hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan kan man være en fakevipp når...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hvordan kan man være en fakevipp når...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 9

carambee

Skrevet - 17/12/2005 :  22:16:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
hm?
Er det virkelig noen som sier at du ikke kan ri hestene dine?
Da vet jeg mange som bør slutte å ri før deg.
Tror faktisk at om så 20 kilo fra eller til (sikter ik til deg nå da) ikke har noe å si for hesten så lenge den bærer seg riktig, nå tenker jeg på str hest ikke en liten ponni.
Og jeg tror faktisk ikke du er for tung for tigergutt hvis det er det det er snakk om. Hester på den størrelsen labba jo rundt med store mannfolk før i tia (heh, om hesten tok skade av det er vel ingen som vet da.)

Har du vært noe borti akademisk ridekunst?
Der handler det jo om å bygge hestens muskler slik at den lett og smidig bærer både seg selv og rytteren på bakbeina (med bakbeina, ja du sjønner vel)
Og med DEN muskuløse rompa til tigergutt går vel det fint:)

Rir du araberen også? De ser jo veldig "pinglete" ut, men det er vel en grunn til at rasen har overlevd i tusener av år. De er hardføre og sterke brukshester, så lenge de bærer seg riktig tror jeg ikke du skal klare å "ødelegge" noen hest.

Regner med at disse forferdelige(!!!) slutte å ri tankene ikke har dukket opp av seg selv. Det er vel noen smartinger som ikke forstår hva ordene deres betyr som har satt disse tankene i hodet på deg...?

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 18/12/2005 :  01:27:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
du må nok lenger ut på landet med den fake-vipen din tenker jeg..
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 18/12/2005 :  01:33:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Enig med Roxira; vekt, briller, fregner og andre såkalte "skavanker" skal man være veldig forsiktig med å tulle med.

Har selv slitt med dårlig selvtillit i mange, mange år på grunn av "uskyldige" komentarer, som folk slenger ut uten å tenke seg om. Det er mange år siden sist noen sa noe til meg som jeg faktisk kunne ta ille opp, og jeg vet veldig godt at det egentlig ikke er noe å utsette på meg, men likevel hender det fortsatt i visse situasjoner at jeg så og si forventer at folk skal se ned på meg.

Edit for å rette opp en dårlig formulering

Opprinnelig postet av batta

Helt enig.. ble litt omvendt for meg, men for min del har det vært like ille for de som har blitt kallt lubben, som for meg som ble kalt beinrangel og tynn.. Folk må lære seg å tenke mer før de snakker..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 18/12/2005 :  02:27:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Har tenkt tanken å skaffe en større hest ja, men sliter en del med å ri store hester jeg da... Med både fartsskrekk og høydeskrekk er ikke store hester like gøy.

Opprinnelig postet av Roxira

Kikka på vip'en din. ser du har en hest som heter Lady...? Er det og din hest? Du rir henne iallefall i en konkurranse der. Hvis du er for stor/tung til henne, så er jeg en grønn banan!

Vet ikke om jeg ikke har fått med meg hele sammenhengen, men hvis det er som jeg har forstått at folk sier du er for tung til hestene dine, så tror jeg de menneskene har andre motiver enn dine hesters ve og vel...

Nei, stå på med hestene, hvis du sliter psykisk og sånt, så må du jo ikke gi deg med det du er flink til.
Det hjelper jo å gjøre ting man mestrer, iallefall jeg selv får jekket opp selvtilliten da:) Også får du jo trim, så vips så har du nådd 10 kilos målet ditt:)

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 18/12/2005 :  11:53:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Roxira:
Var inne på vipen din og kikka litt... og så blant annet de bildene du har lagt ut av deg selv i den nye kjolen. Synes overhodet ikke du har noe å skamme deg over! Du er ikke alene om å ha noen kilo ekstra... Bare se deg rundt, og se hvor mange av oss som sitter med en modellkropp...

Tror heller ikke noen av hestene dine har store problemer med å bli ridd av deg. Hester er sterkere enn man tror.. Nå vet ikke jeg hvor høy du er, men tipper du hadde merket det selv om hestene ikke orket å bære deg!

Også bare et lite tips om de som ønsker å gå ned noen kilo: Begynn å spise Ingers Rugbrød eller annet rugbrød. Utrolig godt, og du spiser halvparten av "vanlig" brødmengde.. Jeg gjorde det i våres/sommer og gikk ned 12 kg uten å trimme det grann :) Droppet selvsagt godteri og brus også.. Men poenget er at det er ikke sikkert det er så mye som skal til. Hver gang du har lyst på noe søtt eller bare lyst på noe - finn en aktivitet som du liker å gjøre, og gjør dette hver gang du merker matlysten. Eller drikk en kopp te/kaffe eller et glass sukkerfri brus, f.eks..

