hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan kan man være en fakevipp når...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hvordan kan man være en fakevipp når...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 9

Bustetrollet

Skrevet - 17/12/2005 :  12:18:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Greit jeg har tatt poenget her!

Opprinnelig postet av missy_

Oh. Fint og være trøndere Wenche.

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Ja! Ikke sant

Håper du tok hintet:)

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  12:29:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Ble skikkelig trist når jeg leste innlegget ditt Roxira. Jeg har også opplevd mye erting og plaging i en peride. I løpet av den perioden hadde jeg det veldig hardt og var sur og lei hele tiden, jeg vurderte faktisk å slutte på ridning. Noe jeg er veldig glad for at jeg ikke gjorde.

Når jeg ble ertet ble jeg kalt ting som: stygg og skolelys. Det med skolelys ble sagt på en veldig negativ måte som sårte meg veldig mye. Omtrent hver dag gråt jeg.
Men nå er komfortabel med meg selv, jeg er kanskje ikke den peneste jenta i klassen og jeg er kanskje et skolelys. Men jeg er den jeg er, og liker ikke de for den jeg er kan de værsegod å holde seg unna meg.!

Og Roxira, jeg håper du en eller annen gang begynner å rir igjen, og som Line sier: Hvis du mener du er for tung for hesten din, kanskje en tyngre hest kan være det som får deg til å begynne å ri igjen.

(Litt OT men)

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  12:31:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Ja! Ikke sant

Jeg tror det hehe

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 17/12/2005 :  12:32:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Ja! Ikke sant

Jeg tror det hehe

Bra!

Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  13:27:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Når jeg ble ertet ble jeg kalt ting som: stygg og skolelys. Det med skolelys ble sagt på en veldig negativ måte som sårte meg veldig mye. Omtrent hver dag gråt jeg.
Men nå er komfortabel med meg selv, jeg er kanskje ikke den peneste jenta i klassen og jeg er kanskje et skolelys. Men jeg er den jeg er, og liker ikke de for den jeg er kan de værsegod å holde seg unna meg.!

Og Roxira, jeg håper du en eller annen gang begynner å rir igjen, og som Line sier: Hvis du mener du er for tung for hesten din, kanskje en tyngre hest kan være det som får deg til å begynne å ri igjen.

(Litt OT men)

Opprinnelig postet av *Ina&Løkken*

jeg har alltid beundret dere "skolelys". de som mobber noen for at de er flinke i noe, er bare misunnelige. det er noe som provoserer meg, at noens misunnelse skal krenke andres personlighet. men til syvende og sist, så er det dere "skolelysene" som kommer langt i livet. som kommer inn på skolen dere vil, får en bra lønnet jobb som dere ønsker dere osv. så, stå på! skulle ønske jeg hadde de evnene som gjorde at jeg klarte og gjøre det skikkelig bra på skolen også!

Roxira: du skal ikke undervurdere hestenes rygg. ryggen til f.eks en kaldbods. døl, tinker o.l tåler mye dersom den er vandt til å bli ridd av voksene mennesker.

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  16:55:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Leste igjennom vip'ene jeg også nå, og det er tydelig at det er samme person som "står bak" dette.

Opprinnelig postet av Hege J

Trur snobben-jenta vip'en rett og slett er ein parodi på snobben-gutt/fjording-gal vip'ane..

ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  17:14:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Til cowgirlchris og Ina&Løkken:

Har tenkt tanken å skaffe en større hest ja, men sliter en del med å ri store hester jeg da... Med både fartsskrekk og høydeskrekk er ikke store hester like gøy.

Og jeg får veldig dårlig samvittighet bare jeg tenker tanken på å selge de jeg allt har tatt på meg ansvaret for, så blir det til at jeg selger de.. Blir det ikke noe mer hest på meg!! Ville ikke klart å gjort det mot de!!
så håper heller å få kommet meg på beina igjen psykisk og gjøre noe med vekta mi! Kanskje jeg da føler at typen fortjener meg også.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  17:40:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Du trenger ikke opp i over 1,50 i mh bare du velger en rase som er vektbærende og gjerne rolig og litt lat av type. Jeg er ikke fan av store hester selv, jeg... Høydeskrekk så det holder. Blir like forskrekket hver gang jeg kommer på at Lady er over 1,60... hehe... Foretrekker hester på rundt 1,50 men har tre som er litt under. Er heller ikke "fartsgal" så jeg skjønner ikke at jeg kan ha fått meg Fullblods... ;-) Men... Det er nå jeg som bestemmer farten heldigvis.

Jeg skjønner godt at det er hjerteskjærende å skulle tenke tanken på salg. Det er tøft å ta en hest ut av flokken og sende den ut i det "ukjente". Heldigvis er hester svært flinke til å omstille seg og tilpasse seg. De kom jo hit engang også... Og da måtte de omstille seg til ny stall og nye mennesker og tilpasse seg miljø og hester som var her fra før. Bare i sommer har det kommet 2 nye hit. Og jeg har solgt Svarten. Heldigvis føler jeg meg helt trygg på at han har det godt og er kommet til et stabilt og varig hjem med dyktige folk som passer godt på ham. Så jeg tror det var verst for stalljentene mine egentlig at han dro.

