hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hest på sirkus?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 hest på sirkus?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  13:09:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Hva syns dere om hest på sirkus?
Jeg og typen dro på sirkus for en stund siden, å hestene der var utrolig pene og alt mulig,men er de lykkelige?

jeg tror ikke det. han som trente dem sto med en diger pisk som han slo i bakken så det ga gjennklang i ørene. Syns det er grusomt jeg.

Hva mener dere?

Lopke

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  17:56:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Liker IKKE sirkus!!!!!!!!!! samme for meg om det er hunder eller elefanter (eller hest) Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  22:37:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er vel ikke lydmerket gitt med pisken her som er det å reagere på.Det er mest "show" for publikum.
Problemet blir for meg ensidig trening,lite utegng,lite mulighet til å være litt hest og det som plager meg endel,slitasje.
Å løpe rumdt på volte er en stor belastning på ledd og sener.Om man sammenligner med vanlig longering,tilsvarer 20 min i longe 2 timers variert ridning i slitasje på hestebeina...
Hadde vært interessant engang å "pille litt" på tærne til noen sånne sirkushester...

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Dikselen

» VIP

Skrevet - 18/12/2005 :  01:57:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg husker at jeg leste en bok av Jack London - skrevet for mange år siden. Hvor mye bunn den har i virkeligheten nå i dag vet jeg ikke - men endel av metodene som ble beskrevet under inntrening av triks er ihverfall ganske så trist... Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 18/12/2005 :  12:47:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg husker at jeg leste en bok av Jack London - skrevet for mange år siden. Hvor mye bunn den har i virkeligheten nå i dag vet jeg ikke - men endel av metodene som ble beskrevet under inntrening av triks er ihverfall ganske så trist...

Opprinnelig postet av Dikselen

Husker du hva den heter?

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 18/12/2005 :  13:19:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Men hvordan kan en hest som står i en boks i en lastebil på lange reiser og nesten aldri får den klapp og kjærlighet ,som våre hester får, ha det bra? Treningen er jo hard så klart,å alle trisksene de lærer seg ved bruk av pisk. Jeg syns det virker veldig brutalt. Men jeg vet jo ikke hva som foregår bak cirkuset på en måte..
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 18/12/2005 :  13:25:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men hvordan kan en hest som står i en boks i en lastebil på lange reiser og nesten aldri får den klapp og kjærlighet ,som våre hester får, ha det bra?
Opprinnelig postet av missy_

De hestene aner ikke hvordan den følelsen er. Å bli kjælt med.

Hm.. Noe som har fristet meg er og skaffe jobb i et sirkus og sett hvordan de har gjort det.

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 18/12/2005 :  13:46:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Men hvordan kan en hest som står i en boks i en lastebil på lange reiser og nesten aldri får den klapp og kjærlighet ,som våre hester får, ha det bra?

De hestene aner ikke hvordan den følelsen er. Å bli kjælt med.

Hm.. Noe som har fristet meg er og skaffe jobb i et sirkus og sett hvordan de har gjort det.

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Ja, ikke sandt. Tror vi hadde fått sett litt av vært ja. Da jeg så elefantene på cirkuset tror jeg at jeg satt å kokte, Jeg ble så sinna og lei meg. De øynene på elefanten var så triste. De kan umulig ha det godt.

Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 18/12/2005 :  14:39:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
har også reagert på de triste øynene til elefanten=(
vi hadde sirkus her på fotballbanen rett vedsiden av oss i sommer,og hestene stod på bilen nesten hele tiden!!!!er det lov??er det ikke regler for sånt??
og elefanten stod lenket fast i ett hjørne mellom bilene hele dagen....
syns det er fælt,og at vi mennesker sitter å koser oss å ser på dette er jo ennå verre!

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 18/12/2005 :  14:49:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men hvordan kan en hest som står i en boks i en lastebil på lange reiser og nesten aldri får den klapp og kjærlighet ,som våre hester får, ha det bra? Treningen er jo hard så klart,å alle trisksene de lærer seg ved bruk av pisk. Jeg syns det virker veldig brutalt. Men jeg vet jo ikke hva som foregår bak cirkuset på en måte..

