hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ble jaget av bjørn i skogen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Ble jaget av bjørn i skogen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Lopke

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  15:17:37  Vis profil  Svar med kopi av melding

http://www.heste-nettet.dk/nyheder/1649/

Pige og pony mødte bjørn i skoven

En tolvårig svensk pige og hendes travpony mødte i fredags en bjørn, mens de trænede i skoven omkring pigens hjem.

Martina Svensson fortæller, at hun selv blev meget bange, men at ponyen på mirakuløs vis bevarede fatningen på grund af den gunstige vindretning. Flere kilometer fulgte bjørnen efter Martina og ponyen Norrskenets Hotrod, inden den endelig lod dem være bare få hundrede meter fra familiens gård.

Et par dage senere var ekvipagen dog tilbage på travbanen, så forskrækkelsen er drevet hurtigt over. Til avisen Norrländska Socialdemokraten siger Martinas far, amatørtravkusken Olle Svensson, at han gerne så, bestanden af bjørne i lokalområdet blev holdt under mere kontrol.

Kilde: www.nsd.se

tenk om bjørnen hadde jaget henne helt hjem? noen hundre meter til.. og familien hadde vært ute i hagen.. uff

MadlaogRauen

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  15:41:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadlaogRauen  Svar med kopi av melding
Oj :/ Hadde blitt vettskremt hvis noe slikt skjedde =O.. Tenk at ponnien klarte og bevare fatningen da :o
Ælska dåkker
Himmelbjør Tora
Texas Rauen
Madlavinnen
Vinella

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  16:20:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Skummelt, jeg hadde blitt livredd. Bra at det gikk så bra som det gikk.
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  17:14:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bra det gikk bra, da ;-)
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  07:52:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Huff :/
Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  11:21:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
oi... dette hørtes skummelt ut... men på meg virket det egentlig ikke som at bjørnen jaktet etter mat... for hadde bjørnen virkelig vært på jakt tror jeg faktisk ikke jenta hadde vært her i dag.
en venn av pappa har i mange år drevet med rovdyrforskning. og selv om bjørnen er litt "klumpete" er den utrolig kjapp, og en drapsmaskin. vennen til pappa fortalte om en bjørn han hadde sett. den hadde jaget en elgku med årskalv. den tok igjen kalven, drepte den. og sprang så etter elgkua. etter kort tid hadde bjørnen innhentet kua, hoppet på ryggen hennes og la henne i bakken. dette syns jeg sier litt om hvor kjapp en bjørn er. Bjørner er også nysgjerrige dyr, så det kan være at bjørnen var nysgjerrig og fulgte etter av den grunn.

om jeg hadde møtt bjørn i skogen, hadde jeg blitt vettskremt!! og hadde nok ridd i vill fart hjem. heldigvis har vi ikke bjørn der jeg bor. har ei gaupe som holder til i skogen her, og av og til kommer det en ulv streifende på gjennomreise. og når det kommer til gaupe og ulv, er jeg veldig redd for hunden min. har hørt mange skrekkhistorier om ulv og hund...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  11:43:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
løper en hest fortere enn bjørn? Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 28/04/2006 :  01:28:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
det er jeg ikke sikker på. det finnes jo svært raske hester, og mindre raske hester.
men en elg er jo temmelig rask, så om en bjørn kan ta igjen en elg, legge den i bakken, drepe den, legge på sprang og alikevell ta igjen den første elgen, vil jeg tro at den kunne ta igjen en hest også.
samt at en bjørn bor i skogen, og er tilpasset et liv med jakt i skogterreng, så den har nok en del fordeler om den møter en hest i skogen.
ville ikke møtt en sulten bjørn på skogstur jeg nei...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Thora_og_Amalie

» VIP

Skrevet - 28/04/2006 :  18:36:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Off hadde aldri taklet en slik situasjon... hadde det skjedd hadde jeg aldri ridd der igjen jallefall... off off... Her har vi ikke så mange rovdyr bare gaupe og rev... Håper det ikke kommer flere heller... kanskje vi har gjerv... har aldri sett gaupe med egne øyne, men de er der... på gamle stallen var det ei gaupe som lusket rundt stallen om nattestid... har sett en død grevling da. den tok stallkattens kattunger :S off off... Gå til toppen av siden

Preston

» VIP

Norway

Skrevet - 02/05/2006 :  10:28:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePreston  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePreston  Svar med kopi av melding
nei, bjørnen løper nok fortere enn hesten. leste i et blad at den løper i 70 km/t eller noe, og så fort tror jeg ikke at min løper iallefall Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.