hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Homofili
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Homofili
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 13

Lopke

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  20:49:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Dersom "mannen på byen" ikke står oppført som far, ja. Men dette har det vært mye diskusjoner om nå, i og med at det viser seg at mange blir nektet denne typen adopsjon.
For å få adoptere partners barn, må man gjennom kontroller av barnevernet og sosialkontor, og likevel får mange avslag med dårlige begrunnelser.her..

Opprinnelig postet av lino

typisk.. og veldig diskriminerende..
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  20:55:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Bakgrunn:

En kjent radioperson i Norge gir råd til de som ringer inn. For
kort tid siden svarte hun en av innringerne, med henvisning til
3. Mosebok 18:22, at homoseksualitet er en vederstyggelighet,
og kan under ingen omstendighet tolereres. Det følgende er et
åpen brev til vedkommende ført i pennen av en GOD borger,
hvis navn er ukjent:

Kjære deg,

Takk for at du gjør så mye for å lære folk opp i Guds bud. Jeg
har lært mye av deg, og jeg prøver å dele disse kunnskapene
med så mange jeg kan. Dersom noen for eksempel prøver å
forsvare homoseksualitet, så minner jeg dem bare om 3.
Mosebok 18:22 der det det står klart og tydelig at homo-
seksualitet er en vederstyggelighet. Så er ikke det mer å snakke
om.

Men nå trenger jeg noen råd om hvordan jeg skal leve etter
Guds bud.

1. Hver gang jeg brenner en okse som et offer vet jeg at dette
gir en en duft som behager Herren (3.Mosebok 1:9).
Problemet er naboene.

2. Jeg ønsker å selge min datter som slave (2. Mosebok 21:7).
Med det prisnivået vi har i dag, hva mener du er en rett pris?

3. I 3. Mosebok 24:44 står det klart at jeg kan eie både
mannlige og kvinnelige slaver så lenge de er kjøpt fra et
naboland. En venn av meg sier at dette gjelder bare for
svensker og finner. Her trenger jeg hjelp. Kan jeg eie en
svenske?

4. Jeg har en nabo som insisterer på at han skal arbeide
på sabatten. 2.Mosebok 35:2 er helt tydelig på at han
skal drepes. Er jeg moralsk ansvarlig for å gjøre dette selv?

5. En venn av meg mener at selv om det er en veder-
styggelighet å spise skalldyr (3. Mosebok 11:10), så er
homoseksualitet verre. Jeg er uenig. Hvem har rett?

6. I 3.Mosebok 21:20 står det klart at jeg ikke må nærme
meg Guds alter dersom jeg ser dårlig. Jeg må innrømme at
jeg er nærsynt og bruker briller. Må synet mitt være helt
perfekt, eller kan vi operere med litt slingringsmonn her?

7. De fleste av vennene mine går til frisøren. De klipper
håret på sidene og tar skjegget i kantene. Dette er tydelig
en synd ifølge 3. Mosebok 19:27. Hvordan bør de straffes?

8. Jeg har lest i 3.Mosebok 11:7-8 at jeg ikke må røre noen
rester av en død gris fordi det gjør meg uren. Kan jeg
allikevel spille fotball dersom jeg har hansker på?

9. Min onkel har en gård. Han synder mot 3.Mosebok 19:19
fordi han planter to ulike avlinger på samme jorde. Kona er
ikke noe bedre fordi hun går med klær som er lagd av to
ulike stofftyper (blanding av bomull og polyester). Han har
også den uvanen at han banner mye. Er det virkelig nødvendig
at vi samler hele byen bare for å steine de (3.Mosebok
24:10-16)?
Er det ikke like lett å brenne de til døde i et familieselskap
slik vi
pleier å gjøre med mennesker som ligger med sine slektninger
(3.Mosebok 20:14)?

Jeg vet du har gått i dybden på denne type problemstillinger.
Så jeg er sikker på at du kan hjelpe meg. Takk for at du stadig
minner oss på at Guds ord er evig og uforanderlig.

Kanskje noen som blir støtt nå. Men kunne ikke dy meg.. Det var snakk om religion i starten av tråden..

Opprinnelig postet av mint

Det jeg mente om religion og homoseksualitet var at de kan gjøre hva enn de vil når de ikke er i kirken, kristen eller ikke. Men i det man går igjennom kirke døren,så må man kunne respektere det som står i bibelen. Hva man gjør når man går ut der i fra igjen, spiller ingen rolle. Å bibelen kan være like mye oppspinn som Harry Potter for meg,men i kirken viser jeg respekt for de troende.

Men akkurat inni kirken er mitt poeng, hva man gjør ellers spiller ingen rolle.

Gå til toppen av siden

mint
» VIP

Skrevet - 19/12/2005 :  21:27:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Missy: Og hva i all verden er det homofile finner på inne i en kirke som ikke heterofile gjør?? Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  21:41:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Missy: Og hva i all verden er det homofile finner på inne i en kirke som ikke heterofile gjør??

