hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Små ponnier, store ryttere
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Små ponnier, store ryttere
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  00:31:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg er selv 170, og den ene hesten min er vel omtrent rundt 140, muligens litt over. Men jeg syns ikke at jeg ser for stor ut for det om, og de jeg har spurt, har heller ikke ment at jeg var for stor..
(hadde oppe en tråd tidligere om folk her lurte på om jeg var for stor, og de syns de ikke ;) ).. Som Ane&Blida også skriver, så har jeg ingen problemer med å få gitt signaler, og heller ikke noe problemer med å bære meg.

En annen ting er visst jeg hadde spurt om jeg så for stor ut for minishettisen min.. det fins da grenser..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  00:34:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
En annen ting er visst jeg hadde spurt om jeg så for stor ut for minishettisen min.. det fins da grenser..

Opprinnelig postet av anne,spot,gina&aromayo

LOL
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  00:38:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Og bare en liten ting til; har ikke noe i mot at folk sier meninger, og jeg kan ikke si meg enig med superflue selv; men, jeg syns av og til at det blir veeeldig angrep mot personen som kommer med slike utsagn, det var jo ikke så ille sagt, men det ble kanskje litt i strengeste laget? ;)
Så ro seg litt ned, det er snart jul, så da må dere være litt snille med hverandre, ellers får dere ingen pakker av nissen i år!!!!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Josiva&Camilla

Skrevet - 14/12/2005 :  10:23:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må neste si meg litt enig med begge sider her... Har fått høre selv at jeg liksom er for stor for hesten min, men den personen som har sagt det har ikke helt huet med seg...

Ellers skjønner jeg faktisk hva hun mener! Når det kommer til konkurranse, så burde faktisk ryttere som er for store til hesten enten vurdere å bytte hest eller ri lavere klasser. Er du 16 år 170 høy og hopper rundt på en shettis, så sier det seg selv at det er beina til rytteren som river mest og ikke beina til hesten. Men jeg føler ikke at dette treffer oss som har litt små hester og er voksne ryttere. Men så ser man ganske mye rart når man drar rundt på stevner da! Store ryttere på små hester, ryttere med hester som helt klart har vondt i ryggen, ryttere som bruker alternative ridemåter (som ser helt forjævlig ut) for å få hesten til å gå "pent". Ja, rett og slett er det mye rart der ute!

Tror nok Superflue reagerer på de tilfellene hvor hesten faktisk sliter noe veldig med en rytter på for eksempel for store hinder. Tror nok alle her inne med litt små hester/ponnier vet å se sine begrensninger. Jeg vet helt klart at hesten min ikke kan hoppe 140-150 bane med meg, men opp til 110 burde vel gå bra hvis jeg hadde ønsket det. Med en mindre rytter enn meg kunne hun kanskje gått enda høyre klasser.

Men jeg skjønner at oss med små hester/ponnier reagerer, for mange av oss har vel en eller annen gang fått usaklige kommentarer på det. Men jeg fikk faktisk motsatt kommentar en gang fra ei som liker store hester best. Hun sa: "Josiva er så liten og søt, men dere ser ikke rare ut sammen forde."

Litt for langt og surrete innlegg, men håper dere skjønte hva jeg mente...
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 14/12/2005 :  11:08:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
http://www.horsedeals.com.au/content/thumbs/40252.jpg ) hesten klarer det sikkert, men jeg synes ikke dette er pent på konkuransenivå.
samme hva dere andre sier.

Opprinnelig postet av Superflue

Når jeg ser ekvipasjer som dette, så må jeg nok si at jeg tenker likt som Superflue. Hest og rytter bør stå i noelunde forhold til hverandre. Er du liten klarer du ikke godt nok med sete og sjenkel å ri en stor hest (eks du er 150 og hesten er 170) og er du for lang blir også tyngdepunkt og sjenkler feil (eks du er 170 og ponnien er 120) Så til Superflue; jeg forstår tankegangen din!

Ang islandshester blir dette annerledes som tidligere skrevet, pga mindre sjenkelbruk.

Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  11:39:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
( http://www.horsedeals.com.au/content/thumbs/40252.jpg ) hesten klarer det sikkert, men jeg synes ikke dette er pent på konkuransenivå.
samme hva dere andre sier.

[/quote]

Superflue, jeg skjønner også hva du mener og er enig med deg.
Det er lett å misforstå.
Gå til toppen av siden

skli

» VIP

Skrevet - 14/12/2005 :  15:04:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
(jeg er nesten 160 for deg som lurte på det)

Kom flere mld her nå som sjønner litt, ikke at dere andre ikke sjønner noe, for all del. Og er helt enig at det er utrolig gøy med små ponnier! så skal passe på tema neste gang!!

GOD JUL ALLE SAMMEN :)
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  16:24:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Så lenge rytteren og hesten har det bra ser jeg ikke problemet

Opprinnelig postet av Eikdokka

Enig!

Personlig red jeg heller en litt for liten hest (altså, for liten pr andres målestokk tydeligvis, ikke etter min) enn en litt for stor. Og ser ikke problemet med dette.

En rytter på 170 kan da fint ri en nordlandshest eller en welsh. Jeg synes ikke det ser dumt ut heller. 170 er ikke så mye.

Vil man gjøre det bra i sprangkonkuranser er det sikkert en fordel med (for?) stor ponni/hest, men det finnes andre typer konkuranser hvor høye hester ikke er like viktig, og ikke minst finnes det nok av folk som ikke bryr seg om konkranser.

Personlig driter jeg i hvordan jeg ser ut når jeg rir/red. Ridning skal være gøy! (Og da vil jeg anta at det ikke er størrelsen på hesten som avgjør morroa)

Blir det så stor forskjell på hest og rytter at den får problemer med å balansere seg er det en annen sak selvsagt.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  17:28:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg er nesten 170, og bruker 117 høye Miss Viola ganske ofte...
www.hestene.no Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  20:19:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
skjønner hva du mener når det kommer til konkurranseridning, men det var ikke nevt i første innlegg;) GOD JUL!!
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  20:30:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
det er jo lettere å ri en "passende" hest. (derfor kanskje det er litt rar for meg å se lange ryttere på sprangbanen uten sjenkel muligheter) Er litt lei duskusjonen egenlig, står på mitt, men er enig i at å ha det gøy er viktigst uansett hva man driver med innen hestesporten!

Om man ser bort i fra sprang, der det er en fordel at beina ikke stikker ut nedenfor hestens buk, så er det null problem å gi sjenkler med leggene istedenfor hælene.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Isabel&Perla<3
» VIP

Skrevet - 14/12/2005 :  23:05:45  Vis profil  Svar med kopi av melding

Er jeg altfor stor? Shettisen er 112, og jeg er 160...
Gå til toppen av siden

Isabel&Perla<3
» VIP

Skrevet - 14/12/2005 :  23:07:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm.. bildene vises vist ikke :s Gå til toppen av siden

marcello

» VIP

Skrevet - 14/12/2005 :  23:48:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei hei her er jeg.Gidder ikke legge meg ut på noe med denne debatten men,hva er jeg?Kaldblods ponni eller welsh.Om det er Welsh sec A som er den som er for liten i konkuranse sammenheng ,så er det jo så klart at folk beholder de lengst mulig fordi de er så utrolig glade i ponniene sine.Mang en rytterkarriere har vel endt opp der.

Dette er skrevet av min eier som også er i rundeste laget og 1.70.
Gå til toppen av siden

m@thilde

Skrevet - 16/12/2005 :  21:27:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidem@thilde  Svar med kopi av melding
Det jeg tror hun prøver og komme frem til er at folk som er 170 osv,ikke burde ri SMÅ ponnier.Jeg sjønte egentlig ikke all sammenhengen her,men jeg synes ikke dere skal være spydige og ekle mot henne! Når jeg var på leir,var det en dame som var 170 som red en ponni som var 100cm (mankehøyde) i sprang.Jeg ble litt red når den lille ponnien skulle hoppe,for den var jo så liten forhold til henne!
Isamonni! My little Baby :'(
ww.rexin.piczo.com
Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.