hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Homofili
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Homofili
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 13

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  14:02:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det kommer ann på hvordan da. Men jeg liker ikke at jeg reagerer selv å sier mange ganger til meg selv, at jeg ikke skal reagere på det. Jeg blir ikke sint eller frystrert. Men er så uvant å se det at jeg blir mere satt ut på en måte. Hvis du skjønner? Er utrolig dårlig til å forklare!

Synes du forklarer helt fint jeg
Men fremfor å tenke at du blir satt ut av hva andre mennesker gjør i din nærhet, kan du jo heller prøve å filosofere litt over hva det er ved deg og din personlighet/ oppvekst osv som gjør at du blir så satt ut, det er dine tanker og følelser det dreier seg om i slike situasjoner.
Nå er det engang slik at verden ikke vil forandre seg fordi du blir satt ut

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  14:10:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Det kommer ann på hvordan da. Men jeg liker ikke at jeg reagerer selv å sier mange ganger til meg selv, at jeg ikke skal reagere på det. Jeg blir ikke sint eller frystrert. Men er så uvant å se det at jeg blir mere satt ut på en måte. Hvis du skjønner? Er utrolig dårlig til å forklare!

Synes du forklarer helt fint jeg
Men fremfor å tenke at du blir satt ut av hva andre mennesker gjør i din nærhet, kan du jo heller prøve å filosofere litt over hva det er ved deg og din personlighet/ oppvekst osv som gjør at du blir så satt ut, det er dine tanker og følelser det dreier seg om i slike situasjoner.
Nå er det engang slik at verden ikke vil forandre seg fordi du blir satt ut

Opprinnelig postet av Renegate

Det er jeg klar over å det håper jeg ikke den gjør heller. Mine meninger tror jeg er påvirket av miljøet her jeg bor. Det er vel omtrendt 1 km mellom hver nabo å er litt gammel dags bygd. Kanskje jeg er gammel dags? huff, håper da ikke det. Følte ikke skam eller noe når onkel sto frem, støttet han for hans personlighet og verdier og respekterer han. Men jeg reagerer anneledes på homofili enn hetrofili. Kom veldig feil ut det med pappa, å det beklager jeg. Å jeg mener overhodet ikke at det er hjerneskade, å om pappa spøkte eller ikke vet jeg ikke, å vil ikke vite heller. Men har ikke noe i mot homofili,men føler bare noe på meg på en måte. Men det er jo akkurat like mye menneske som du og meg, å har aldri ment noe annet heller, bare det at jeg blir litt sjokka når jeg ser dem. Jeg tror jeg er en bort hjemt bonde unge.

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  14:38:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg tror jeg er en bort hjemt bonde unge.

Det tror jeg ikke, du har bare vokst opp med mindre/ andre forutsetninger for å bli vant til og godta at ikke alle har samme seksuelle legning.
Men jeg synes absolutt det virker som du har evne til å tenke og finne ut av ting selv nå uavhengig av hva din far måtte mene, og det er jo viktig

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  14:45:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Jeg tror jeg er en bort hjemt bonde unge.

Det tror jeg ikke, du har bare vokst opp med mindre/ andre forutsetninger for å bli vant til og godta at ikke alle har samme seksuelle legning.
Men jeg synes absolutt det virker som du har evne til å tenke og finne ut av ting selv nå uavhengig av hva din far måtte mene, og det er jo viktig

Opprinnelig postet av Renegate

Jeg har aldri vær enig i pappa på det området, er bare en følelse inni meg som reagerer. Å det blir vel bedre med tiden. Men det med kirken er jo ikke for at jeg reagerer på at de kysser eller noe, det er bare noe jeg føler blir galt på en måte. Å jeg lar meg ikke påvirke hva noen andre måtte mene, har alltid vært en person med sterke meninger. Å noen ganger kommer de ikke helt ut som de skal. Men jeg tror du skjønner hva jeg mener nå?

Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  20:33:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Lino: Jeg må innrømme at jeg også av og til kikker når jeg ser to av samme kjønn leier. Men det har vel ikke noe med at jeg synes det er ekkelt - det er fordi jeg ikke ser det så ofte, og fordi jeg synes det er bra at man ikke behøver å gjemme seg bort selv om man er homofil!

Skal jeg være ærlig, så er det likegyldig for meg om det er et homofilt eller et heterofilt par som peller på hverandre foran disken eller et annet sted hvor ALLE kan se de. Mulig jeg er gammeldags, men jeg synes ikke noe særlig om klining og klåing i all offentlighet.

Opprinnelig postet av Anette&Ali&Aurello

????

Opprinnelig postet av Lopke

Hva var uklart her? Å leie og kline er to vidt forskjellige ting, iallefall for meg! Jeg liker ikke å se folk (hverken hetero eller homo) kline og klå på hverandre midt blant alle mulige ukjente folk - men herregud, er da ikke så snerpete at jeg ikke tåler å se noen leie!

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  20:42:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Eh, ja - jeg glemmer til stadighet at det er vanlig for oss homofile å ha forspillet vårt i offentlighet, i motsetning til heterofile som er rene dydsmønstrene. Vi er grusomme!

Opprinnelig postet av lino

Haha, skikkelig morsomt skrevet Det er jo noen som har den misoppfatningen om at alt det homofile tenker på er SEX...

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 20/12/2005 :  22:55:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Men et barn med homofile foreldre blir både fryst ut og mobba ihjel. Ender som dau til slutt uansett da, Formosissima.

Homoer er noe av det tøffeste jeg kan møte på i disse dager Bare elsker de, omtrent. Gode jentevenner er de også
Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Men hvordan forener du da disse to tankemåtenè?

