hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - råkjørere!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 råkjørere!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Lene.

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  10:36:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
I mitt tillfelle tror jeg nok ikke bliføreren prøvde skremme meg,men heller at hun faktisk ikke fikk med seg at jeg ga tegn(hvordan det nå enn er mulig...),eller at hun ikke forstod tegnene jeg ga...
Som sagt så er bilistene her vanligvis veldig hensynsfulle,vi er heldig sånn!
Mannen som kom i bilen bak,har gitt meg sitt tlf.nr i tillfelle damen skulle dukke opp og prøve få meg til å betale for skadene på bilen...da er det greit med et vitne... Er nesten så jeg håper hun prøver seg,da kunne jeg fått gi henne inn!

Å anmelde dette tviler jeg på vil gi noe utslag,ettersom ingen fikk med seg bilnr eller hvem damen var...men har vurdert å gå til lokalavisen med det...det tror jeg ville gitt større utslag enn å gå til noen anmeldelse...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 16/12/2005 :  11:39:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Jeg er litt rar, for jeg stopper alltid hesten min når en bil kjører forbi.

Opprinnelig postet av lino

hvorfor det

Opprinnelig postet av mariie.

For å være på den sikre siden
Jeg opplever at flere biler kjører rolig forbi når jeg stopper og viser tegn på at de skal kjøre forbi, enn når jeg bare rir videre som om jeg ikke så dem.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Bodi-Aina-og-Hagalin

» VIP

Skrevet - 18/12/2005 :  16:32:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
teite enkelte bilister er... vi hadde en som bodde ved stallen vår.en gammel grinbiter av en gebissbrukede tulling.. når han kjørte forbi hestene gasset han på og la seg lengst mulig inntill hestene.. Tilslutt fikk vi stoppet han og fortellt han at om det blir skader på bil og hest,var det hans lommebok som svei.. vi planga tilogmed å sette stigbøylen ut i siden på den fiine bilen hans. han bli skikkelig forbanna og skrek og hylte at det var det dummeste noen småunger noensinne hadde fortalt han. vi smilte bare pent og ba han ringe forsikrings selskapet sitt å høre... neste gang han kom la han bilen helt ut i kanten,stoppet og slo av motoren..Seier!! så lenge motoren er i gang,er bilfører ansvarlig! Gå til toppen av siden

min_nordlandshest_lucas

» VIP

Skrevet - 01/01/2006 :  19:35:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
vet ikke hvordan d er hos dere, men der jeg bor kjører bilene forsiktig visst jeg stopper.
mange syns d er rart når jeg alltid stopper, men jeg syns bare d er bra å venne hesten til å stoppe når d kommer bil e.l.

kozz fra ida
Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  20:16:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding

det er greit å stoppe når det kommer biler jah=)men her hos oss er det samme ka eg gjør,mange kjører som idioter uansett.
og hestene mine blir veldig lett oppkavet og stresset viss de må stå lenge iro,f.eks her hin dagen så red eg i ett kryss,også skulle eg over veien.men der kom jo det en kjørende som tydligvis ikke hadde hørt om blinklys *irritert*,så da måtte vi stoppe,og vente i evigheter for å se kor den bilen skulle(kunne jo ikke bare ri rett over veien heller-risikerer jo å bli overkjørt),så da begynte en litt utålmodig Pacifci og småtrippe og skjene uti veien med rompa å greier..

så istedefor at hesten min plutselig står hallveis midt uti veien når det kommer bil så pleier eg å ri fremover selv om det kommer biler-det kan ta hensyn fordetom!!!

litt rotete skrevet,hmm.jaja..skjønte forhåpentligvis ka eg mente:P

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

absinthe

» VIP

Skrevet - 14/01/2006 :  01:18:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideabsinthe  Svar med kopi av melding
her jeg bor, er det nok av idioter som råkjører rundt stallområdet og i løypene! særlig med mopeder som er trimmet, og bråker noe grønnj*****!og enkelte biler kommer jo i 200 opp bakkene der det både er ryttere og turgåere... mange ganger jeg har lyst til å gi de et realt spark bak! de VET godt at det ferdes ryttere der hele dagen..
www.serox1983.piczo.com Gå til toppen av siden

