hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - trening i drittvær???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 trening i drittvær???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  22:57:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
hei hei
bare lurer på nå som det regner,blåser,snør og u name it alle veier..

hva gjør dere med hestene deres
er dere ute uansett vær,eller går dere helle inne i stallen og duller med hestene i sånt vær??

selv har eg ikke tilgang på ridehus så når det regner og blåser på det verste bruker eg heller tid på å bøste og kose med gutta istedefor å drive "selvpining" ute i uværet...

hva pleier dere å gjøre

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  23:08:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Jeg har ridehus så jeg pleier og ri der. Ellers drar jeg faktisk på tur, ikke noe er så forfriskende som litt ruske vær. Får meg til å føle meg levende. Hehe, stakkars hesten må pent venne seg til å tåle vind og vær ja!
www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 14/12/2005 :  23:11:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da jeg hadde 2 friske og raske føtter var det både og ang hva vær og vind gjaldt Det er jo egentlig godt(etterpå) å ri/kjøre i regnvær og vind Følelsen er god hos meg ihvertfall! Virker ikke som om hestene heller brydde seg noe særlig da det er trening som står i hodet dems(travere) Hadde en heftig tur i sommer hvor regnet øste ned og jaggu kom det ikke haggelbygger også! På tur skulle vi og hadde en artig tur med en god del fart! Eieren til hesten jeg red bare rista på hodet da hun så oss for det var bare og hive oss rett under vannslangen- både hester,ryttere og saltøy Men bra treningstur det hadde vi

Nå for tiden er det ikke så nøye med trening siden jeg enda bruker krøkker og hesten er også på opptrening(har stått i ca 3mnd!)

Er vel ikke dårlig vær men dårlige klær eller

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  23:21:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Når det regner og blåser Nordavind fra alle kanter lar jeg rett og slett hesten stå. Jeg har ikke tilgang til ridehus, og verken jeg eller hesten koser oss ute i slikt vær, så det blir ikke noe trivlig stemning av det uansett. Da syns ivertfall jeg at det er bedre å ha en fridag enn å "true på" ute.

Hesten står forresten ikke på stall, men på utegang, så han vil alltids få litt mosjon på den måten.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  23:22:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
joda=)
men alt har jo en grense...
pleier som regel å trene uansett vær,folk går jo rundt å snakker om at eg er ute med hestene mine uansett=)
men noen ganger frister det overhodet ikke:P
som i dag(red ut fordet om,men hadde lite lyst),eller når eg kjenner eg egentlig er syk(forkjølt å jævli),nei då er det mye kosligere å stelle med de inne=)
egentlig vinden som er verst,regn går for såvidt greit..

men innerst inne er sola best jah=)eller nysnø å akebrett=Dhehe

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  23:53:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så lenge det er forsvarlig å gå ut å trene hest,så gjør jeg det... ;)

I vær som lyn og torden lar jeg dem stå,om det er klink is på veiene går jeg ikke i veien (med tanke på biler som kan miste festet på veien,ikke hesten...den har brodder og klarer fote seg). Om det blåser storm lar jeg dem stå inne,da med tanke på ting som kan komme "flygende"...
Men nå snakker jeg om vestlandet,Bergen...*s*

Ellers er det jo ordtaket som sier : Det finnes ikke dårlig vær,bare dårlige klær... ;)

Takker for meg. Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 15/12/2005 :  00:09:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
I dag har det vært grusomt vær her, og jeg hadde store planer om å ri, men siden de sprengte 20 meter fra stallen min, orket jeg ikke likevel. Hesten var livredd, og da synes jeg han fortjener fri. Så da sto vi inne og koste oss i stedet..
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  00:15:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Når det er veldig ille vær har hestene mine fri. Har ikke noe tilgang til ridehus.
Blåser det og regner/snør går hestene mine bare sidelengs og med hodet på skakke alikevel og da gidder jeg rett og slett ikke krangle med de...

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 15/12/2005 :  00:18:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Skal man ha hest må man vel tåle å ri i dårlig vær også, sier jeg til meg selv.
Så pleier å ri nesten uansett vær og vind.
Men det blir kanskje litt kortere turer.
Den som liker vind og ufyselig vær minst er nok hesten. Hvis vi har sterk motvind går hun nesten med hodet mellom forbeina, hihihi

Så jeg pleier å ta hensyn til henne og. Ikke vits å tvinge henne å være ute lenge når hun ikke liker det, da ender man jo bare opp med en anspent hest

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  00:26:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg var litt mer voldsom før med å løpe ut og ri i allslags vær, men må innrømme at jeg er blitt litt mer slurvete med det nå, gjerne fordi at jeg tåler ikke å bli kald og våt på føttene like mye som andre, blir syk med engang. Men så sier jo alle: det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær.. Men samme hvor mye jeg pakker meg inn, så blir jeg alltid våt ;)

Men når det høljer ned og blåser som fy, holder jeg meg heller i stallen, verken hestene mine eller meg syns så mye om å prøve å konsentrere oss om f.eks div. dressurøvelser eller andre ting når været er såpass ille..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Dikselen

» VIP

Skrevet - 15/12/2005 :  01:29:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om det blåser og regner fælt går hesten min med hodet - på skrå - omtrent i bakken... Om han får vann i øret vet jeg ikke- men det er uansett ganske fånyttes å ri han i slikt vær Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  10:40:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

I vær som lyn og torden lar jeg dem stå,om det er klink is på veiene går jeg ikke i veien (med tanke på biler som kan miste festet på veien,ikke hesten...den har brodder og klarer fote seg).

(.....)

Ellers er det jo ordtaket som sier : Det finnes ikke dårlig vær,bare dårlige klær... ;)

Opprinnelig postet av Lene.

Enig!

Therese
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 15/12/2005 :  11:49:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rir uanz jeg. Prøver i allefall det.
Men gården vår ligge litt i ly. Så når jeg rir så hører jeg bare vinden blåse og ture nedenom huset og trærne.

Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  15:40:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

I vær som lyn og torden lar jeg dem stå,om det er klink is på veiene går jeg ikke i veien (med tanke på biler som kan miste festet på veien,ikke hesten...den har brodder og klarer fote seg).

(.....)

Opprinnelig postet av Lene.

Enig!

Opprinnelig postet av Eikdokka

me to

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

binders

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  17:40:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidebinders  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebinders  Svar med kopi av melding
finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær ^_^
rir uansett jeg, med mindre det er svart som nattan utti her :P liker å se hvor jeg rir!

Mia

http://www.archi.nimphelos.net
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  21:23:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg rir også stort sett uansett vær, som sagt finnes det ikke dårlig vær...
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.