hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hest på sirkus?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 hest på sirkus?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

champs

Skrevet - 28/12/2005 :  13:06:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
ta en titt på denne internett siden:

http://www.dyrsrettigheter.no/?module=articles;action=article.publicshow;id=1334

filmen er fra hele verden.. inkl. norske sirkus!!!! det er blitt filmet med skjult kamera..
Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 29/12/2005 :  05:58:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg begynte særiøst å gråte! Herregud, jeg har ikke ord! For en jævlig verden vi lever i! Hvorfor er vi så grusomme!!?? Jeg er så sint!!!!!!!!!
Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

Lizzie&Tassen<3
» VIP

Skrevet - 01/01/2006 :  20:50:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
I stallen der jeg har Tassen, hadde vi en minishettis som var pensjonert sirkushest.
Han viste ingen tegn til å ha blitt behandlet dårlig, men jeg sikker IKKE at jeg liker sirkus med dyr, for det gjør jeg aldeles ikke.

Synst det holder med klover og turnfolk... selv om jeg egentlig aldri har likt sirkus verken med eller uten dyr!

Knegg fra Lizzie og Tassen<3
Gå til toppen av siden

Katrine_Sandore

Skrevet - 02/01/2006 :  02:47:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKatrine_Sandore  Svar med kopi av melding
Jeg har vært "bak kulissene" på ihvertfall ett sircus.. nå vet jeg ikke hvordan det er på andre, men der jeg var, gikk elefantene FRITT bortsett fra når det var forestilling..Det ble satt opp store padocker til hestene som var med. Så det er jo sikkert forskjellig fra sircus til sircus også da...
Jeg Liker Smileys, Jeg Gå til toppen av siden

-madeira-

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  11:48:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Å fy! Denne filmen gjorde meg rett og slett KVALM! Jeg klarer ikke helt å forstå slike folk..? Æh..? Men som sagt tidligere her, så er det ikke dermed sagt at ALLE sircus er like. Tror nok det er noen som tar vare på dyrene så godt det lar seg gjøre.
-Madeira- Gå til toppen av siden

champs

Skrevet - 02/01/2006 :  12:23:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
må bare si dette: tror dere alvorlig talt at sirkusene hadde bundet opp dyrene og latt de stå i trange innhegninger når de har åpnet opp for at dere kan komme å se på??? selvfølgelig ikke!!! de vil jo ikke at vi skal tro fært om de.. da lar de dyrene stå i litt mer romslige innhegninger! ta dere en tur når sirkuset egentlig er stengt... dere som tror at dyrene går sånn hele tiden kommer til å få seg en stor overraskelse..

men selvfølgelig, jeg sier ikke at alle sirkus er like fæle! men tenk dere om to ganger før dere frivillig betaler for å se på noen sånt!

dere som så filmen så at det er inkl norske sirkus.. ikke alle kanskje, men i hvert fall noen!
Gå til toppen av siden

champs

Skrevet - 02/01/2006 :  12:30:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
her er noen bilder sirkusene ikke vil vi skal se:

http://www.dyrsrettigheter.no/?module=articles;action=article.publicshow;id=1328
Gå til toppen av siden

BabyCat

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2006 :  15:27:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
når jeg så den filmen kom tårene og sinnet ja. var et sjokk å se hvordan de behandles.
fy f!!!!! noen som blir med å redde dem? :p
skulle ønske man ikke fikk straff for å "stjele" dyr fra sirkus :(
det som jeg så på den filmen var rett og slett motbydelig..

Myla, Glæsir og Odin, dere er alt for meg ;) Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 04/01/2006 :  21:16:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Sirkushester blir også kost med. (Hvor har dere det fra, at de aldri får kos og klapp???)
Har selv jobbet litt med sirkushester for noen år siden. Og det er helt klart at de har det "tilfredstillende" godt. De norske sirkusene blir jevnlig kontrollert av både distriktsveterinærer, og mattilsyn. Jeg stoler på at dem kan jobben sin.
Det finnes mange, mange hester rundt i landet som har det så utrolig mye verre. :(

Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

BabyCat

» VIP

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  02:09:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Wulfi:
Så du på den filmen?
Ikke rart man blir skremt......
Klart at alle sirkus ikke er sånn, men desverre noen. Kansje ikke her i norge.
Men vold mot dyr møter man desverre i de fleste bransjer.

