være nervøs hele tia..
Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt

Redigert av - mariie. den 26/12/2005 20:12:14 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  20:23:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Rir nesten alltid alene, men varsler alltid om hvor jeg rir og har med mobil.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  20:26:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Eg rir også så og sei alltid åleine, fordi det er slik det er her hos meg. Liten plass der man bur sprett. Så skal eg ri så må eg ri åleine. Men har som regel med meg mobil. Sjelden nokon veit om att eg er ute og rir og kor hen da eg bur åleine med mine små barn og eg har derfor ikkje den muligheten heller med å fortelle kor eg er og slikt.

Så lenge man har kontroll så ser eg ikkje den heilt store faren med det. Det er mykje anna som er minst like farlig. Køyre bil f.eks. og mykje anna.

Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  20:29:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja... er nok oppdratt overforsiktig jeg. Er bare 13 år, og foreldrene mine er veldig skeptiske til at jeg skal ri aleine, selvom jeg vet at jeg har full kontroll over hesten.

Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  21:04:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Jeg rir alene til tider, med gal hest som slenger meg av i skogen osv.
Men det er alltid med mobil i lomma, refleks på meg og hest, dessuten rir jeg alltid bare samme rundene så folk vet hvor de skal lete. Hittil har det gått strålende. Men man er veldig glad man har mobil med alltid, vet den kan være veldig nyttig i en nødsituasjon.

www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  22:16:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Jeg rir som regel alltid alene, på stallen vår er det ingen som rir sammen... Hender en sjelden gang jeg rir sammen med forrytterne til ponniene mine, men de rir på ettermiddagen og nå vinteren liker jeg å ri mens det er lyst ute... Heter vel egentlig red i mitt tilfelle om dagen.
Ri med mobil, det er alltid trygt!!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  23:56:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Jeg er alltdi ute på tur aleine, blir kanskje litt oftere sammen med andre nå fremover. Men mobilen ligger ALLTID lett tilgjengelig, og jeg sier alltid ifra at jeg drar ut på tur, og hvor jeg har tenkt å ri.
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 27/12/2005 :  01:56:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Altid aleine.

Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  01:59:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Rir som regel sammen med de som eier hestene på stallen..
Er tre stykker der, og vanligvis rir jeg mens de kjører hestene..
Rir også en sjelden gang med min kusine når hun er der samtidig som meg..
Har alltid mobil med meg, uansett om jeg rir alene eller med andre!

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 27/12/2005 :  11:01:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rir også omtrent bestandig alene men har med mobilen. Skulle man tenke på alt som kunne skje ville man jo bli helt "tussete"..... Det har for det meste gått veldig bra - har trillet av 2-3 ganger på tur. Ene gangen klarte jeg å holde fast i tøylen (og fikk århundrets vridning i armen) - andre gangen løp pånni noen meter avgårde men fant ut at det var tryggest sammen med meg og kom tilbake da jeg ropte på henne (flink jente!) Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  11:17:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Rir som regel alene når jeg er hjemme, syntes det er greiest. Rir man mange sammen må man ta hensyn til så mye (hester som blir lett stressa, hester som går utrolig sakte og som man må stoppe å vente på, hester som tar ut for ingenting, ryttere som ikke tør å ri visse plasser, ryttere som syntes det er gøy at hestene løper ut, osv.) Dessuten krever det mer planlegging og ofte mye venting. Litt dumt når hesten ikke får kommet på tur så ofte du vil fordi du må vente til det passer for alle andre å ri. Det er kjempekoslig å ri på tur med venner, men det er ikke alltid det passer bra for alle samtidig.

Her må man ri minst to sammen, det går fint det, men jeg hadde ridd minst dobbelt så mye på tur hvis jeg hadde fått lov til å ri alene.

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  11:37:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Her må man ri minst to sammen, det går fint det, men jeg hadde ridd minst dobbelt så mye på tur hvis jeg hadde fått lov til å ri alene.

Opprinnelig postet av MissEva

Det kjenner eg til også, rekner med du tenker på folkehøgskulen no. For å sei det slik så ga eg F i den regelen da eg gjekk der. Det hendte fleire ganger att eg rei åleine på tur og eg gav totalt F i dei vestane med nummer på som vi fekk. Hadde den vel knapt på meg gjennom heile skuleåret. Dette i rein protest. Synest det er heilt på tryne å skulle kontrollere folk med nummer på seg når man skal ri. Sjølv om man går på folkehøgskule så er det da etter mi meining lov å ha litt fritid som man kan råde fritt over.

Tja. Eg fekk no aldri noko kommentar på manglande vest eller att eg rei åleine, men gjorde det jo ikkje heilt åpenlyst heller da. hehe

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  12:20:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Rir nesten alltid aleine, men noen ganger med eiern til Løkkis. Alltid mobil og refleks på både meg og hesten.
Ina og Løkken<3

Redigert av - Ina_R den 27/12/2005 12:24:00 Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.