hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor mye bruker du hesten din?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Hvor mye bruker du hesten din?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Torpedo

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  19:48:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Bare av ren nyskjerrighet, lurer jeg på hvor mye deres bruker hestene deres + rase og alder :)

Selv har jeg en kaldblodsvallak/lettdøl på 10 år som blir brukt ca 6 dager i uken. Mye tur, blir ofte på ca 2 timer. Men varierer en del. Har også kortere turer inni mellom. Hesten min trenger mye mosjon i tilegg

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm!

Eikdokka

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  20:03:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Søkefunksjonen skal nå fungere, mitt tips er å bruke den.

Vi har hatt lignende emner for ikke så lenge siden

Therese
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  20:05:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Hesten jeg har på fôr, hun er hollandsk varmblod og 14 år. da når hun har vært helt frisk i beina(har vært syk en stund) så har jeg ridd henne omtrent hver dag. Jeh gir henne max fri en dag i uken, ellers blir hun vanskelig å håndtere. kan ri på korte turer noen dager, galoppturer andre dager. masse fine veier å ri her, så det blir en del variering:) Galopperer en god del, i kort galopp, for å bygge opp kondisen. hun er veldig sterk, så hvis noen er foran henne, så har jeg ikke sjangs å holde henne:P men, vi trener på det:)
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  20:40:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Holter (17 år gammel kaldblods) har ingen faste fridager, kun en gang iblant hvis jeg ikke har tid til å ri. Hun trenes lett/middels hardt (blitt trent mye hele livet, aldri vært syk/halt). Går på tur 2-3 dager i uka, rolige skritteturer på 1-2 timer. Ris dressur (evt med lange tøyler) 3-4 dager i uka, og kjøres dressur 1 gang i uka (evt tømmekjøring).
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 20/12/2005 :  21:37:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ei fullblodshoppe på 4,5 som blir brukt ca 5 dager i uken. Nå på vinteren blir det mere ridehus enn i den lyse årstiden grunnet vær, mangel på dagslys og jobb. Rir på banen (evt longerer/slipper en dag hvis lite tid) ca 3-4 dager (45-60 min)i uken og prøver å komme ut på tur lørdag og søndag.(1,5-2 t) Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  21:48:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Hesten min har hatt ein del fri i det siste pga eksamener, men ellers så bruker eg fjordinghoppa mi på 5 år (blir 6 år) 5-7 dager i veka. Har eg tid rir eg gjerne turer på 2,5 - 3 timer. Dette er ikkje daffeturer da vi her har bratt terreng så det blir brattebakker opp og ned og vi traver og galopperer ein del på tur også.

Ellers rir eg ein del dressurtrening i ridehall (varierer men gjerne ein 2-4 ganger i veka) og da skritter vi ofte opp ved å ri til hallen. Det tar 25-30 min så her blir det god opp og avskritting. Rir alt frå 30 min til 60 min i ridehallen. Blir gjerne sprangtrening ein gang i veka også.
Ellers så går ho ute heile tida, dvs ho velger det sjølv da, men er det ikkje pissregn så er ho dermed ute. Sover ute også framfor i boksen inne.

Skulle gjerne brukt hesten meir, men tida strekker ikkje til.

Har også ei åringshoppe. Den blir leid litt på tur og tømmekøyrt litt med, men har ikkje vore gjort veldig mykje med den siste tida. Er meininga vi skal ta litt intensivtrening no for å få henne innkøyrd, men er veldig glatt å tømmekøyre for tida = skummelt med sprek unghest. Men trimmer seg sjølv ganske mykje med leik i paddocken. Går ute heile døgnet. Går ut og inn som ho vil. Er dermed mest ute men legger seg som regel inne i boksen.

Gå til toppen av siden

helene2

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  21:59:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehelene2  Svar med kopi av melding
Tarzan blir brukt ca 4-6dager på tur i uka om dagen. Vanligvis 5-6, men noen ganger bare 4 (får litt dårlig samvittighet da. På en annen side skal han ikke brukes så mye helle da, pga. beina hans)
Blir ridd ca 1 - 1 1/2 time i mest skritt, en del trav og litt galopp.

*helene* Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 20/12/2005 :  22:38:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Svarten blir brukt ca 3-4 dager i uken.

Ca 2 dager med kjøring, og 1-2 dager med ridning..
Blir brukt allsidig: Trykkvogn, tempo, intervaller, hurtigarbeid, klatring, dressur....Brukes ganske hardt når han blir brukt. Trener somregel 1,5 time, da er han godt svett etterpå.

