hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Homofili
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Homofili
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 13

BabyCat

» VIP

Norway

Skrevet - 30/12/2005 :  16:29:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
hmmm, homofile, er ikke dem helt like som oss hetrofile? er dem ikke mennesker med følelser de også? uansett hvem man blir glad i, om det er en gutt som blir glad i en gutt, om det er en jente som blir glad i en jente eller en gutt som blir gled i en jente og omvent, så er det kjærlighet. ekte kjærlighet. alle mennesker er like sånn sett, da syns jeg alle skulle hatt samme rettigheter. pedofil dømte mennesker får lov til å ha barn, mange av dem hvertfall.. hvorfor ikke da homofile? et sted må man begynne for å klare å bli akseptert. vi adopterer jo mørke unger fra andre land, de får som regel også en litt vanskelig oppvekst. blir mobba for at de "ikke er som oss". men for å bli akseptert må man kjempe!! sånn er det bare. dem som er i mot utlendiger og homofile, det er dem det er noe galt med. det er dem som er redd for det "uvanlige". er vanskelig å være homofil nå, men det blir nok lettere skal du se.. når de som ikke forstår åpner øynene sine.
og der der med gud, at han ville at mann og kvinne skulle gifte seg, er det ikke han som liksom har skapt mennesene, gjort dem slik dem er? vel, da kan man nesten legge skylden på han.. de jeg kjenner som er homofile er de snilleste og vakreste menneskene jeg kjenner. er ikke mye vondt i dem nei.. så har bare en ting å si til dem trangsynte, VÅKN OPP!!

Myla, Glæsir og Odin, dere er alt for meg ;) Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 30/12/2005 :  17:32:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
godt skrevet.. Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 30/12/2005 :  23:11:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå har jeg sittet å trålet igjennom hele debatten. Interesant.

Jeg har mange meningen jeg også.

Jeg syntes homofili er helt greit. Egentlig. Eller litt rart er det jo. Tenker man ´suvival of the fittest´ er det jo helt klart ikke dem som hadde overlevd.
Uten dyktige leger hadde heller ikke sønnen min overlevd. Dette er et ubrukelig argument, da dette egentlig ikke gjelder for noen. Har dessuten flere homofile venner, og alle er de jo like ´normale´.... eller rare som meg ;)

Adopsjon. Helt klart imot. Pga av mobbing.

Igjen sitter jeg med erfaringer av det motsatte. En venn av meg på 21 år har lesbisk mor. Det er jo klart han syntes det er litt rart da han også har bodd sammen med ´mamma og pappa´. Da de ble skilt var det pga morens homofili. Han har også en søster som har vokst opp med mamma og mamma.
Ingen av disse barna blir mobbet eller sett ned på. Nesten tvert i mot. Og det har INGENTING med hvem foreldrene er. Kompisen min, og søsteren hans er faktisk skikkelige årleite mennesker, og det er ingen som ville ha kommet på å mobbe dem.

Så mitt argument om mobbing faller jo også i fisk... Jeg har kalt sønnen min Storm og mange mener nok jeg legger opp til at han skal bli mobbet. Men barn mobber ikke pga av navn eller foreldre eller hårfarge. Har de plukket seg ut noen å mobbe, ja så mobber de selv om du heter Per, og foreldrene dine Marit og Jens. Spiller INGEN rolle....

Til sist så vil jeg bare legge en stor honnør til denne damen som bar frem et barn, og så ifra seg foreldreretten. Det er det ikke mange som klarer!

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  14:02:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
og der der med gud, at han ville at mann og kvinne skulle gifte seg, er det ikke han som liksom har skapt mennesene, gjort dem slik dem er? vel, da kan man nesten legge skylden på han..

Tja, Gud skapte oss slik at vi ble fruktbare ikke sant? Så hvorfor kan da ikke homofile få biologiske barn sammen? Dessuten, så skapte ikke Gud krig helle, men det fins på jorda allikevel...!
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  14:40:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Men fy flate så mye kriger som er skapt pga. denne Gud. Ingen religion har vel så mye kriging på samvittigheten som Kristendommen. Kanskje han burde ha tenkt over det før han skapte oss ;-) Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  14:55:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men fy flate så mye kriger som er skapt pga. denne Gud. Ingen religion har vel så mye kriging på samvittigheten som Kristendommen. Kanskje han burde ha tenkt over det før han skapte oss ;-)

Opprinnelig postet av Formosissima

Helt enig Formosissima. Ingen krig har noen gang vært årsak til så mye blod som innføringen av kristendommen heller. Men jeg tror ikke på bibelen heller jeg da,men respekterer kirken fordi. Men om det som står i bibelen er sandt? det tror jeg neppe.

Gå til toppen av siden

BabyCat

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  00:14:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
heh, hvis det som står i bibelen er sant, er ikke han gud en god gud nei :)
de som tror på han og tilber han, er i mot mye. men etter bibelen så er det han som har skapt alt... da er det han's skyld at vi er som vi er.. som gode, onde, hetrofile og homofile...