Preston

» VIP

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  11:59:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePreston  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePreston  Svar med kopi av melding
Huff, da skal jeg fortelle hva som skjedde med oss fjord sommer:

Vi arrangerte ridetur for nordlandshester på et sted som heter mesnalia. Vi red på rekke etter hverandre, og det var med noen hester med kjerre. Plutselig kom det en bil i FULL fart og kjørte skikkelig fort rett mot oss. Da viste alle tegnet til at han skulle sakke farten. Han råkjørte forbi oss før han spant bilen 180 grader rundt og kom kjørende mot oss bakfra. Vi ble utrolig redde, for det var en trang veg, og jeg fortet meg over på andre siden av vegen der det var en gress slette.

Vi klarte å stoppe han ved at noen av de som var i kjerra stilte seg midt i vegen, og vi omringet han med hestene våre. Han var DRITsur på oss, for vi hadde "ingen rett til å styre traffikken" og han trodde vi var rideelever ved et islandshestsenter som var like ved (vi hadde alt fra shettis til dølaest med oss for de pleide visst å ri midt i vegen, men det skal ikke gå ut over oss!

Fant ut etterhvert at han driver med narkotika osv, og har truet mange folk i bygda der, er veldig redd for å ri langs veien etter dette! tenk hva som kunne skjedd hvis han kjørte på noen eller noen av hestene hadde blitt skremt???
Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  19:05:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bor i ei bygd, og her vet heldigvis de fleste at du skal kjøre roligere når du ser en hest. opplevde faktisk i dag da jeg red etter riksvei at det kom en bil bak meg. Han kjørte så rolig at jeg nesten ikke merket at han kom. Her er det snakk om en nittenåring med trimma bil. da han kom 50m fra hesten gassa han opp igjen. Så der er ikke alle som girer opp når de ser en hest. Men de fleste på store plasse, i byer o.l. tenker nok ikke så mye over at hesten er et dyr og kan bli skremt. Bra at det gikk greit for deg og hesten, Lene! Gå til toppen av siden

-Berit-

» VIP

Skrevet - 23/01/2006 :  22:19:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Meget opprørt over historien din Lene! Sånne folk skulla aldri fått lappen i det hele tatt..!
Der jeg rir må jeg som regel ri på bilvei, uten mye trafikk da. Bilene her kjører som oftest rolig og greit, men av og til kommer det bråkende bilder eller minibusser susende forbi, og skremmer livet av hesten jeg rir. Jeg bli skikkelig irritert når folk ikke gidder bry seg om å senke farten selv når hesten står å bukker å steiler rett ved siden av dem! Ser de at hesten blir nervøs og skyter rumpa ut i veien er de passe dumme hvis de ikke stopper!
Gå til toppen av siden

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 16/02/2006 :  17:38:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Det er ikke så ofte jeg rir etter hovedveien, men gjør det innimellom. Og her er bilistene hensynsløse
Det er asfalt vei, med gul stripe så veien er ganske bred. Det er nesten ingen som slakker av og viser hensyn. Og de verste er de som kjører store gassbiler ol. De peiser bare forbi. Hadde ikke turt å ri der, om ikke Alger hadde vært så stødig på alle biler. Hender jeg viser neven til enkelte sjåfører Blir så sinna....argh!
Frister å skrive i lokalavisa

Beate & Alger Gå til toppen av siden

€#€Junior€#€

» VIP

Skrevet - 13/03/2006 :  07:41:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg anmeldte en bilist engang jeg. Han sladdet forbi oss på isen, inne på et boligområde. Vi gan fingern så han kom tilbake og skjelte oss ut i tillegg. Vi tok nummertet på bilen og ringte politiet og anmeldte. Han mistet lappen i 3 mnd. For uaktsom kjøring. Veldig god følelse asså. ( men en ting: IKKE ring 112 for å anmelde, 112 brukes kun til nødanrop ikke til anmeldelser, da ringer man det lokale lensmannakontoret i kontortiden) Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 14/03/2006 :  21:08:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
jeg ble nesten påkjørt engang.
Men jeg er ikke sur, for bilen prøvde faktisk og bremse men, jeg er mer sur på den gamle gubben som bare sto der så såg dum ut!!! Ikke skulle han si ifra nei Det virket nesten som om han ville se va som kom!!
det gikk bra og vi slapp unna men skrekken, men jeg er litt skjelven når jeg tenker på hva som hadde sjedd hvis ikke vennina mi hadde ropt etter meg... bilen snitta meg og hesten va så smart at han snudde hodet
Etterpå fikk jeg den komentaren fra vennina mi at hvis ikke hesten min hadd stått bom stille, men slått se vrang hadd me havna oppå panseret..
ehe da va je ikke høy på hæra neij...
og je hadd teogme lånt me hest denj dagen!!
ikke bra, ikke bra...

Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 15/03/2006 :  20:37:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Å anmelde dette tviler jeg på vil gi noe utslag,ettersom ingen fikk med seg bilnr eller hvem damen var...men har vurdert å gå til lokalavisen med det...det tror jeg ville gitt større utslag enn å gå til noen anmeldelse

Innlegg i avisa er faktisk ikke så dumt. Et konsist og nøkternt innlegg uten sinne, hvor man beskriver hva som har skjedd, hvor galt det KUNNE gått, og litt om hvordan dyra faktisk virker i trafikken. Gjorde det selv for noen år siden når vi omtrent ble meid ned av to idioter som råkjørte,... det kan vekke opp noen folk. Men pass på at det er et saklig og godt innlegg, ikke *død over alle bilistidioter* innlegg ;) Man vil ha forståelse, ikke pigger ut :)
Gå til toppen av siden

Tallulah

» VIP

Skrevet - 25/03/2006 :  10:18:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Masse skrekkhistorier her..

har en liten historie, eller mer irritasjons historie fra min side..

Stallen jeg har hesten på er like ved et STORT boligfelt, pleier noen ganger å ri igjennom her.. en dag satt det noen unger på 16-17 år med mopeder.. de ropte etter meg og tuta da jeg red forbi 6-7 meter ifra.. jeg sa de kunne gi opp.. litt lenger borte i gata begynte en av dem (legg merke til den korteste.. må vise seg litt fram og kompensere for høyden ved å være tøff...) han kjørte helt oppe i rompa på pelsen min, og prøvde å småtute(tror han ikke torde helt) han var vel en meter elller halv ifra! jeg snudde pelsen som skønte hva som ikke var som det skulle og red han helt oppe i mopeden balder la hodet sitt helt oppe i hans og lente seg mot han! han satt helt skjevt mens jeg fortalte at hadde det vært en annen hest, kunne dette gå noe så inn i hel.... galt, og at han kunne miste hodet av det... så red jeg videre, og han satt litt forvirra igjen, sendte et par skjelds ord g kjørte tilbake.. tror ikke han regna med det!
Gå til toppen av siden

stine&møy rapp

Skrevet - 31/03/2006 :  22:25:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
for noen dager siden red jeg og en venninne på en ganske smal asfaltvei. ved siden av veien er dt fjell som gjør at det ikke er noen sted å gjøre av seg hvis noe skulle skje... men vi er nødt til å ri der for å komme til turveien.

plutselig kom en stor traktor med tilhenger og den kjørte veldig veldig fort. det var to gutter som satt inni. jeg viste tegn til å senke farten, men da kjørte den bare ennda fortere. møy rapp har aldri reagert på trafikk før, men nå fikk han helt panikk. han hoppet ut i veien akkurat i det traktoen kom fykende forbi og den var ikke mer enn noen cm fra baken til hesten min. etter på bare suste den videre mens møy rapp sto igjen mitt i veien og skalv og nektet å flytte på seg. han var livredd!

like etter mens vi sto midt i veien kom det i tilegg en stor trailer og da trodde jeg søren meg vi skulle dø! men gjett for en snill mann som kjørte den. han stoppet med en gang han så oss og skrudde motoren helt av, mens jeg fikk karret meg av ponnien med hjerte i halsen og og fikk leid han forbi og opp til der hvor turveien begynte . da først slapp han bremsene og trillet nedover med motoren av og startet ikke før han var langt vekke fra oss

jeg fikk roet ned ponnien, men var ikke noe særlig gøy å ri videre da vi begge var helt sjelven... og det er lite fristende å ri i veien igjen, selv om de fleste som kjører er veldig snille og hensynsfulle så er det noen idioter som ødelegger veldig turgleden og nærmest "prøver" å drepe oss.

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.7 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.