hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Lussekatter!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Lussekatter!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  23:19:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Lopke:
Det er en gaske bra forklaring på hvordan man setter inn bilder i en debatt her.

For øvrig tror jeg at jeg vet hva du mener, men egget er helt, tror batta og de andre trodde at man knuste et helt egg oppi deigen, sånn at den ble full av skallbiter.. Det jeg tror du tenker på er mer et slags "innbakt" egg, sånn at egget blir posjert eller hva det heter inni bollen når den stekes.

Edit for å legge til link..

Opprinnelig postet av Anniken B.

Var det jeg så for meg, ja.

Folk spiser jo sauehode og griseføtter, så hvorfor ikke knust eggeskall? Er jo masse kalk i eggeskall, så det må jo være veldig bra for folk med beinskjørhet
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  23:41:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
he he he... jeg spiser IKKE sauehode, komle, lutefisk, dravle, pinnekjøtt, griseføtter eller knust eggeskall.. rare mattradisjoner en må venne seg til altså :) Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 14/12/2005 :  23:51:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
OT: "sauehode", eller smalahove som det egentlig heter er kjempegodt! Spiste det på folkehøgskolen jeg gikk i fjor, var ei fra Voss som arrangerte smalahovekveld. Jeg ble svært positivt overraska, og spiste til og med øyet!
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  23:55:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
ææææsj, men kansje med litt terapi så.. NEI, øye??? Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 15/12/2005 :  00:04:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Ja, øye.. Det var... Hmm, hva skal jeg si? En interessant smak! Det smakte ikke så mye, men var veldig mørt, hehe, likevel ikke "geléaktig" som man skulle tro. Kjøttet rundt ørefestet var også veldig godt. Tunga var ikke det beste.. Kjaken og panna var snacks, og det var faktisk en god del mat på det, jeg ble iallfall mett!

Spiste det med potet og kålrotstappe til, rett og slett et herremåltid, selv om det nå så litt groteskt ut med et halvt sauehode på tallerkenen.. Jeg og ei venninne hadde det veldig gøy med å se hvem som fikk trekt flest tenner på sauen sin etterpå! Ja jeg vet man ikke skal leke med maten, men vi greide ikke å la vær..

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  00:10:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja, øye.. Det var... Hmm, hva skal jeg si? En interessant smak! Det smakte ikke så mye, men var veldig mørt, hehe, likevel ikke "geléaktig" som man skulle tro. Kjøttet rundt ørefestet var også veldig godt. Tunga var ikke det beste.. Kjaken og panna var snacks, og det var faktisk en god del mat på det, jeg ble iallfall mett!

Spiste det med potet og kålrotstappe til, rett og slett et herremåltid, selv om det nå så litt groteskt ut med et halvt sauehode på tallerkenen.. Jeg og ei venninne hadde det veldig gøy med å se hvem som fikk trekt flest tenner på sauen sin etterpå! Ja jeg vet man ikke skal leke med maten, men vi greide ikke å la vær..

Hmm hvorfor fikk jeg plutselig bilder i hoder fra filmen "silence of the lambs"....

"Ja, øye.. Det var... Hmm, hva skal jeg si? En interessant smak! Det smakte ikke så mye, men var veldig mørt, hehe, likevel ikke "geléaktig" som man skulle tro. Kjøttet rundt ørefestet var også veldig godt. Tunga var ikke det beste.. Kjaken og panna var snacks"

and a fine bottle of Chianti.. slurp slurp slurp he he he he...

Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 15/12/2005 :  00:15:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
LOL Ja, hvis man setter det i forbindelse med Hannibal Lecter så ser plutselig sitatet mitt ut som noe fra en ikke heeelt stabil person.. Må få presisere at det er en SAU det er snakk om her!
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  00:35:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
OT: "sauehode", eller smalahove som det egentlig heter er kjempegodt! Spiste det på folkehøgskolen jeg gikk i fjor, var ei fra Voss som arrangerte smalahovekveld. Jeg ble svært positivt overraska, og spiste til og med øyet!

du er modig du! Så langt hadde jeg aldri gått! ;)

Har smakt blekksprut ringer, og der går grensa mi! Klarte bare en bit.. huff..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  00:50:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
[/quote]

du er modig du! Så langt hadde jeg aldri gått! ;)

Har smakt blekksprut ringer, og der går grensa mi! Klarte bare en bit.. huff..

Opprinnelig postet av anne,spot,gina&aromayo

[/quote]

har spist frosk.. var litt "rar" i magen etterpå for å si det mildt...
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  00:54:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Forstår ikke at folk våger å smake engang! Problemet med meg, er vel at jeg brekker meg med engang jeg får noe i munnen jeg ikke liker smaken på ;).. Så hadde vel ikke vært så lurt å valgt froskelår og snegler på menyen, hvis jeg satt på en flott restaurant.. med tanke på brekkingen min..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  01:02:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sist jeg var i Danmark kjøpte jeg og søstera mi snegler.. Vi bare måtte prøve..
FY FA... så ekkelt det var.. Det var sånne snegler i hus med kryddersmør. For det første så bada disse "småklumpene" i smør.. Da jeg endelig fikk krabaten ut av snaglehuset (med en strikkepinne) ligna det et foster.. og smaken.. ingen, bare smør men konstistensen, den var så grusom at jeg måtte spytte hele greia ut, og lo meg skakk da "sis" hadde slukt den he he he
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  01:11:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Med tanke på at jeg netopp drakk et glass drikkeyoghurt fra en dårlig kartong, med klumper og det hele, samtidig som jeg leste det om sneglene, kjente jeg at jeg måtte svelge godt ned her..

Får frysninger av å høre om når folk spiser sånne ting.. Er vel kanskje litt kresen ja, men sånne rare ting hadde jeg aldri vågt å sette tennene i! Skal prøve sushi en dag, men kommer nok til å feige ut der også ;)!

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  01:18:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sushi smakte jeg i Thailand, ser dritgodt ut..MEN.. det er det NOT. Litt fancy mat kansje men jeg synes rå fisk med tang og tare er både rart å lukte til og tygge på..
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  01:34:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Høres jo veldig flott ut må jeg innrømme.. Men ser for meg at det smaker noenlunde likt lutefisk? Aner ikke jeg.. Klarte å få i meg noe lutefisk på julebordet med jobben i år, så dersom det smaker likt, så holder jeg meg LANGT unna lutefisk.

Er det ikke noe med at sushi kan være giftig også? hvis den blir tilberedt på feil måte eller noe? syns bare jeg har hørt noe en gang i tiden..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 15/12/2005 :  01:39:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Sushi er også kjempegodt! Nå fremstår jo jeg som den som spiser hva som helst her, men det er jo godt! To av mine beste venner her i England er fra Japan, og de lager ordentlig sushi, NAM! De bruker for øvrig ikke bare rå fisk, men også røyka fisk, som kan være et alternativ for den som ikke er så gira på rå...
Og sushi kan nok være giftig, eller ha bakterier i seg, som all annen mat som spises rå. Man tar en risk, men for min del er det i dette tilfellet verdt det!

Og blekksprut er jo noe av det beste som fins da Anne! Hvis den er laga skikkelig sånn at den ikke er seig vel og merke....
Snegler i smør som likner foster tror jeg nok jeg kunne stått over...

Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.