hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - variasjon
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 variasjon
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  16:15:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei jeg har en super snill hest på for 1 dag i uka! rir for det meste på utebane. ER ikke så veldig flink i dressur. Lurte på om dere hadde noen tips til hva vi kunne finne på når vi rir? noen morsomme øvelser som ikke krever at man er så altfor god i dressur?

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  23:23:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Dere kan f.eks drive med øvelser som er med på å myke opp og løsgjøre hesten, slik at når du blir flinkere innen dressur, så har du en hest som er smidig og myk til dette!
Dvs. at dere kan ri serpetiner/slangelinjer, ri volter, halvparader(om du kan dette), jobbe med å få fine overganger fra de forskjellige gangartene, lære hesten å gå godt uti hjørnene(noen hester "kutter" hvert hjørne, og det er det mange dressurdommere som er "pripne" på under et program).
Noen andre ting som ikke akkurat direkte dressur, men den er lærerikt for både hest og rytter det også, som f.eks å ri over bommer o.l.

Hva med å lage en liten løype som dere skal ri igjennom på banen? med eventuelt å ri igjennom kjegler, bommer, samt steder hvor dere skal gjøre holdt, rygge noen steg og lignende? Det går mye på lydighet og på korrekte signaler fra rytteren, så der kan dere ha noe som er både morsomt og nyttig!

Dette er vertfall øvelser som ikke er så veldig krevende! Når dere føler for å øke nivået litt, ville jeg ha fått noen flinke til å instruere videre, da er en vertfall sikker på at feil o.l blir rettet opp underveis!

Lykke til!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Venia.

» VIP

Skrevet - 07/12/2005 :  23:56:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg pleier å ri slalom mellom noen slike betongblokker som ligger langs veiene der vi rir (trær funker også til dette formålet).

Jeg pleier også å ri opp og ned, opp og ned på fortauskanten, det får hesten til å følge litt bedre med på hvor han går (for det er det ikke alltid at han gjør)

Ellers så kan du jo trene halvparader, rygging og tempovekslinger på tur.
Gå til toppen av siden

skli

» VIP

Skrevet - 14/12/2005 :  16:46:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er utrolig mye det går ann og gjøre på banen! alt fra gymkhana, intervall(kan bli veldi kjedelig på bane, men det går) men også bakkearbeid er det jo Masse øvelser og jobbe med! Jeg skaffet meg en bok for å lære meg flere tekninker på å jobbe mer variert! Mye en kan gjøre for å trene "likt med variert". se i bøker! masse ideer der. :) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.