hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Homofili
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Homofili
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 13

lino

» VIP

Skrevet - 20/12/2005 :  01:06:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Vel, ja - men han er voksen. Er synd på barn som vokser opp med mennesker rundt seg som overfører slike holdninger..
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  01:27:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Vel, ja - men han er voksen. Er synd på barn som vokser opp med mennesker rundt seg som overfører slike holdninger..

Opprinnelig postet av lino

Jaha? Kan ikke si jeg har tatt noe skade av det akkurat. Hvis det er noen som har lært meg noe i livet er det han. Kan godt være mulig at du syns hans tanker rundt dette er rart, det syns jo for så vitt jeg også med det med hjerneskade. Men hva han måtte mene tar ikke jeg skade av. Er mange som har fordommer og mange som ikke har det. Men er det synd på meg bare for at foreldrene mine ikke liker homofile? Tror heller jeg ville tatt skade av å ha to pappaer, enn en pappa med fordommer.

Redigert av - missy_ den 20/12/2005 01:29:05 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 20/12/2005 :  01:34:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ser også opp til min far, uansett hvor mye rart han sier. De som er eldre har flere erfaringer med livet, derfor hører vi gjerne på de.

Kopi av melding:
Tror heller jeg ville tatt skade av å ha to pappaer, enn en pappa med fordommer.
enig.

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  08:34:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lino: Jeg må innrømme at jeg også av og til kikker når jeg ser to av samme kjønn leier. Men det har vel ikke noe med at jeg synes det er ekkelt - det er fordi jeg ikke ser det så ofte, og fordi jeg synes det er bra at man ikke behøver å gjemme seg bort selv om man er homofil!

Skal jeg være ærlig, så er det likegyldig for meg om det er et homofilt eller et heterofilt par som peller på hverandre foran disken eller et annet sted hvor ALLE kan se de. Mulig jeg er gammeldags, men jeg synes ikke noe særlig om klining og klåing i all offentlighet.

Opprinnelig postet av Anette&Ali&Aurello

[/quote]

????
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  08:36:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Men et barn med homofile foreldre blir både fryst ut og mobba ihjel. Ender som dau til slutt uansett da, Formosissima.

Homoer er noe av det tøffeste jeg kan møte på i disse dager Bare elsker de, omtrent. Gode jentevenner er de også
Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Men hvordan forener du da disse to tankemåtenè?
Opprinnelig postet av Lopke

Litt vanskelig og forklare.
MEN, jeg tror jeg rett og slett holderpå og skifte mening.

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Her sitter jeg på en rolig nettkaffê. Så kommer det er homofilt par. Den ene i kort skjørt og den andre i lang slapp dongribukse. De står forran disken og skal ha seg en kopp kaffe.. De tar på hverandre. Opp under skjørtet. Hvisker og flørter.
Ja, da hadde jeg flyktet! Ikke bare ut av rommet. Men ut på dass for og tømme magen for innhold.

Skal jeg være ærlig, så er det likegyldig for meg om det er et homofilt eller et heterofilt par som peller på hverandre foran disken eller et annet sted hvor ALLE kan se de. Mulig jeg er gammeldags, men jeg synes ikke noe særlig om klining og klåing i all offentlighet.

Opprinnelig postet av Anette&Ali&Aurello

Jeg har opplevd at homofile er mere pågående og kleime. Viser seg fram. Spessielt for gutter på min alder, for de er jo helt i skyer om de ser homofile som står og koser seg. Også fordi de er pene.
Ser ikke så mye til homofile heller jeg da(og det er jeg gla for). Så jeg får sterk reaksjon og omvendt magnet når jeg ser noen.

Du skifter vist mening som vinden blåser..
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  08:42:32  Vis profil  Svar med kopi av melding

Det blir unaturlig og kvalmt. Blir rett og slett dårlig. Er godt mulig pappa har påvirket mine meninger om homofili, for han er sterkt i mot det å mener det er en sykdom eller hjerneskade faktisk.