Opprinnelig postet av Anette&Ali&Aurello

Takk for tipset om brød!! Det skal jeg jammen prøve!!

Jeg er 163-164 for de som lurer...

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 18/12/2005 :  11:55:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
du må ikke slutte å ri Roxira!
har selv vært gjennom et helvette på barne å ungdomskolen...
det begynte på barneskolen med en kommentar fra en av gutta, jeg ble kalt miss danmark... fordi jeg var så "flat", men hvem har egentlig digre pupper på barneskolen?? etter dette ble jeg "hakkekylling" for de fleste...
når jeg kom inn døra, skille gå forbi folk, hadde gutta det med å si "dævven, itj snu dæ så fort Siv, du e så støgg at vi bli skræmt", ikke spesielt hyggelig å få slengt opp i ansiktet hver dag... jeg ble også kalt lubben og feit... noe jeg også begynte å tro på, selv om jeg er 170 og veier 60 kg, det er jo langt fra feit! jeg har hatt d så jævli at jeg har prøvd å ta mitt eget liv 2 ganger, med tabletter, heldigvis gjorde magen opprør begge gangene og jeg ble hengende å spy over do....
barn å unge kan være så slemme, uten at de tenke over at det sårer... de som mobbet meg, vil sikkert glemme meg fort... men jeg vil ALLTID huske dem... hver eneste en av dem...

Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

SAmme her husker også de som mobbet meg!!
Mye slemme folk ute i verden ja!! Huff, skulle ønske folk kunne holde seg til sitt og klappe igjen kjeften!

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 18/12/2005 :  12:15:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hm?
Er det virkelig noen som sier at du ikke kan ri hestene dine?
Da vet jeg mange som bør slutte å ri før deg.
Tror faktisk at om så 20 kilo fra eller til (sikter ik til deg nå da) ikke har noe å si for hesten så lenge den bærer seg riktig, nå tenker jeg på str hest ikke en liten ponni.
Og jeg tror faktisk ikke du er for tung for tigergutt hvis det er det det er snakk om. Hester på den størrelsen labba jo rundt med store mannfolk før i tia (heh, om hesten tok skade av det er vel ingen som vet da.)

Har du vært noe borti akademisk ridekunst?
Der handler det jo om å bygge hestens muskler slik at den lett og smidig bærer både seg selv og rytteren på bakbeina (med bakbeina, ja du sjønner vel)
Og med DEN muskuløse rompa til tigergutt går vel det fint:)

Rir du araberen også? De ser jo veldig "pinglete" ut, men det er vel en grunn til at rasen har overlevd i tusener av år. De er hardføre og sterke brukshester, så lenge de bærer seg riktig tror jeg ikke du skal klare å "ødelegge" noen hest.

Regner med at disse forferdelige(!!!) slutte å ri tankene ikke har dukket opp av seg selv. Det er vel noen smartinger som ikke forstår hva ordene deres betyr som har satt disse tankene i hodet på deg...?

Opprinnelig postet av carambee

Er Tigergutt de reagerer på ja... Hatt mann folk på over 100kg på han med på ridetur. Typen min som ikke er hestevant, synes lille Tigergutt er mer stabil å ri på en Lady som nesten er 160cm, for han har mer muskler og er sterkere. Nå er ikke typen min noe tung da, veier rundt 70kg bare...
Var en periode jeg var redd jeg var for tung for han, og fikk kiropraktor til å sjekke ryggen hans, sprek som en fole han!!
Jeg har ridd han siden han var 4 år gammel, nå er han 16år... Blir 17 i juni 2006!! Enda ingen skader!!
Men, jeg orker ikke høre: "Åhh.. , STAKKARS..." hver gang jeg skal ut å ri! Og er ikke bare det som gjør det, er også miljøet i stallen, er jo blitt helt psykisk knekt av det... Orker ikke være der sammen med de andre. Har også mareritt om natten pga miljøet der og gruer meg til å gå ut av huset.

Har ikke vært borti akademisk ridekunst nei... Men red jo på privat timer i dressur, hvor jeg lærte å ri hesten riktig... Merket stor forskjell da.. Lydigere og hest som respekterte meg bedre som rytter fikk jeg også... Slet før at han ikkerespekterte meg godt nok når jeg satt på, så jeg måtte hele tiden gå av før når det var noe... For da visste han at han ikke slapp unna.