Opprinnelig postet av mint

Om du hadde lest hva jeg skrev tidligere så hadde du sett at det var diskusjon om ekteskap mellom homofile.

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 19/12/2005 :  23:33:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Det jeg mente om religion og homoseksualitet var at de kan gjøre hva enn de vil når de ikke er i kirken, kristen eller ikke. Men i det man går igjennom kirke døren,så må man kunne respektere det som står i bibelen. Hva man gjør når man går ut der i fra igjen, spiller ingen rolle. Å bibelen kan være like mye oppspinn som Harry Potter for meg,men i kirken viser jeg respekt for de troende.

Opprinnelig postet av missy_

Enig der, Missy..

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  23:37:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av missy_

Enig der, Missy..

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Kan ikke si jeg hater homoseksuelle,men kan heller ikke si jeg ikke blir kvalm når jeg ser to av samme kjønn stå å kysse ved kassa på rimi. Den var kanskje litt stygg,men jeg liker det bare ikke.

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 19/12/2005 :  23:49:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Så nøyaktig hva er det som er så kvalmende? Hva er det du ikke liker?
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  23:55:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Så nøyaktig hva er det som er så kvalmende? Hva er det du ikke liker?

Syns det blir ubehagelig! Enkelt å greit for at det er to av samme kjønn. Kan jo ikke nekte dem,men jeg ser helst bort hvis jeg ser det. Laangt bort!

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 20/12/2005 :  00:02:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her sitter jeg på en rolig nettkaffê. Så kommer det er homofilt par. Den ene i kort skjørt og den andre i lang slapp dongribukse. De står forran disken og skal ha seg en kopp kaffe.. De tar på hverandre. Opp under skjørtet. Hvisker og flørter.
Ja, da hadde jeg flyktet! Ikke bare ut av rommet. Men ut på dass for og tømme magen for innhold.

Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  00:12:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Her sitter jeg på en rolig nettkaffê. Så kommer det er homofilt par. Den ene i kort skjørt og den andre i lang slapp dongribukse. De står forran disken og skal ha seg en kopp kaffe.. De tar på hverandre. Opp under skjørtet. Hvisker og flørter.
Ja, da hadde jeg flyktet! Ikke bare ut av rommet. Men ut på dass for og tømme magen for innhold.

Skal jeg være ærlig, så er det likegyldig for meg om det er et homofilt eller et heterofilt par som peller på hverandre foran disken eller et annet sted hvor ALLE kan se de. Mulig jeg er gammeldags, men jeg synes ikke noe særlig om klining og klåing i all offentlighet.

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 20/12/2005 :  00:13:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Eh, ja - jeg glemmer til stadighet at det er vanlig for oss homofile å ha forspillet vårt i offentlighet, i motsetning til heterofile som er rene dydsmønstrene. Vi er grusomme!
Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  00:20:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Skal jeg være ærlig, så er det likegyldig for meg om det er et homofilt eller et heterofilt par som peller på hverandre foran disken eller et annet sted hvor ALLE kan se de. Mulig jeg er gammeldags, men jeg synes ikke noe særlig om klining og klåing i all offentlighet.

Opprinnelig postet av Anette&Ali&Aurello

Ja,men det gjør ikke saken bedre av at det er to av samme kjønn. Bryr meg hvis jeg ser noen stå å klå under skjørte uansett kjønn. men brekker meg ikke. Men er det to av samme kjønn slik Kristine sa, så hadde jeg nokk reagert likt som henne.

Det blir unaturlig og kvalmt. Blir rett og slett dårlig. Er godt mulig pappa har påvirket mine meninger om homofili, for han er sterkt i mot det å mener det er en sykdom eller hjerneskade faktisk.

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 20/12/2005 :  00:27:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Enig med deg, men så er jeg veldig konservativ på mange punkter også..

Og missy_, jeg synes rett og slett synd på deg!

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 20/12/2005 :  00:27:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Jeg har opplevd at homofile er mere pågående og kleime. Viser seg fram. Spessielt for gutter på min alder, for de er jo helt i skyer om de ser homofile som står og koser seg. Også fordi de er pene.
Ser ikke så mye til homofile heller jeg da(og det er jeg gla for). Så jeg får sterk reaksjon og omvendt magnet når jeg ser noen.

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  00:30:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Enig med deg, men så er jeg veldig konservativ på mange punkter også..

Og missy_, jeg synes rett og slett synd på deg!

Synd på meg? Jeg har det topp jeg i et forhold med en gutt. Pappa som det må være synd på itilfelle. Han som er fast bestemt på at det er en hjerneskade.

Redigert av - missy_ den 20/12/2005 00:31:23 Gå til toppen av siden
Side: av 13 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.