hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva tenkte hun på???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hva tenkte hun på???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 24/12/2005 :  19:17:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Var ute med ei venninne i går som jeg ikke har snakket med på en stund. Så da ble det jo snakk om allt mellom himmel og jord, og så klart hest!
Hun fortalte om ei som hang på stallen der hun rir innimellom som hadde gått lenge å mast om å få ri hestene der.
Til slutt fikk hun lov til å gå tur med en av Araber hoppe der som har stått i nesten 2 år pga hun har gått aktivt i avel.
Og det jenta gjør er ikke å leie denne hoppa på en tur, men å ta henne med ned på ridebanen og longere hesten kliss våt av svette!! HESTEN HAR IKKE VÆRT BRUKT PÅ 2 ÅR!!!!!
Så da hun er ferdig med det klipper hun manen og halen på hesten!!
Så dere kan jo selv tenke dere hvor forbanna eieren til hesten var!!
Er ikke så mange som har kort man på en Araber...

Skjønner ikke hva denne jenta tenkte på...

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Mari^_^

Norway

Skrevet - 24/12/2005 :  19:59:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Huff da.. Hørtes ikke HELT bra ut, men hun hadde kanskje ikke så god greie på hest? Eller hun hadde ikke riktig oppfattet situasjonen?

Uansett var det dårlig gjort da...

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 24/12/2005 :  20:01:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Høres ikke helt stabil ut denne personen? Eller kanskje bare ung og uvitende. Uansett, man må være forsiktig hvem man lånet ut hesten til, og legge ned klare regler om hva hesten skal brukes til.

Å klippe manen på araber er skikkelig dårlig gjort, hadde blitt rasende hvis det hadde skjedd med meg, men å klippe halen er verre, håper hun ikke klipte mye!

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 24/12/2005 :  20:11:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Må bare si en ting: Hadde noen klipt manen til en av hestene her hadde det rakna for meg. Manen er hellig, og det gjelder halen også!!
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 24/12/2005 :  21:35:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
ånei, noe av det værste man kan gjøre!! Klippe manen til en annens hest uten eierens tilatelse?!? Huff, hadde blitt så uendelig sur!

Herregud, om ikke Araber hoppen er trent på hele TO år, burde hun tatt det skikkelig rolig Kan jo bli syk og alt...!

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 24/12/2005 :  22:21:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det virkelig bare jeg som synes det er værre å hardtrene en hest som har stått i 2 år enn å klippe manen dens? Virker slik...

Det hun gjorde er ikke akseptabelt. Hadde aldri fått i nærheten av min hest igjen iallefall, og jeg hadde gjort mitt beste for å fortelle alle jeg kjente (og ikke kjente) om det. En hest kan få alvorlige skader av å plutselig bli trent slik.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 24/12/2005 :  23:54:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uforsvarlig gjort av jenta. Man og hale vokser alltids ut igjen, men verre med treningsformen jenta drev med. Men i bunn og grunn synes jeg at det var ganske så uforsvarlig av eieren til hesten å sleppe til denne jenta. Muigens eieren ikke viste hvordan jenta var, men er man usikker på det, bør man allefall ikke la jenta slippe til. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 25/12/2005 :  11:26:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er det virkelig bare jeg som synes det er værre å hardtrene en hest som har stått i 2 år enn å klippe manen dens? Virker slik...
Opprinnelig postet av kristy

Ikke bare du nei. Begynner og spekulere!

Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 25/12/2005 :  11:33:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Uforsvarlig gjort av jenta. Man og hale vokser alltids ut igjen, men verre med treningsformen jenta drev med. Men i bunn og grunn synes jeg at det var ganske så uforsvarlig av eieren til hesten å sleppe til denne jenta. Muigens eieren ikke viste hvordan jenta var, men er man usikker på det, bør man allefall ikke la jenta slippe til.

Opprinnelig postet av jalla

Helt enig.

Jeg hadde aldri latt noen ri min hest uten at jeg var der selv, hvis hesten hadde stått i to år...