Det er allikevel dine hester og din avgjørelse. Men jeg synes fremdeles det er veldig synd at du ikke rir. Det er jo fin trim for alle.

Hilsen Line.
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  17:50:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Løkken er en liten kaldblods: han er under 150, men er ganske sterk. Er ikke noe glad i store hester jeg heller, føler meg litt liten og hjelpeløs.
Men lykke til Roxira og håper det ordner seg etterhvert..

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  18:04:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Roxira:
Var inne på vipen din og kikka litt... og så blant annet de bildene du har lagt ut av deg selv i den nye kjolen. Synes overhodet ikke du har noe å skamme deg over! Du er ikke alene om å ha noen kilo ekstra... Bare se deg rundt, og se hvor mange av oss som sitter med en modellkropp...

Tror heller ikke noen av hestene dine har store problemer med å bli ridd av deg. Hester er sterkere enn man tror.. Nå vet ikke jeg hvor høy du er, men tipper du hadde merket det selv om hestene ikke orket å bære deg!

Også bare et lite tips om de som ønsker å gå ned noen kilo: Begynn å spise Ingers Rugbrød eller annet rugbrød. Utrolig godt, og du spiser halvparten av "vanlig" brødmengde.. Jeg gjorde det i våres/sommer og gikk ned 12 kg uten å trimme det grann :) Droppet selvsagt godteri og brus også.. Men poenget er at det er ikke sikkert det er så mye som skal til. Hver gang du har lyst på noe søtt eller bare lyst på noe - finn en aktivitet som du liker å gjøre, og gjør dette hver gang du merker matlysten. Eller drikk en kopp te/kaffe eller et glass sukkerfri brus, f.eks..

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  18:08:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
.
Det jeg merket meg opp igjennom var at jeg aldri tenkte på utseendet mitt når jeg holdt på med hest. Men i vennesammenheng kjente jeg det godt. Med slanke og pene venninner kjenner en bilringen lettere enn med en traust hest som selskap. For ikke å snakke om guttesammenheng! Jeg følte meg aldri attraktiv. Med årene lærer en seg å akseptere seg selv lettere, heldigvis. Og et realt spark på skinnleggen når en drar i gang med selvkritikk kan være å si til seg selv at det KUNNE VÆRT VERRE! Å sammenligne seg litt med dem som er verre ute setter ting litt på plass. Så er det litt lettere å leve med det en ikke liker ved seg selv...

Hilsen fra Line.

Opprinnelig postet av Cowgirlchris

Skjønner hva du mener... Føler det akkurat sånn jeg også...

Er enig med mange andre at det å trekke inn å være lubben i denne saken var unødvendig...

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 17/12/2005 :  18:23:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva med lage en egen tråd om dette? Feks. på diverse?
Virker som om det er et interessant tema og da ligger den på helt feil sted nå..
Sikkert flere her som føler akkurat det samme og kanskje ønsker noen råd, og da er det ikke lett å finne denne tråden..

Redigert av - xxxx den 17/12/2005 18:26:25 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 17/12/2005 :  18:33:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg trener råd, for jeg trenger og få noen ekstra kilo.
Jula blir det feitoppkur.

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  19:56:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg trener råd, for jeg trenger og få noen ekstra kilo.
Jula blir det feitoppkur.

Spis alt du kommer over!! Enkelt og greit! Spis mellom store måltider ofte. Det vil få opp vekten din ser du.
Når det gjelder å gå ned i vekt er prinsippene de samme: Små måltider ofte. Bør inneholde masse frukt, nøtter og magert kjøtt.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  21:41:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
du må ikke slutte å ri Roxira!
har selv vært gjennom et helvette på barne å ungdomskolen...
det begynte på barneskolen med en kommentar fra en av gutta, jeg ble kalt miss danmark... fordi jeg var så "flat", men hvem har egentlig digre pupper på barneskolen?? etter dette ble jeg "hakkekylling" for de fleste...
når jeg kom inn døra, skille gå forbi folk, hadde gutta det med å si "dævven, itj snu dæ så fort Siv, du e så støgg at vi bli skræmt", ikke spesielt hyggelig å få slengt opp i ansiktet hver dag... jeg ble også kalt lubben og feit... noe jeg også begynte å tro på, selv om jeg er 170 og veier 60 kg, det er jo langt fra feit! jeg har hatt d så jævli at jeg har prøvd å ta mitt eget liv 2 ganger, med tabletter, heldigvis gjorde magen opprør begge gangene og jeg ble hengende å spy over do....
barn å unge kan være så slemme, uten at de tenke over at det sårer... de som mobbet meg, vil sikkert glemme meg fort... men jeg vil ALLTID huske dem... hver eneste en av dem...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden
Side: av 9 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.66 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.