Red Araber en del før ja, men finner ikke sal som passer henne, og jeg er ingen barbak rytter lenger så det har blitt lite ridning ja... Stakkar hun husker den forrige salen som ble for trang da hun fikk muskler etter dressur timer, så hun er jo så redd for det skal gjøre vondt igjen stakkar. Så jeg skal ha en sal som passer 100% nå, ikke mer ubehag for hesten pga sal nei.
Araberen min er 150 høy ca, og hun er veldig kraftig.. Ingen som har reagert på at jeg har ridd henne faktisk. Nesten ingen som vil ri lille særingen min, så der tørr de vel ikke si noe.. Så ser de at hun danser og hopper å spretter rundt med meg som det ikke satt noen på. Hjelper nok litt det...
Tigergutt ser jo så stabil ut hele tiden... Men jeg sliter mer med å ri han når han setter i gang enn Araberen.. Begynner han å trippe og danse, så klarer jeg nesten ikke holde han og jeg er ikke mye høy i hatten der jeg sitter selvom det ikke er langt ned.
Araberen er jo så kraftig at jeg ikke finner bred nok sal til henne.
Mange som sier at hun ser ut som en ridehest hun og ikke noe pingle dokke.

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 18/12/2005 :  12:23:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Har tenkt tanken å skaffe en større hest ja, men sliter en del med å ri store hester jeg da... Med både fartsskrekk og høydeskrekk er ikke store hester like gøy.

Opprinnelig postet av Roxira

Kikka på vip'en din. ser du har en hest som heter Lady...? Er det og din hest? Du rir henne iallefall i en konkurranse der. Hvis du er for stor/tung til henne, så er jeg en grønn banan!

Vet ikke om jeg ikke har fått med meg hele sammenhengen, men hvis det er som jeg har forstått at folk sier du er for tung til hestene dine, så tror jeg de menneskene har andre motiver enn dine hesters ve og vel...

Nei, stå på med hestene, hvis du sliter psykisk og sånt, så må du jo ikke gi deg med det du er flink til.
Det hjelper jo å gjøre ting man mestrer, iallefall jeg selv får jekket opp selvtilliten da:) Også får du jo trim, så vips så har du nådd 10 kilos målet ditt:)

Opprinnelig postet av carambee

Lady er min og moren min sin... Sportsponni hoppe på 157 sånn ca... Skulle bli en søt liten Sportsponni, men Lady ville bli hest kan man trygt si, og vokste som et uvær... Slitt med voksesmerter en del fra hun var 4 til hun ble 6... Nå som hun er 7år ser det ut som hun endelig har stoppet å vokse i høyden... Lille ponnizen min! Hehe

Men som jeg skrev i et annet innlegg her så er hun faktisk svakere enn Tigergutt.. Hun sliter med å bære seg selv i nedover bakker, men Tigergutt bare durer på...
Nå er jo dette pga lite muskler og hun blir sikkert mye sterkere enn Tigergutt etterhvert, men siden hun er så sent utviklet som hun er, har vi tatt det veldig pent med henne. Hun har jo hatt så mye vokse smerter stakkar.

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 18/12/2005 :  13:11:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
For og si det rett ut: Det skal jævli mye til for at en hest ikke klarer og bære en tyngere person. Hester er brukt i 1000 år! Bare tenk litt tilbake, da de brukte hestene til jordbruk og skogsarbeid! Dro tømmer, ploger, alt slags redskap før. Folket hadde ikke klart seg uten en hest. Uansett hvor ekkel hesten var, så MÅTTE de bruke de, for de hadde ikke noe annet valg om de skulle leve! Det er noe som er tungt!
Rosita er 4 1/2 hun har hatt tunge lass hun og. Person på 120 kilo på ryggen er ikke noe problem for henne.
Så det er ikke synd på Tigergutt. Men synd på de som er i stallen og er jævlig med deg, Roxira. De er helt sprengt i hodet, rett og slett.
Regner med det er tenåringer/fjortiser som er ekkel. Ja, de kan ikke så mye om hestens muskler og bygning.
En normal Nordlandshest kan bære 200kg og mere, det skal jeg vedde på.

Redigert av - Bustetrollet den 18/12/2005 13:14:04 Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 18/12/2005 :  14:18:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Nå har jeg vært innom vip'en din, Roxira.
Nydelig julekjole, forresten! :-)

Det med vekten din kan du egentlig bare glemme som noe problem for hestene dine.
Det ser jeg jo.
Så lenge hestene dine har ryggmusklene i orden kan de ris av deg og alle andre. Og er ryggmusklene ikke i orden er du hestejente nok til å både se det og gjøre noe med det.