Opprinnelig postet av missy_

[/quote]

Du må være en utrolig liten person.. jeg ble faktisk litt kvalm av å høre dette fra deg. Herregud.. fikk jo morgenkaffen i vrangstrupen..
Er faren din prest eller er dere indre missjon eller noe sånt. For jeg håper VIRKELIG ikke dette er normale tanker omkring homofili i 2005!!
Mine meninger er ikke de samme som mine foreldres.. jeg håper en dag for deg selv at du blir voksen nok til å ta stilling til dette selv istedet for å påta deg en så latterlig og diskrimenerende og for ikke å si mindre intelligent holdning som din far har. Jeg synes synd på deg at
DU vokser opp i et sånt miljø..
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  09:30:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er ikke alltid de voksne har rett, og det er lov til å ha egne meninger og tenke kritisk.... Å tro at homofili er en sykdom eller hjerneskade, er tanker som hører hjemme i "gammledager" og hos feks kristenfundamentalister, og det er vitenskapelig befestet at dette bare er tull.

Jeg ville forresten heller hatt to pappaer enn en pappa med fordommer:)

Hege Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  10:01:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her skifter jo folk meninger som de skifter underbukser... *s*
Takker for meg. Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 20/12/2005 :  10:37:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Lene.

Ja det kan man trygt si!

Kopi av melding:
Det blir unaturlig og kvalmt. Blir rett og slett dårlig. Er godt mulig pappa har påvirket mine meninger om homofili, for han er sterkt i mot det å mener det er en sykdom eller hjerneskade faktisk.

Tidligere i debatten sier du at du ikke har noe imot homofile, også presterer du å komme med et sånt utsagn? Nei, det blir bare for dumt! Det er ingenting som er unaturlig med to som er glad i hverandre! Om det er Per og Ola, Per og Kari eller Kari og Lise har ingenting å si! Tror du de kan noe for at de er homofile? Homofile har det vanskelig nok med å stå frem som det er, om ikke folk kommer med slike fordommer så åpent! Og at de gjør det for å vise seg fram, det tviler jeg på, hvorfor skal ikke de ha samme rett til å vise sin kjærlighet som andre?? Jeg er heller ikke så kjempebegeistra for "offentlig klåing" sånn generelt, men jeg synes ikke det er verre at homofile gjør det enn heterofile.

Jeg blir skuffa av å lese de siste innleggene her, personer som tidligere i debatten har fremstått som fordomsfrie mennesker med sunne holdninger kommer plutselig med utsagn som rett og slett er nedverdigende for homofile! Jeg blir provosert! Håper virkelig ikke du tar det til deg lino, det er det ikke verdt!

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 20/12/2005 :  11:07:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Neida, Annikken, som sagt synes jeg faktisk synd på mennesker som må vokse opp med slike holdninger, det må dessuten vært utrolig trist å gå rundt og tro man er verdt så utrolig mye mer enn andre mennesker..
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  13:26:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Du må være en utrolig liten person.. jeg ble faktisk litt kvalm av å høre dette fra deg. Herregud.. fikk jo morgenkaffen i vrangstrupen..
Er faren din prest eller er dere indre missjon eller noe sånt. For jeg håper VIRKELIG ikke dette er normale tanker omkring homofili i 2005!!
Mine meninger er ikke de samme som mine foreldres.. jeg håper en dag for deg selv at du blir voksen nok til å ta stilling til dette selv istedet for å påta deg en så latterlig og diskrimenerende og for ikke å si mindre intelligent holdning som din far har. Jeg synes synd på deg at
DU vokser opp i et sånt miljø..

