hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - råkjørere!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 råkjørere!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  23:00:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding

seinest i dag ble hesten min vettskremt av en bil som kjørte i 120 gjennom noen dammer(blir jo helt forferdelig lyd av det+ at både rytter å hest får alt vannet på seg)
blir litt irritert når folk ikke kan tenke seg om...er jo ganske så logisk at de kommer til å sprute viss de kjører dritt fort gjennom dammene
og ellers også..eier jo ikke respekt og viser ikke hensyn i det hele tatt
dette er sånn eg blir veldig irritert av!

hva med dere??
hvordan kjøre folk når dere er ute å rir??
tar de hensyn??

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  23:20:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Man kan miste lappen av å sprute på fotgjengere etter hva jeg har hørt, så neste gang tar du nummeret også ringer du 112 Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  23:25:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
he he..det skal eg gjøre=) *ler*
glemte forresten å si at eg irriterer meg over når folk ikke bruker blinklys heller...er jo mye bedre når vi vet hvor de der folkene har tenkt seg..så slipper vi å stresse med å få hestene til å stå iro til sjåførene har svingt inn sideveien/kjørt videre...:P

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  23:37:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Man kan miste lappen av å sprute på fotgjengere etter hva jeg har hørt, så neste gang tar du nummeret også ringer du 112

Opprinnelig postet av Ragnhild E

hæh?? det tror jeg nå ikke...
men har hatt lyst å kaste stein på biler som kjører for fort... bare en tanke altså..
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 14/12/2005 :  23:42:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Man kan miste lappen av å sprute på fotgjengere etter hva jeg har hørt, så neste gang tar du nummeret også ringer du 112

Opprinnelig postet av Ragnhild E

hæh?? det tror jeg nå ikke...
men har hatt lyst å kaste stein på biler som kjører for fort... bare en tanke altså..

Opprinnelig postet av Lopke

Jo, man kan faktisk det.. Er noe med den viktigste trafikkregelen, at man skal ferdes aktsomt og blablabla..

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  23:49:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Det er veldig varierende. Noen mersom sniker kjøretøyet sitt forbi i gangfart, andre gir mer eller mindre faen og kjører som om du ikke eksiterer. Så klart har sistnevnte katergori fått noen hatske blikk og tanker opp gjennom årene.
Jeg har inntrykk av at folk tok mer hensyn til hester langs veien før?

Noe som irriterer meg mer enn de som råkjører forbi meg er de som ikke holder vikeplikta si. Når man kjører eller rir hesten skal man føle vanlige trafikkregler, men tar andre hensyn til det? Nei.

F.O.A.D

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  23:53:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja det er korrekt men jeg nekter å tro du MISTER lappen.. Om du har hørt om noen må du fortelle... Men du kan sende dem regning på tøyrens. Å miste lappen på noe som kan være vanskelig å unngå om du kjører i 80 sone i regnvær og du møter folk på veien blir helt rart på meg altså. Dessuten blir det påstand mot påstand og er veldig vanskelig å bevise i en rettsak. Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 15/12/2005 :  00:13:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Om man ikke mister lappen så får man iallfall en rimelig høy bot, små bøter finnes jo ikke i Norge lenger...
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 15/12/2005 :  00:28:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg er litt rar, for jeg stopper alltid hesten min når en bil kjører forbi.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

stall-lynghaug

» VIP

Skrevet - 15/12/2005 :  10:43:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
opplever hele tiden at folk kjører idiot på veien.jeg gikk til den lokale avisa vår,og fikk nesten en hel side dær jeg blant annet truet med å annmelde alle bilister som ikke tar hennsyn.jeg har faktisk gjort det også,to ganger.det hjelper ei stund iværtfall. Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  11:40:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av lino

