hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Mindre alkohol og bedre holdninger
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Mindre alkohol og bedre holdninger
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Eikdokka

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  16:45:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Jeg synes ikke alkohol og hest har noe å gjøre i lag, er man på stevne/trening eller vet at man skal ri dagen etterpå trenger man ikke drikke.
Men man trenger ikke være avholdsmenneske for det?

Jeg har ei venninne som har ankommet stallen full flere ganger, rusa på andre ting og ofte fyllesyk. Det er helt motbydelig!
Men jeg fester også, men jeg har aldri vært beruset rundt hester og har ingen planer om det heller.

Therese
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  17:01:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg synes ikke alkohol og hest har noe å gjøre i lag, er man på stevne/trening eller vet at man skal ri dagen etterpå trenger man ikke drikke.
(...)
Opprinnelig postet av Eikdokka

Enig med deg der... Kan jo se for deg foreldrene dine (eller en av foreldrene dine) full på et stevne (el.) ikke akkurat koselig.
men røyk og hest ser jeg ikke noe feil i. Du kan fortsatt tenke med hodet selv om du røyker..

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  17:33:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Formossissima; mener at det i norsk lov ikke er forbudt å røyke fra man er seksten år og oppover, men syns også at det er en utrolig snål lovgivning, da en ikke har verken lov til å kjøpe selv før man er 18, eller kjøpe til mindreårige etter at man er blitt 18.

Jeg er også enige med dere som mener at alkohol og hest ikke har noe med hverandre å gjøre; og de som har poengtert at man er et forbilde når man er på landslaget. Men hva dette har med fritiden å gjøre skjønner jeg ikke. Forbud mot alkohol og røyk på arrangementer, treninger, stevner osv for disse ponnyrytterne, er jeg for. Forbud i fritiden ser jeg ikke helt vitsen med.

Som flere har påpekt er det et typisk norsk fenomen at alt skal farliggjøres, og vi skal skjermes mot vår egne valg. Det er ikke lov; eller vi ønsker ikke at du skal gjøre sånn og sånn, derfor gjør vi det vanskelig for deg med tåpelig lovgiving og gigantiske avgifter. Men vi vet vel alle hvor gøy det er å gjøre det stikk motsatte av det vi får beskjed om når reglene føles urettferdige (les: trassalder). Tror ikke verden blir et bedre sted av å nekte mennesker å ta egne valg.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  18:28:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg er enig med flere her, at arrangementer med mindreårige (under 18) bør foregå uten alkohol.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 15/12/2005 :  18:58:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dr_ag_on_86:
Kopi av melding:
men som Formosissima sier, er det stort sett bestandig noen som ikke klarer å ta bare en øl... og å ha en/flere stupfulle foreldre på tribunen er kanskje ikke spesielt artig for rytterne, og er kanskje ikke noe godt forbilde for andre barn som er tilstede... det er desverre ikke alle som klarer å begrense inntaket...

Men det skal mye til før en voksen blir drita full da. Av 3 bokser øl så kjenner ikke en voksen person det en gang.
Isåfall, så må den personen da ha noe annet og blande med, sterkere varer. Og det er det ingen som kan nekte noen og gjøre.

Men om noen blir fulle, er det jo bare og kaste de ut. Så enkelt er det.

Dessuten så tviler jeg på at foreldrene til ei/en som rir på stevne drikker de er der for og se barnet og kanskje være hestepasser, de skal støtte opp. Da er det dårlige foreldre om de drikker seg full. Foreldre som tenker mere på seg selv enn barnet.

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  21:14:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Men det skal mye til før en voksen blir drita full da. Av 3 bokser øl så kjenner ikke en voksen person det en gang.
Isåfall, så må den personen da ha noe annet og blande med, sterkere varer. Og det er det ingen som kan nekte noen og gjøre.

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Kristine, hvor hentet du det fra? Løse luften? Så klart kan en voksen person bli påvirket av 3 bokser øl.
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  21:20:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Av 3 bokser øl så kjenner ikke en voksen person det en gang.

Jeg gjør....
Ja,jeg blir faktisk godt brisen på tre bokser øl...
Men mulig jeg ikke regnes som voksen,da...?
He,he,he...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 15/12/2005 :  21:30:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg syns det er bra at de har tatt tak i dette jeg. Hest og rus hører ikke sammen, og hvertfal ikke hestesport og alkohol. Dessuten er ungdom under 16 år barn. De har ikke lovå røyke.
Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 15/12/2005 :  22:44:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Kristine, hvor hentet du det fra? Løse luften? Så klart kan en voksen person bli påvirket av 3 bokser øl.

Opprinnelig postet av Formosissima

Jeg hentet det fra min hjerne, merkelig nok.
Påvirket, ja. Men FULL? Var jo det jeg reagerte på.

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  22:47:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Formosissima

Kan ja, men hvor stor del av den voksne befolkningen blir dritings av tre halve?

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  23:07:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg syns ikke det er riktig å skulle forby alkoholsalg på stevner bare fordi en minoritet av gjestene kan bli beruset. Om man ikke eier så pass selvdisiplin at man klarer å stoppe etter et par øl, så er jeg enig med den som syns at man da har tendenser til et alkoholproblem.
Skal alle lastes fordi noen har et problem?

Jeg syns det er rart å høre at folk kan drive en slags tilbedning av andre, sine "idol". Klarer ikke folk å tenke selv mer?

Jeg syns som før sagt ingenting om verken statens eller i denne anledning Rytterforbundets greie med å leke "mamma". Om ponnylandslaget -vil- røyke så er det deres valg, om de -vil- drikke, dog ikke under stevner o.l, så er det deres valg om de må selv ta ansvar. Det finnes forøvrig mye verre rusmiddel en røyk og alkohol på markedet.

Kopi av melding:
Forbud mot alkohol og røyk på arrangementer, treninger, stevner osv for disse ponnyrytterne, er jeg for. Forbud i fritiden ser jeg ikke helt vitsen med.

Postet av Batta

Om man røyker så er det ikke bare bare å holde seg unna et par dager.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 15/12/2005 :  23:43:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Ponnyrytterne er under 16 år, dersom de røyker bryter de norsk lov.
Burdd på norsk lov burde være grunn til å kastes av landslaget.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  23:57:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
ALkohol forbud for så unge ryttere kan jeg gå med til. Mest pga. promillen. Men røyking er vel noe de selv burde få lov å bestemme..
Er det noen fra håndball/fotball lag som er blitt kasta ut pga røyking??
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  00:00:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Tja, min kjære er voksen. Han kan gjerne finne på å bli -veldig- brisen av 3 bokser øl. Min mor er da så vidt jeg vet, voksen, godt oppi 40-årene faktisk. Hun blir mer eller mindre full av så lite. Det er veldig individuelt hva man tåler. Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 16/12/2005 :  10:17:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
ALkohol forbud for så unge ryttere kan jeg gå med til. Mest pga. promillen. Men røyking er vel noe de selv burde få lov å bestemme..
Er det noen fra håndball/fotball lag som er blitt kasta ut pga røyking??

Opprinnelig postet av Lopke

Nei, men de blir kastet ut dersom de begår brudd på norsk lov. Så vidt jeg vet er det brudd på norsk lov for en 16-åring å røyke.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.