[/quote]

Selv om jeg ikke liker å se homofile, så hater jeg dem ikke som jeg sa tidligere. Å om pappa gjør det bryr ikke jeg meg om, kom bare med et utsagn fra han. Å om jeg er barnslig å dom bare for at jeg ikke mener det samme som deg, så må du bare tro det. Jeg sier hva jeg mener. Å pappa sin mening om det har ingenting å gjøre med religion. Pappa er langt fra kristen å det er jeg også,men vi kan du mene hva vi vil fordi. jeg er ingen homofob selv om far min er det, gjør det meg homofob for at jeg ikke hæler å se homofile tafse på hverandre i full åfentlighet? Nei! Det gjør ikke det. Mine meninger om dette er mine meninger ikke pappas. Jeg er 17 år å har egene meninger, å om jeg ikke liker homser betyr som sagt ikke at jeg hater dem. Er jeg plutselig barnslig bare får at jeg tørr å si det jeg mener? Og er uenig med deg?

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  13:36:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Lene.

Ja det kan man trygt si!

Kopi av melding:

Tidligere i debatten sier du at du ikke har noe imot homofile, også presterer du å komme med et sånt utsagn? Nei, det blir bare for dumt! Det er ingenting som er unaturlig med to som er glad i hverandre! Om det er Per og Ola, Per og Kari eller Kari og Lise har ingenting å si! Tror du de kan noe for at de er homofile? Homofile har det vanskelig nok med å stå frem som det er, om ikke folk kommer med slike fordommer så åpent! Og at de gjør det for å vise seg fram, det tviler jeg på, hvorfor skal ikke de ha samme rett til å vise sin kjærlighet som andre?? Jeg er heller ikke så kjempebegeistra for "offentlig klåing" sånn generelt, men jeg synes ikke det er verre at homofile gjør det enn heterofile.

Jeg blir skuffa av å lese de siste innleggene her, personer som tidligere i debatten har fremstått som fordomsfrie mennesker med sunne holdninger kommer plutselig med utsagn som rett og slett er nedverdigende for homofile! Jeg blir provosert! Håper virkelig ikke du tar det til deg lino, det er det ikke verdt!

Opprinnelig postet av Anniken B.

Det pappa sa om hjerneskade er over hodet ikke en tanke jeg deler. Å herregud nei, det var heller ment nedvergende på han. Tror da aldeles ikke det. Men jeg mener ikke at det er noe galt med dem som sagt, å jeg sa jo tidligere at jeg syns de skal få adoptere, å jeg vil tro barn har like go oppvekst vilkår i en en slik familie. Men jeg kan ikke la være å innrøme at jeg faktisk er litt fordoms full, å reagerer negativt på å se homser, særlig menn. Jeg kan jo regne på en hand hvor mange ganger jeg har sett det, så jeg har ikke fått det inn slik andre i større byer har. Det jeg mener sterkt er det med kirken, å det er ikke fordi jeg er religiøs, men bare av respekt for kirken og de som tror. Men det var ikke nedvergende ment, å jeg tar ikke på meg ansvar hva pappa måtte mene. Mener overhodet ikke å være negativ,men jeg vil godta,men har ikke så lett for det, når det egentlig kan gjøre meg uvel noen ganger. Men det også for at jeg ikke er vandt til det. Hadde jeg sett det vær dag hadde jeg nokk ikke reagert.

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  13:48:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
[quote][quote][quote]
Du skifter vist mening som vinden blåser..

Det er godt noen har funnet det ut :-)
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  13:50:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
gjør det meg homofob for at jeg ikke hæler å se homofile tafse på hverandre i full åfentlighet? Nei! Det gjør ikke det.

Reagerer du på samme måten om du ser et heterofilt par "tafse" på hverandre?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  13:55:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
gjør det meg homofob for at jeg ikke hæler å se homofile tafse på hverandre i full åfentlighet? Nei! Det gjør ikke det.

Reagerer du på samme måten om du ser et heterofilt par "tafse" på hverandre?

Opprinnelig postet av Renegate

Det kommer ann på hvordan da. Men jeg liker ikke at jeg reagerer selv å sier mange ganger til meg selv, at jeg ikke skal reagere på det. Jeg blir ikke sint eller frystrert. Men er så uvant å se det at jeg blir mere satt ut på en måte. Hvis du skjønner? Er utrolig dårlig til å forklare!

Gå til toppen av siden
Side: av 13 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.