Det gjør jeg og.. Men rir på en vei som ikke er verdens bredeste også da

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  14:51:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av lino

hvorfor det

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  15:00:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
I området rundt her er det stort sett ingen bra treningsveier for hest og vogn,og de få vi har er enten sperret med bom,eller så må man kjøre et godt stykke langs hovedveien for å komme dit...
Og ettersom vi ikke kan kjøre(kun ri) der det er bom over veien,så er vi vanligvis nødt til å trene hestene langs veien. Vanligvis ikke noe problem,ettersom bilistene stort sett tar veldig hensyn,og er forsiktige når de ser hest i veien(har da også "fare-skilt" med hest flere plasser langs strekningen vi befinner oss... )
Hin dagen skulle meg og Blæstungen på en lang joggetur inn langs en side-vei der det er veldig lite trafikk,og hadde oss en koselig tur i skumringen
Siste stykket hjem bruker jeg alltid til å skritte av,og da var intet unntak.
Veien opp til stallen ligger på motsatt side av der vi kom fra i dag,så jeg må altså krysse over den veien jeg allerede kjører på,og inn sideveien opp mot stallen...
Og ettersom jeg da ikke har blinklys på vognen,så må jeg ta i bruk andre metoder for å vise at jeg skal over veien,og inn sideveien på andre siden....
Så jeg legger meg over,til midtstripen,rekker ut hånda og stopper helt opp for å vente til den kryssende trafikken har kjørt forbi. På dette tidspunktet ligger det da en bil bak meg,også hun stoppet opp...(ja,det var faktisk en dame i bilen... )
Og når da alle bilene i motsatt kjørefelt er kommet forbi,gir jeg blæsten tegn til å gå på frem,over veien....men der kom også hun som hadde stått bak meg,i full fart for å kjøre forbi!!!
Blæsten kaster seg bakover,jeg faller ned i vognen av den brå bevegelsen,og damen i blien hiver seg ut til siden og ut i grøftekanten for å unngå å kjøre rett inn i forparten på blæsten... Blæsten steiler,og klarer såvidt unngå bilen...som så først skraper opp siden på bilen på fjellskrenten,for så å spinne seg opp igjen,og gi full gass...og borte var hun...
Bilen som kommer rett bak oss,stopper opp,og spør om det gikk bra meg meg,og etter å forsikret seg om at alt var ok,kommer han med en meget passende komentar om "uvettige kvinnfolk bak rattet,kjøre bil og "sove" på den måten.." Og akkurat da kunne jeg ikke vært mer enig...

Vel hjemme i stallen ser jeg til min store lettelse at Blæsten er like hel,ikke en skramme....det er kun meg som er lettere gjennombanket og oppskaket etter å ha stupt i bunnen av vognen...
Går og funderer litt mens jeg seler og av steller over ham...hva hadde skjedd om ikke Blæsten hadde reagert og kastet seg bakover når han gjorde...? Hun hadde mest sannsynlig truffet ham midt på frembeina,fra siden...

Men har en liten trøst,da...
Hun må nok sannsynligvis ut med en god del for å fikse opp skaden i siden på bilen...og det må hun vel betale!

Lurte faktisk på å anmelde det,men ettersom vi er like hele begge to,så dropper jeg det...og håper hun lærte en lekse og bruker øynene heretter...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  23:06:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding

e det mulig

irriterer meg og over folk som later som om de venter til vi har ridd over veien ol før de skal kjøre men som pluselig ombestemmer seg å gir full gass mot oss...
ekkelt det der!!!vertfall når hestene begynner å trippe bortover(eller hoppe å sprette)

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  08:57:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
her prøver de så godt de kan og skremme hestene våre når vi er på tur. spinner så grusen flagre veggimellom, kjører forbi forså å bråbremse å se om hestene reagerer og spiller ekstra høy musikk, gjerne åpne vinduet også.
hestene mine reagerer heldigvis ikke, men en annen hest har plantet ene foten sin i en bil nå. gikk bra med hesten, så da sier jeg at det gledet meg, den var fra oss alle

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

stall-lynghaug

» VIP

Skrevet - 16/12/2005 :  09:57:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
lene, du burde gå til politiet med historien din.det kryr av slike idioter og di burde ikke slippe unna med det. hun kunne jo ha drept både deg og hesten din. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.