hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Lussekatter!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Lussekatter!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  01:45:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Lurer på hvordan det hadde gått om du hadde tatt med med ut på sånne middager du forteller om her ;).. hehe..

Men røykt sushi hørres i det minste litt bedre ut, og kanskje noe mer for meg. Men alikvel: mange mener at JEG spiser ekkel mat, med det mens Lungemos(finke) og f.eks blodpølse.. Det er noe jeg i grunn ser på som ganske alminnelig mat ;).. Men hver sin smak, eller smaken er som baken heter det vel!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 15/12/2005 :  01:48:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Lungemos og blodpølse... Det er derimot mat du aldri får i meg! Hehe! Sushi, blekksprut, smalahove; bring it on!

Ting som er svartelista: lungemos, blodpølse, blåskjell, lutefisk, rått egg og all mat som er utgått på dato. Har fullstendig fobi for alt som er "gammelt"... Spesielt melk! Uåpna kartong er likevel uaktuelt om den gikk ut dagen før..

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  01:52:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
hahaha! Det er så rart det! Ingen jeg kjenner, utenom de i familien min, har klart å si noe "varmt" om lungemos og blodpølse enda! hehe.. Så kanskje jeg ikke er så kresen alikevel da :)!

Har faktisk spist flere kg kjøtt som har gått ut på dato i løpet av høsten jeg! ;) På den forrige jobben fikk vi ta med div. kjøtt hjem fra jobben, dersom det ikke ble solgt før det gikk ut på dato. Men nå har det jo ligget lenge i frysen også, så det skader jo ikke akkurat!
Ang. melk o.l, det takler jeg ikke! drakk som sagt netopp et glass med cultura, gikk ut i dag.. men den lukta jo ikke vondt.. det jeg ikke visste, var at det krydde av vemmelige klumper i bunnen..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 15/12/2005 :  01:57:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Yuck... Hadde jeg fått i meg noe med klumper som jeg ikke visste var gammelt hadde jeg nok kasta opp... Den angsten sitter så dypt og inderlig, aner ikke hvorfor, hehe! Jeg synes bare det er rett og slett vemmelig! Så all maten i kjøleskapet jeg ikke rekker å spise opp før den går ut på dato doneres til en ikke fullt så kresen nabo...
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  02:01:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg hadde lyst til å kaste opp ja, men jeg klarte å styre meg ;)

Tenkte jeg kunne fortelle noe i sammeslengen; på den forrige jobben min, på en dagligvarebutikk, fikk vi en dag en pakke med skinke i retur fra en stakkar som hadde kjøpt den tidligere på dagen. Han hadde akkurat spist to skiver fra denne skinken, da han la merke til at i brunnen på pakken krydde det av små hvite larver.. Og nei; den var ikke gått ut på dato! ;)
Så følg med på hva dere spiser!

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 15/12/2005 :  02:03:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Nå fikk jeg litt brekningsrefleks her... Larver i maten?? Ææææsj!

Merkelig hvordan en debatt om noe så koselig og godt som lussekatter utvikler seg til å handle om gammel mat og mat med larver synes nå jeg da..

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  02:05:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
hehe.. Ikke sant? Og kan ikke nekte for at JEG vertfall er flink til å begynne å snakke om heeelt andre ting etterhvert.. Men men, det er jo slikt det blir debatt og diskusjoner utav, som regel :)

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 15/12/2005 :  02:07:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Tror det var Lopke som spora av litt denne gangen, med snakk om boller med hele egg.. Denna dansken vår, hehehe!
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  02:09:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
ÆÆÆÆÆÆsj... kaster ALL mat som er gått ut på dato. Blir også litt paranoid. Men mest fordi jeg har en litt "ømfindlig" mage.. Ikke få timene jeg har sittet på do med laptoppen :)

Blodpølse blir litt for makabert.. mamma prøvde å servere sånt tidligere, men nå er jeg blitt klokere og spiser altså ikke blod :) hverken stekt, røkt eller bakt.
Finke kan spises om en krig skulle bryte ut her i Vikedal (tviler) men dette er vel ikke lungekjøttdeig er det? trodde det var en slags andre sortering kjøtt (uten innvoller) som var kverna til deig?

Sushi var som sagt ikke noen god opplevelse, men røkt sushi er jeg helt klart med på. Kan kansje komme litt ann på kokken og.
Ang gift i sushi er det fordi så mange fisk idag har høye innhold af kvikksølv. Var nettopp en stor artikkel om sjømat fra Haugesund/Sauda som burde unngår pga. giftstoffer.
Men der finnes en japansk fisk som er populær i sushi. Hvis man tilbereder den feil er du død..
Derfor tar det flere år og blir godkjent som sushikokk i Japan.
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 15/12/2005 :  02:13:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Finke...? Er det det samme som lungemos?
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  02:13:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
hehehe :) Ømfintlig mage er jammen meg ikke noe gode greier hvis maten ikke er skikkelig! :D

Trodde Finke var det samme som Lungemos jeg?? mamma snakker vertfall alltid om Finke som lungemos.. hmm..

Ja, nå er vi inne på det med denne japanske fisken! Har tatt feil nok engang jeg! Hva heter den? er det ikke slikt at hvis du blir forgiftet av den, så blir du først helt lammet i hele kroppen, før du dør?.. så noe på en film engang, så hadde mistanker om at det faktisk kunne stemme i virkeligheten også..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  02:13:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tror det var Lopke som spora av litt denne gangen, med snakk om boller med hele egg.. Denna dansken vår, hehehe!

Opprinnelig postet av Anniken B.

Har fått en uvane med det ja.. noen overraskelser til de andre A-mennesker imorgen når de tror de skal lese om lussekatter he he

Ikke alltid lett å være dansk i Norge.. prøver..
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 15/12/2005 :  02:16:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Synes du er en flink nordmann jeg Marianne! Men jeg lurer nå fortsatt på hva finke er? Og denne japanske fisken skal jeg jaggu spørre Macky (altså min japanske nabo) om i mårra! Hvis han ikke er våken nå da..? *sjekke*

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  02:17:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg har alltid ment og trodd at Finke er Lungemos. Det er jeg temmelig sikker på!

Du må spørre han japanske naboen din! Er nysgjerrig på dette!

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  02:21:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
jepp.. ifølge min barndom er finke og lungemos det samme. Kansje det bare er sånn her på Haugalandet Anne?

Jeg er 50% norsk og.. *bukker dypt*
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.