hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - brøytebilen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 brøytebilen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

stall-lynghaug

» VIP

Skrevet - 14/12/2005 :  17:56:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvordan reagerer deres hester på brøytebilen finnes det noen som har hester som ikke reagerer på plogen mine hester er redd og får panikk hvist vi møter plogen på tur,så jeg unngår å ri når det snør tett. vintergjærdet til hestene er ganske nært veien og når di er i gjærdet er allt ok.

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  17:59:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Om jeg treffer plogen når jeg er ute med araberen in friker han fullstendig i vinkel!! Men men, så er jo ikke jeg trafikksikker heller da.. Hadde jeg greid og forholde meg rolig både innevndig og utvendig, så hadde møtet med brøytebilen, lastebiler og andre større kjøretøyer gått mye bedre..

Om jeg er ute med ponnien og vognen hans derimot, står han helt roligt og kikker på plogen. Han holder fatningen hele tiden han :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 14/12/2005 :  18:02:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Jeg tror de fleste hester får litt hetta av brøytebilen, den er tross alt ganske skummel.. Den er stor, den bråker veldig i seg selv, skrapinga av snø bråker, den har ofte blinkende lys og spruter snø i alle retninger..
Mine hester har også alltid frika litt av den, men den gamle ponnien vår reagerer som Bentes ponni, kikker litt, men bryr seg ikke så alt for mye. Tøffe disse gamle gutta våre!

Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  18:32:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Er ikke sikker på hvordan alle våre reagerer, men tror ikke akkurat de liker den..
Har ikke møtt brøytebilen i år enda..
Har vært så heldig å slippe unna hver gang den har kommet ;)

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  18:58:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Tøffe disse gamle gutta våre!

Opprinnelig postet av Anniken B.

Ja ikke sant?
Bobler av stolthet hver gang jeg og gamlegutt er ute på tur jeg

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 14/12/2005 :  19:43:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Flipper helt ut.

Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 14/12/2005 :  19:47:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Liker den ikke men frika ikke HELT ut. Prøver bestandig å få den til å stoppe og stå stille så jeg og Bajass kan passere på et trygt? vis Busser o.l. bryr vi oss ikke så veldig mye om...
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  19:52:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
friker ikke ut nei. men tripper litt mens bilen kjører forbi.

edit: fordi jeg hadde skrevet stripper istedet for tripper :p

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt

Redigert av - mariie. den 14/12/2005 19:54:22 Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  20:03:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Eikdokka bryr seg ikke hvis vi e på gangstien og brøytebilen kaster snø over oss fra hovedveien. Har ikke møtt den på selve hovedveien enda, men tror nok brøytebilen er snill å tar opp plogen når han skal passere oss på hovedveien

Trailere,busser og biler, omså alt på en gang er ikke skummelt så en bil med noe stort gult/oransje er nok ikke noe værre

Therese
Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  22:10:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
nei uff...broytebiler=(
ikke det kjekkeste man møter på veien..

det er faktisk det eneste kjøretøyet nordlandshesten min er redd-busser,biler,lastebiler,traktorer,gravemaskiner tilogned å kjøre med ferjen går greit...men brøytebilen liker han ikke!
heldigvis så ser vi den ikke så veldig ofte da det regner mer enn det snør her på vestlandet:P

varmblodsen min er også redd brøytebiler...men han er jo redd så mangt...seinest i dag skvatt han bortover etter at en bil suste forbi i 120 gjnnom en dam så vi fikk hele spruten over oss...vanskelig å ta hensyn til hest og rytter tydeligvis!

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  23:23:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Det har enda ikke vært aktuelt da vi har null snø og har hatt bortimot 10 varmegrader de siste dagene (faktisk -1 i dag!). Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  11:48:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Holder seg ganske rolig, men liker den ikke..
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  12:39:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Mitt og Holters første møte med brøytebilen, var noe av årsaken til at jeg kjøpte henne faktisk - ikke redd i det hele tatt, den suste forbi i en voldsomt fart, og Holter leet omtrent ikke på et øre engang - herlig hest
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Flira

Skrevet - 15/12/2005 :  13:53:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min varmblods er forbausende rolig til brøytebiler,vogntog osv.Nå har vi aldri vært på selve hovedveien og møtt slik en,men på fortau som går relativt nær veien,hun er våken,men har ikke hittil laget noe scene.Da er hun mer redd og tøvete mot all julepynten folk har rundt husene sine,og containerer.Kan jo være noen bak slike!
Sneskutere får også passere uten noe problem,og det er gjerne disse som overhodet ikke tar hensyn.Og de som tar det,gir gass i det de har passert hesterumpa-som om det gjør saken tryggere.
Men roser henne godt og snakker rolig hver gang vi møter slike saker og ting på turene våre.
Gå til toppen av siden

Linn&Bajazzo

Norway

Skrevet - 22/12/2005 :  21:13:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLinn&Bajazzo  Svar med kopi av melding
Bajazzo er helt rolig når vi møter brøyteplogen, han har aldri reagert på den, uansett om skjæret er nede eller ikke. Den er ikke noe verre enn trailere, busser, traktorer osv flinke gutten.

Jeg vet ikke hvordan Durk reagerer på den, men jeg tipper han ikke er særlig glad i den, ettersom han (på en dårlig dag) kan reagere når det kommer flere biler samtidig. Men, stakkars gutten er jo bare 4 år.

Minjana er ikke glad i plogen. Blir som oftest litt trafikkaos når vi møter den, pga av at plogen må stoppe helt opp Da er det ok å gå forbi
Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 22/12/2005 :  21:33:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Det går forsåvidt greit å møte på brøytebil. Men ser at hesten er redd og små tripper bortover. Men han begynner å bli vandt..
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.05 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.