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 25/12/2005 :  11:39:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Hvor dårlig gjort av jenta. Hun får lov til å leie hesten på en tur, så tar hun den ned på ridebanen og longerer den. Jeg er målløs:O Og det at hun klipper man og hale på hesten er helt utrolig. Hvor dum går det ann å bli. (overdriver litt kanskje, men skjønner ikke at folk kan gjøre noe sånt!)
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 25/12/2005 :  12:17:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
uforsvalig gjort av begge parter.
jeg låner aldri hesten min bort til noen jeg ikke kjenner, vet noe om kunnskapsnivået til, eller ikke stoler på. i såfall er jeg med å ser på eller rir en annen hest samtidig sånn at jeg kan gripe inn hvis vedkommende gør ting som ikke er til hestens beste.

på en annen side, hvis hadde jeg lånt noens hest som jeg ikke kjente eller viste noe om, hadde jeg da ikke satt i gang å longere den til den nesten stupte. jeg hadde prøvd meg rolig fram å forsøkt å bli litt kjent med den.

tror denne hendelsen var forårsaket av lite betenklighet å kunnskap fra begge parter.

edit for og legge til:

en annen ting, hvis det var mange hester på stallen, hvorfor skulle hun akkurat ri denne hesten som gikk i avl å ikke hadde blitt brukt på to år?

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt

Redigert av - mariie. den 25/12/2005 12:19:51 Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 25/12/2005 :  12:26:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Det hun gjorde er ikke akseptabelt. Hadde aldri fått i nærheten av min hest igjen iallefall, og jeg hadde gjort mitt beste for å fortelle alle jeg kjente (og ikke kjente) om det. En hest kan få alvorlige skader av å plutselig bli trent slik.

jeg hadde heller forklart henne at det ikke var forsvalig å trene en hest som ikke var trent på 2 år på denne måten. å heller prøvd og lært henne mer om treninig av hest. tatt henne med, latt hun prøve på nytt mens jeg var der. så kunne jeg korigert hvis hun gjorde noe feil.

da gjør hun i hvertfall ikke den samme feilen igjen. jeg tror ikke denne jenta gjorde det hun gjorde for å være slem, men av uvitenhet.

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 25/12/2005 :  15:12:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Stakkars hest sier jeg bare.
Therese
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 25/12/2005 :  17:31:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg må bare si at jeg hadde aldri latt noen hverken strigle eller leie Lopke på tur uten mitt oppsyn når jeg ikke kjenner personen. Uansett.. Da unngår du sånne overraskelser. Jeg synes treningsmetoden var helt uforsvarlig. Tenk om den hadde skadet seg (skjer heldigvis sjeldent) men dette kunne blitt en erstatningssak. Også ifh kåring/utstilling og drive herværk på en hest mener jeg det er å klippe alt hår av den. Om sommeren er det ren dyreplageri å klippe halen kort. Har hørt om noen som fik halene klippet av om natten.. Jævla idioter.. Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 25/12/2005 :  17:33:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Helt stabilt ustabil.

Nei, vet du hva! Om jeg hadde stolt på henne såpass at hun fikk gå tur med hesten min og det der hadde vært takken, hadde jeg blitt rasende jeg også. Hun hadde aldri fått så mye som strigle hesten min igjen.

Hun fikk en sjanse, og missbrukte den. Av meg hadde hun ikke fått en sjanse til, så mye er klart.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 25/12/2005 :  17:36:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

jeg hadde heller forklart henne at det ikke var forsvalig å trene en hest som ikke var trent på 2 år på denne måten. å heller prøvd og lært henne mer om treninig av hest. tatt henne med, latt hun prøve på nytt mens jeg var der. så kunne jeg korigert hvis hun gjorde noe feil.

da gjør hun i hvertfall ikke den samme feilen igjen. jeg tror ikke denne jenta gjorde det hun gjorde for å være slem, men av uvitenhet.

Opprinnelig postet av mariie.

..Eller hun har lært at hun bare kan styre på, og at "det er lettere å få tilgivelse enn tilatelse".
Hun fikk jo en sjanse til, og kanskje får hun det neste gang også...?

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.