Litt vanskelig og forklare.
MEN, jeg tror jeg rett og slett holderpå og skifte mening.

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Her sitter jeg på en rolig nettkaffê. Så kommer det er homofilt par. Den ene i kort skjørt og den andre i lang slapp dongribukse. De står forran disken og skal ha seg en kopp kaffe.. De tar på hverandre. Opp under skjørtet. Hvisker og flørter.
Ja, da hadde jeg flyktet! Ikke bare ut av rommet. Men ut på dass for og tømme magen for innhold.

Skal jeg være ærlig, så er det likegyldig for meg om det er et homofilt eller et heterofilt par som peller på hverandre foran disken eller et annet sted hvor ALLE kan se de. Mulig jeg er gammeldags, men jeg synes ikke noe særlig om klining og klåing i all offentlighet.

Opprinnelig postet av Anette&Ali&Aurello

Jeg har opplevd at homofile er mere pågående og kleime. Viser seg fram. Spessielt for gutter på min alder, for de er jo helt i skyer om de ser homofile som står og koser seg. Også fordi de er pene.
Ser ikke så mye til homofile heller jeg da(og det er jeg gla for). Så jeg får sterk reaksjon og omvendt magnet når jeg ser noen.

Du skifter vist mening som vinden blåser..

Ja, jeg skiftet mening om at homofile skal få adoptere

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 20/12/2005 :  23:50:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Jeg synes synd på deg at
DU vokser opp i et sånt miljø..

Nei, for det hadde ikke vært det samme om det hadde vært MEG.

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 20/12/2005 :  23:51:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Her skifter jo folk meninger som de skifter underbukser... *s*

Opprinnelig postet av Lene.

Beklager, er ikke så hæslig som dere tror..

Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 20/12/2005 :  23:59:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Så en fin reklame en gang:

"Hvis dette er alt du tror homofile tenker på: O

så er det antagelig så mange homofile du kjenner"

Prøv min quiz om de kule gule HER

Redigert av - Kajsa den 21/12/2005 00:00:01 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 21/12/2005 :  00:25:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kristine og Rosita: Det funker fint å svare i en post. Vi skjønner det likevel :-) Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 21/12/2005 :  10:54:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Ja her var det plutselig mange fordommer. Jeg er vel i grunnen enig med Anette, klåing får meg til å tenke sånne her tanker samme hvem som driver med det: "skaff dere et rom", "hvorfor må man gå ut når man likevel ikke skal ta hensyn til at det finnes andre mennesker?".

Så over til noe helt annet. Kristine og Rosita: hvor mange homofile har du egentlig opplevd? Det jeg har opplevd er iallfall at de generellt sett er mye mindre påtrengende med sitt "kjæresteforhold" enn det mange heterofile er. Og det syns jeg på mange måter er litt synd :-( Når man vet at folk er sånne som egentlig er veldig "nære" og "fysiske" (altså klemmer gjerne venner osv. når man møtes) så stikker det litt i hjerterota at vedkommende høflig unnlater å leie på kjæresten i det offentlige rom.

Man skal ikke alltid høre på de som eldre enn seg. Jeg sluttet i en alder av ca 10 år tror jeg å tro at pappa var supermann og mamma mor Teresa. Det betyr ikke at jeg ikke spør dem til råds, eller syns de er dårlige mennesker. De bare har ikke alltid de samme meningene som meg, og selvom det på mange måter er skuffende å oppdage at ens egene foreldre bare er mennesker de også, så er det en sunn og naturlig utvikling.

Guro
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 22/12/2005 :  11:45:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Tror homofili er lettere å forstå/takle om man kommer fra større samfunn. Litt vanskelig når det er 2 km. til nærmeste nabo og alle kjenner alle i et lite samfunn tror jeg.

Selv har jeg ingen fordommer mot det, folk må da få være ilag med dem de vil for meg, så lenge de er lykkelige.

Har vært borti flere gutter som er det, og alle de er skikkelig kule gutter med herlig klessmak og masse humor. Jeg ser det er en del fordommer ute og går, men jeg dømmer ihvertfall ikke folk etter seksuell legning.

Er liksom ike helt sikker på mine meninger i.h.h. til adopsjon, giftemål osv. Å gifte seg er vel greit, det respekterer jeg, men også adopsjon burde vel være ok. Tror nok at også 2 menn kan passe godt på en liten unge like godt som en mann og en kvinne. Men det kan kanskje i noen tilfeller være litt rart å vokse opp med 2 pappaer / 2 mammaer, men jeg tror ungene ville ha klart det uten problemer.

Redigert p.g.a. leifer

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 22/12/2005 11:48:58 Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 29/12/2005 :  23:50:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forøvrig kjenner jeg en homofil prest, jeg er sikker på Gud elsker henne like høyt som han elsker alle andre prester, dersom han finnes!

Mmjaa, Gud elsker alle like høyt han, men hvis hun lever i et homofilt parnerskap/lever sammen med ei annen jente, ser han på dette som synd, i følge Bibelen.

Mitt synspunkt er at jeg respekterer alle som er homofile, men allikevel er jeg da kristen og prøver å gå etter Bibelen. Så for meg blir nok homofili synd.

Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 30/12/2005 :  00:07:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er enig i det du skrev, Mulan og Rumbero.. syns det var veldig bra skrevet, mener det samme selv!
Forøvrig må jeg si at jeg synes dette med homofili er vanskelig..
Men at Gud er like glad i alle, det er jeg sikker på.

Tone melone kaffekone
Redigert av - Tone_ den 30/12/2005 00:08:35 Gå til toppen av siden
Side: av 13 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.