Problemet ditt er nok ikke vekten, men stallen...
Slemme og ondskapsfulle drittjenter finnes det dessverre mange av. I din stall også, skjønner jeg.
Som juleønske for deg vil jeg at du skal finne en annen stall å ha hestene dine på. Eller at hormonpurkene forsvinner fra stallen din og aldri viser seg igjen.

Jeg har nok veid det samme som deg flere ganger i livet mitt men har 4 cm til å strekke dem ut på. Det er ikke mye... ;-)
Men de få stakkarne som prøvde seg på å si noe om vekten min ble nok skremt av at jeg truet med å sette meg på dem om de ikke klappet igjen. Jeg har heldigvis evnen til både å komme med kjappe replikker som svir godt, og kan i tillegg se ganske truende ut om jeg blir sint.
Men er vanligvis både snill og grei og hjelpsom om folk oppfører seg skikkelig.... ;-)

Det lønner seg nok å legge problemet på dem som lager det; stalljentene som er ekle.
For det er ikke vekten din som er problemet.

Slike jenter vil alltid finne noe ved andre som de kan prøve å rakke ned på. Det er fordi de er så små innvendig at de prøver å hevde seg ved å trykke andre ned.
Er det ikke vekten så er det utseendet, utstyret, ridestilen, hesten eller noe annet helt idiotisk man skal "tas for". Greit nok, de har det jo ikke godt med seg selv, de som holder på sånn. Men det skal da for f... ikke gå ut over alle andre?

Kanskje noen hestemarked-jenter i varierende størrelse og alder skal bli med deg i stallen, gitt? Og virkelig gi noen ekle jenter tilbake med samme mynt? Ahh.. en ondskapsfull og fristende tanke...
Noen ganger begir jeg meg inn i onde drømmer om å virkelig "ta" slike jenter. Har aldri likt dem, kan du si... Og aldri vært redd for å si det heller...

Ikke vær redd dem. De kan ikke gjøre deg noe annet enn å kaste ord mot deg som de ikke har grunnlag for engang. De er stakkarer. Og blir aldri virkelig gode med hest heller, siden de ikke greier ha empati og innlevelsesevne og ansvarsfølelse.
Du har det. Og du er god med hest. Føl deg trygg på det og la de fattige i ånden (med andre ord dumme i hodet) spy ut sine tomme ord som de vil.

Stå på!

Klem fra Line. (Tidligere kalt Dundra og Feite Gon.)

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 18/12/2005 :  14:42:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Utrolig bra skrevet, Cowgirlchris!!!

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 18/12/2005 :  18:57:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
BRA skrevet cowgirlchris!!!

Hvis jeg hadde bodd i nærheten av deg Roxira skulle jeg vært med deg å satt de fjortis (uanz alder)-jentene på plass!
Som nevnt er det nok ikke vekta som er problemet til disse jentene. Det er bare en måte de bruker for å såre.
De er nok grønne av misunnelse for at dere har så mange flotte hester.
det er jeg se:
Har ikke en engang jeg

Og folk har vel egentlig ikke mye peil når de bare ser på høyden til en hest for å beregne styrke. Kikka mer på bildene dine, og ser jo at du har masse peil på dressur, og Tigergutt bærer jo fint han:)

ER sååå irritert på jentene i stallen din altså. Er jo en grunn til at jeg steller en hest 40 min kjøring fra meg, med kun skog og asfalt å ri på, i allslags vær. Istedet for å kjøre ti minutter til et splitter nytt anlegg med to ridehus osv... Altså, jeg vet hvordan det kan være

Forresten så ble jeg en smule forelsket i Aliba, de er flotte de kraftige araberene!! Hun bør hilse på Kremlin, se vip anettex
ups: dette blir bare mer og mer OT

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 18/12/2005 :  19:32:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Takk for bra innlegg Cowgirlshris!!

carambee:
Har veldig lyst til at Aliba skal hilse på Kamal når han blir litt eldre, og får utviklet seg mer.
www.kamal.no
Men må nok dra litt rundt å titte på og hilse på hingstene før jeg bestemmer meg.

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 18/12/2005 :  22:31:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
haha, tipper snobben-jenta er en parodi på snobben-gutten jah. Hesten min datt ned fra beitet og døde, å guri så LOL! Hesten min datt ned fra ett tre og døde den.
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 18/12/2005 :  22:36:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvem er fjording gal? Gå til toppen av siden
Side: av 9 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.