Må bare legge til at han er en kaldblodstraver på 4 år...

Tone melone kaffekone
Redigert av - Tone_ den 20/12/2005 22:38:57 Gå til toppen av siden

Lita<3

» VIP

Skrevet - 20/12/2005 :  22:58:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ei nordlands hoppe på 5år. Jeg trener henne nesten hver dag, de dagene jeg ikke rir så longerer jeg eller tømmekjører. Hun er av den typen som MÅ ha trening\aktivitet hver dag... Og hun går ut så ofte veret tillater det...

:P

Redigert av - Lita<3 den 27/12/2005 17:38:10 Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 21/12/2005 :  09:39:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Stjerneskudd er en kaldblodsvallakk på 14 år.
Prøver å variere så mye som mulig. Rir både på tur og bane, og kjører eller tømmekjører.
Han får ca 2 fridager i uka. Har funnet ut at han fungerer best da.
Han har kun gått noen lokale travløp som 3 åring, og grunnen til det ble bare med det, var at han var ganske makelig anlagt. Liker å lukte på blomstene og ta livet med ro.

Stina

Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

Lyngen

Skrevet - 21/12/2005 :  13:01:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har en kaldblodsvallak på 16 år. Stort sett på tur, i skog og mark. Mye klatring(rir gjerne omveier hvis vi kan få klatret). På hverdager blir det alt fra 1-3 times tur, i helgene blir det alt fra 2-6 timers turer.
Trener dressur en gang i uken for instruktør, da er det 1 times oppvarming på tur, og så blir det for 1 1/2 time på banen(skrittepauser innimellom). Prøver å trene 1 til 2 ganger i uka uten instruktør, da gjerne med en tur først.
Får gjerne fri en dag i uken.
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 21/12/2005 :  14:34:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg pleide sette opp en viss ukeplan for hesten min. Hadde forryttere som red på tur 2-3 dager i uken, og selv red jeg treninger 3-4 dager i uken (2 med dressur og 1-2 med sprang eller sprangstevne). Har hatt to hester, og begge fikk fri når det passet slik. Varierte også med longering, løshopping, intensiv nh trening og lignende. Red som regel rundt 1 time på banen (middels-hard trening), mens turene varierte fra rolige turer og turer med mer fart og klatrning, og var på 45 min til 2 timer.
Hege Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 21/12/2005 :  17:25:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
bruker hesten min annen hvaer dag...og rir for det meste...grunnet andre omstendigheter...
hesten er en fjording på 3 år...altså korte øktr pr gang...

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 21/12/2005 :  18:03:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er ukependler på jobb dvs man tir ons er jeg på reis. Ellers er jeg ute med hesten hver dag. Siden hun er unghest ennå går det mest i turer med meg på bakken og litt longering. Skal begynne å tømmekjøre snart.. men snart blir sikkert senere :) Bruker istedet 2 timer på strigling siden jeg ikke kan trene henne så mye ennå. Har heller ikke ridebane/hus så været er en viktig faktor.. Ellers er Lopke på beite hele dagen, og på boks om natten. Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 21/12/2005 :  19:56:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Pater prøver jeg og bruke mest mulig så det blir som oftest alle dagene hvis han ikke får en fri dag eller to hvis jeg er syk eller lignende. Ponnien blir sjeldent brukt alle dagene i uka, men han blir nå brukt ca. fire dager i vært fall på det verste.
Pater er en hollandsk varmblod med stort behov for å bevege seg. Så det blir fort til at vi rir en to timer når vi først er i gang. Men da består en halv time eller mer av kun skritting. Han blir brukt til det jeg føler for egentlig. Prøver og ri endel på tur, ellers blir det endel dressur. Sprang og bomarbeid blir 1-3 ganger i uka. Spørs veldig.
Ponnien er en blanding av araber og knabstruper. For tiden får han litt ujevn trening da det er litt opp og ned med små søsknene mine. Håper på og få en flink forytter. Ellers går det vel mest i dressur og tur på ponnien. Eller noen lave hindre en gang i uka.

Dessuten står hestene ute så mye som mulig. Blir endel timer som oftest som de kan rase rundt i paddocken på.

www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 21/12/2005 :  20:27:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Etanec rir jeg som regel annenhver dag ( så sant helsen min tilsier det, i perioder må han ha mer fri. Men da pga meg..), og Kelly kjører jeg to dager i uken.

Etanec er en polsk araber på snart 7 år, og Kelly er en kul welsh-rakker på 23 år ( men meget ung til sinns, hehe. Spesielt på tur!! ).

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.