hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan kan man være en fakevipp når...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hvordan kan man være en fakevipp når...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 9

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  21:26:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med Roxira; vekt, briller, fregner og andre såkalte "skavanker" skal man være veldig forsiktig med å tulle med.

Har selv slitt med dårlig selvtillit i mange, mange år på grunn av "uskyldige" komentarer, som folk slenger ut uten å tenke seg om. Det er mange år siden sist noen sa noe til meg som jeg faktisk kunne ta ille opp, og jeg vet veldig godt at det egentlig ikke er noe å utsette på meg, men likevel hender det fortsatt i visse situasjoner at jeg så og si forventer at folk skal se ned på meg.

Edit for å rette opp en dårlig formulering

Redigert av - batta den 16/12/2005 21:28:13 Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 16/12/2005 :  21:27:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jaja, lubben er et søtt ord. synes jeg.

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Jeg tror nok vi alle vet at det ikke ble ment søtt i denne sammenhengen..

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  21:28:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Hah.. Når ble traver og ridehest egen rase??? hmm...
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  21:31:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Greit jeg har tatt poenget her!
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 16/12/2005 :  21:37:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
En venninne av meg ble dødelig fornærmet da jeg kalte henne lubben. Hun tok på en topp, og spurte om hun skulle ha den eller den andre. Den andre svarte jeg. HVorfor det spurte hun igjen. Æhhh.... fordi du såg litt lubben ut i den svarte jeg som (nesten) sant var (ok, hun er overvektig, men vet det selv). Poenget mitt her er at det er ok når du selv sier noe om deg selv, men det er aldri gøy å høre andre si det! Da blir det sårende!
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  21:45:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
He he.. trodde svart var slankende jeg.. får revurdere klesplagg til neste catwalk. :)

Minner meg litt om en situasjon jeg var ute for et års tid tilbake. Har (hadde) ei venninne som er litt opphengt i at hun er ultra pen og ultra tynn. Exen til denne personen hadde møtt ei flott jente og DET var ikke pent av meg å si.. bla bla bla.. klokken var 5 om natten og diskusjonen kom til det at jeg skulle gi henne poeng 1-10 på en skjønnhetskala ha ha ha.. litt fjortis.. jeg gav vedkommende 5 fordi jeg synes hun så helt normal ut. BOMBE!!!! hun er dritsur og vennskapet er slutt..
ergo.. marianne. hold meningene dine for deg selv!!!
Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  21:57:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Vel de fleste ting kan såre folk, man kan ikke slutte og snakke bare fordi det kan såre folk. Tanken er god men i praksis.

Dessuten ber man nesten om det når man gjør slike ting.

www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  00:02:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
uansett..det går no ann å være frekk på andre måter enn å kommentere utseende for det er det faktisk ikke så veldig mye en person kan gjøre med!

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  00:13:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ler så jeg nesten triller av stolen!!
Måtte jo inn go se på både snobbegutten og snobbejenta...Dette er jo stor underholdning jo!!
"den er den flinkeste hesten på laget..."
Går 1.50 bane,men nå er'n baskethest...Den første hesten min,død fordi den FALT NED FRA BEITET...Søt hest DØD I KLATREULYKKE..driver de med friklatring også disse hestene...åh hjelpes,dette var gøy...

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  00:24:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes hestemarked burde rydde opp i sånne vipper som bare er tull... Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  00:30:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med Lopke, men kan vi ikke samtidig slutte å bry oss med disse? At folk kommer med kommentarer osv, er det morsomste for slike, de lengter etter oppmerksomhet, og jo mer de får-jo mer morro blir det. Er veldig irriterende at slike folk legger inn innlegg her, men da får vi lære dem vett, og samtidig slutte å gi dem den oppmerksomheten de prøver å få.

Leste igjennom vip'ene jeg også nå, og det er tydelig at det er samme person som "står bak" dette. Og for å ikke tråkke på hverandre, og slik at vi slipper dette tullet mer, håper jeg hestemarked order opp i dette og samtidig får vi andre være voksne og overse disse personene, så godt det lar seg gjøre:)

Hege Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  01:51:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
tror jeg har funnet ut på hva "heste basketball" er.. det er det samme som horseball... her er det en side, og noen bilder: http://www.horseball.it/Pictures/detail.asp?iData=3&iCat=74&iChannel=3&nChannel=Pictures
for de som ikke vet hva horseball er: det er to lag som skal kjempe mot hverandre med en ball som det er et slags "tau" rundt.. det er en kurv på hver side (som i basketball)det er om å gjøre å få bballen i motstanderens kurv... er ikke så flink til å forklare men... men det med hest som spiller tennis?? hehe *ler* så mye rart som folk skriver...

Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 17/12/2005 :  02:59:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av missy_

Oh. Fint og være trøndere Wenche.

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  12:12:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
At folk tar opp serverplass med falske presentasjoner og stjålne bilder kan faktisk gå ut over de som bruker hestemarked i praksis. Også "fake-vip'er" tar plass. Og med tanke på at hestemarked driver med dette gratis, så synes jeg det burde være en selvfølge at folk ikke bruker opp lagringsplass så respektløst.

Veldig mange av oss ønsker at vi var annerledes på en eller flere måter. Flinkere, tynnere, penere, rikere eller hva det måtte være vi går og ønsker oss. Men en får være som en er og prøve å gjøre det beste ut av det. Å lage seg en falsk identitet for å ha et mer "interessant" liv online kan være spennende for noen. Men akk så uinteressant for oss andre...

Jeg håper hestemarked legger inn rapportmulighet på alle vip'er etterhvert slik at man kan gå direkte inn og si fra om falske vip'er, salgs-vip'er og vip'er som er "døde" og ikke har vært aktive på et års tid eller så. Annonsene har heldigvis fått slik rapporteringsmulighet, og vip'ene burde også få det. Det ville spare serverplass å få ryddet opp, og vi kunne forenklet moderatorjobben betraktelig for dem med en slik tipsmulighet.

Angående lubben eller ei...
Klart vi alle kjenner på følelsen av å ikke være slik eller sånn som en skulle ønske. Noen merker det innimellom, mens andre sliter med det dagstøtt.
Det forskrekker meg dypt å lese at Roxira har sluttet å ri fordi hun tydeligvis mener hun er for tung for hestens rygg! Ridning er en meget fin fysisk sport, og det styrker hele kroppen å ri. Hvis du mener du er for tung for hesten din, Roxira, så vil jeg anbefale deg å tenke i retning vektbærende raser slik at du får delta i den flotte sporten uten å se så svart på det! Jeg vet du er glad i de hestene du har, men det utelukker ikke at du også kan bli glad i en litt større og tyngre hest.
Og så håper jeg at du ikke lar andres meninger være det som betyr mest, men at du faktisk bruker det gode hodet du har og selv avgjør hva som er rett og galt.
Veldig leit å høre at du slet så mye at du kom til det punktet hvor du prøvde å avslutte livet, og jeg håper du har det mye bedre nå! Klem til deg!

Jeg har hatt en vekt som har svingt opp igjennom. Fra 65 til 95 kg. Ikke moro å være så tung at du sliter med å være fysisk aktiv. Jeg har nå lagt meg på 70 kg og håper på å greie å bli der. Fryktelig irriterende å legge på seg så fort, og til tider kjipt å måtte passe på alt en putter i seg. Det jeg merket meg opp igjennom var at jeg aldri tenkte på utseendet mitt når jeg holdt på med hest. Men i vennesammenheng kjente jeg det godt. Med slanke og pene venninner kjenner en bilringen lettere enn med en traust hest som selskap. For ikke å snakke om guttesammenheng! Jeg følte meg aldri attraktiv. Med årene lærer en seg å akseptere seg selv lettere, heldigvis. Og et realt spark på skinnleggen når en drar i gang med selvkritikk kan være å si til seg selv at det KUNNE VÆRT VERRE! Å sammenligne seg litt med dem som er verre ute setter ting litt på plass. Så er det litt lettere å leve med det en ikke liker ved seg selv...

Dette ble litt Off Topic, men disse falske personpresentasjonene er jo også Off Topic i seg selv... De har bommet totalt på hva hestemarked dreier seg om... ;-)

Hilsen fra Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  12:16:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av missy_

Oh. Fint og være trøndere Wenche.

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Ja! Ikke sant

Gå til toppen av siden
Side: av 9 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.