En hest er ikke avhengig av klapp og kos fra et menneske for å være lykkelig.

Hvordan vet du at alle øvelser blir lært inn med vold? At det brukest pisk under treningen er jo uansett ikke ensbetydende med at hestene blir slått med den. Pisk er ikke ensbetydende med mishandling.

Det som bekymrer meg ang sirkushester er at det virker som de sjelden får muligheten til å gå ute med andre hester. ..
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 18/12/2005 :  15:03:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

En hest er ikke avhengig av klapp og kos fra et menneske for å være lykkelig.

Hvordan vet du at alle øvelser blir lært inn med vold? At det brukest pisk under treningen er jo uansett ikke ensbetydende med at hestene blir slått med den. Pisk er ikke ensbetydende med mishandling.

Det som bekymrer meg ang sirkushester er at det virker som de sjelden får muligheten til å gå ute med andre hester. ..

Opprinnelig postet av BabyLunah

Nei den er vell ikke det. Men alikevell så syns jeg den fortjener det. Kanskje det ikke er nødvendig men jeg syns det.

Å jeg kan ikke si at de blir misshandlett å det sa jeg heller ikke. Men at de slår pisken etter hestene. å når jeg ser de skremte øynene på hesten, så reagerer varsel lampene mine i allefall. å som du ser den fritiden med andre hester, vet ikke om de får det. men de trenger det i allefall. Syns det er pytånd å se på disse sirkus hestene. Klarer ikke å la være å syns synd på dem. Hadde ikke vært på cirkus siden jeg var pitte lita. å fikk lyst til å se. å fikk meg litt av en overraskelse må jeg si.

Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 18/12/2005 :  20:17:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Trodde de fleste sirkusdyr ble klikkertrent jeg? Pisken brukes til å gi signaler med og som forlenget arm. Ser mye styggere piskbruk på de fleste ridesenter. Det jeg reagerer mest på, er oppstallingen og bruken av innspenning. Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 18/12/2005 :  20:32:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
tror ikke treningen er det verste på sirkus. men resten har jeg ikke no mening om da jeg aldri har vært på sirkus el bak i "kulissene". men jeg så debatt på tv2 engang da dette tema var oppe og da skulle sirkuset forsvare at de ikke vanskjøtet dyrene på noe som helst måte etc...jeg syns ikke talsmannen for sirkuset svarte så godt for seg akkurat. ganske vage svar når det bla kom til dyrenes fritid.
Kopi av melding:
Ser mye styggere piskbruk på de fleste ridesenter

enig der ja

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

champs

Skrevet - 27/12/2005 :  18:19:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
den måten dyrene blir behandlet på på sirkus skremmer meg!!! aldri i verden om jeg noen gang skal sette mine bein innenfor et sirkus igjen... de stakkars dyrene har det ikke bra! sirkus skulle blitt forbudt... at vi utnytter dyrene på den måten for at vi skal ha noe å se på er forferdelig! vær gang vi går på sirkus støtter vi det, vi støtter dyremishandling... så vær så snill hold dere unna det...
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  18:47:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Liker det ikke helt jeg heller. Var "bak scenen" for å hilse på noen hester, pg de så skrekkelig ulykkelige ut...
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  19:01:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Tror at velferden til dyra varier veldig fra sirkus til sirkus. Noen sirkus turnerer så vidt jeg har hørt kun i sommerhalvåret, resten av året har folk vanlige jobber og dyra får ha "vanlige" liv. Hestene kan da ikke lide noe mer nød enn konkurransehester; som også gjerne blir kjørt rundt hele sommeren for å prestere.

Uansett, hestene er ikke de det er mest synd på i det hele tatt. Som tatt opp før, elefanter og andre dyr som overhodet ikke hører hjemme i et slikt miljø har det nok mye værre.

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.