Myla, Glæsir og Odin, dere er alt for meg ;) Gå til toppen av siden

Monroe

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  14:11:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Hei!

Tenk dere om da! Den videoen var grusom ja, men tror dere virkelig på at alle sirkus-dyr har det slik?
Ja, elefantkroken var grusom, men, tror dere en elefant får vondt når den blir slått? har dere lagt merke til den tykke huden?
Okey, jeg forsvarer ikke bildene jeg så. Men jeg har absolutt ingen tro på at et dyr yter maksimalt under de forholdene vi så på filmen. Så sannsynligvis har ikke alle sirkus det slik. Jeg har ingen tall, jeg kan ikke bevise noenting, men jeg tror iallfall at her i Norge har vi så pass strenge regler for dyrehold, at missbruk av sirkusdyr ville blitt oppdaga. Jeg betaler ikke for å gå på sirkus, men jeg tviler sterkt på at alle sirkusdyr har det slikt.

Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  16:16:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette var absolutt ingen overraskelse,og jeg tror ikke det vi så på denne filmen er på langt nær det verste.
Å påstå at en elefant ikke får vondt fordi den har så tykk hud?! Jeg synes det er helt utrolig nedverdigende å se på at man behandler et så intelligent dyr på den måten,de er meget følsomme! Har dere sett hvor lite som skal til for å styre en arbeidselefant? Vil påstå at man kan ta like lett i dem som en hest.
Det jeg ser på som et problem i Norge er at myndighetene ikke setter en stopper for hele idiotien. Ja,det er strengt i Norge i forhold til mange andre steder,men det forsvarer ikke at dyr blir holdt som underholdning under de forholdene. Å bli transportert rundt har ikke noe med verdige forhold å gjøre!
Vi kan godt diskutere hestehold og,som også er ulike former for underholdning,men der er det satt andre,mer dyrevennlige krav til hva som er minimumskravene for dyreholdet. Så jeg orker ikke å gå inn på det nå,det er ikke tema her.

Dersom folk hadde sluttet å ta med ungene sine for å se på et koselig,gammelt sirkus,hadde det ikke lenger vært noe marked for dem å drive i. Arbeidsstokken er som regel utlendinger,så det kan ikke forsvares med at mange arbeidsplasser går tapt.
De som snur ryggen til,og ikke orker å innse fakta,bør prøve å engasjere seg.
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  16:55:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Har utrolig lyst til å henge opp plakater med bilder om sirkus mishandling når sirkuset kommer til byen igjen.
Gå til toppen av siden

-madeira-

Norway

Skrevet - 06/01/2006 :  23:39:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, dèt hadde vært noe! Og på den filmen var det jo filmet fra Merano òg! Skulle fått med det på bildene..

Edit: pga leif

-Madeira-
Redigert av - -madeira- den 06/01/2006 23:40:21 Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2006 :  16:19:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
må bare si dette: tror dere alvorlig talt at sirkusene hadde bundet opp dyrene og latt de stå i trange innhegninger når de har åpnet opp for at dere kan komme å se på??? selvfølgelig ikke!!! de vil jo ikke at vi skal tro fært om de.. da lar de dyrene stå i litt mer romslige innhegninger! ta dere en tur når sirkuset egentlig er stengt... dere som tror at dyrene går sånn hele tiden kommer til å få seg en stor overraskelse..

Ja, jeg har sett det med egne øyne, 7 shettiser i en liten strømpaddock. Hvis de la seg, eller flyttet på seg fikk de strøm. Var en mann og en dame der da vi var der om kvelden, (vi var der å hang opp lapper mot sirkus) mannen slo ponnien med stokk mens dama lo. Så også masse andre fæle ting. Dette sirkuset er svært kjent i norge, to dager etter ble de fratatt hestene. Nå har de nye.

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.