Myla, Glæsir og Odin, dere er alt for meg ;) Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  10:55:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
He,he. Ja, men hvis det ikke skulle vært krig, hadde vi ikke hatt fri vilje. Ville du gått rundt som en robbot? Og Gud ønsker ikke krig, og det er skjedd mye i Hans navn som ikke er rett! Og se f.eks på Islam, der er det jo "hellig krig". En muslim hadde fåt beskjed av Allah at han skulle drepe 30 000 kristne og stable hodene oppå hverandre. Så han gjorde det. Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  11:39:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Skal jeg være ærlig, så er det likegyldig for meg om det er et homofilt eller et heterofilt par som peller på hverandre foran disken eller et annet sted hvor ALLE kan se de. Mulig jeg er gammeldags, men jeg synes ikke noe særlig om klining og klåing i all offentlighet.

Opprinnelig postet av Anette&Ali&Aurello

Enig med deg, men så er jeg veldig konservativ på mange punkter også..

Og missy_, jeg synes rett og slett synd på deg!

Opprinnelig postet av lino

Synd på meg? Jeg har det topp jeg i et forhold med en gutt. Pappa som det må være synd på itilfelle. Han som er fast bestemt på at det er en hjerneskade.

Opprinnelig postet av missy_

Er ikke rart du har fordommer når du vokser opp i ett hjem med fordommer.

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  11:41:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
He,he. Ja, men hvis det ikke skulle vært krig, hadde vi ikke hatt fri vilje. Ville du gått rundt som en robbot? Og Gud ønsker ikke krig, og det er skjedd mye i Hans navn som ikke er rett! Og se f.eks på Islam, der er det jo "hellig krig". En muslim hadde fåt beskjed av Allah at han skulle drepe 30 000 kristne og stable hodene oppå hverandre. Så han gjorde det.

Opprinnelig postet av MP & Nehemyah Mulan

å påstå at gud ikke ønsker krig men fremheve islam blir feil. Både kritne og muslimer har drept i guds navn. Hellig krig er heller ikke Islam, det er Jihad,et av de 5 budene i Islam.
Gå til toppen av siden

-madeira-

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  12:14:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men det blir litt feil å si at man er imot at homofile skal få adoptere pga at barnet kan bli mobbet! Den eneste grunnen til at barn av homofile kan bli mobbet er at vi ikke er tolerante nok; at vi ikke vil akseptere det. Såpass langt har vi kommet nå at dette ikke burde være et problem, mener nå jeg. Ta mørkhudede f.eks; vi har vel ikke alltid tatt imot dem med åpne armer, har vi? Men vi aksepterer de (sånn nogenlunde iallefall..), så hvorfor skal vi tviholde på fordommene nå?

Har mye mer jeg skulle ha sagt, men nå fyrer jeg meg opp snart ;o). Engasjerer meg litt ekstra i dette siden jeg er bifil selv. ;o)

-Madeira- Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 02/01/2006 :  12:44:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg tenkte nettop på dette, noen sier vi skal være takknemlige for at vi har kommet langt i forhold til andre land. Selvsagt er vi det.
Men likevel, at vi er kommet lenger enn andre, er vel ingen grunn til å ikke komme enda lenger. Jeg skulle likt å sett reaksjonene dersom noen sier at vi har kommet langt med likestilling mellom kvinner og menn her i Norge, i forhold til andre land, så la oss stoppe nå!

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

-madeira-

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  13:14:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, da hadde pipa fått en annen lyd! ;o) Men selv om vi kanskje har kommet langt i forhold til andre land er vel ikke det noen unnskyldning. Hvorfor kan vi ikke gå foran som et godt eksempel da?
-Madeira- Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  15:02:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
He,he. Ja, men hvis det ikke skulle vært krig, hadde vi ikke hatt fri vilje. Ville du gått rundt som en robbot? Og Gud ønsker ikke krig, og det er skjedd mye i Hans navn som ikke er rett! Og se f.eks på Islam, der er det jo "hellig krig". En muslim hadde fåt beskjed av Allah at han skulle drepe 30 000 kristne og stable hodene oppå hverandre. Så han gjorde det.

Opprinnelig postet av MP & Nehemyah Mulan

Jeg kaller det ikke fri vilje når man blir drept dersom man ikke lar seg kristne. Mulig du gjør det, men da bør du kanskje revurdere det synet?
Å dra inn en annen religion er bare teit, som nevnt før dreier det seg om Jihad og er et av budene. Islam har aldri kriget så mye som kristendommen. Sjekket også opp en del sider for å finne noe om kristendommen og krig, og alle som en konkluderte med at hele det gamle testamentet (og dette var kristne sider) handler om å krige.

Nei, skulle jeg vært religiøs på noen måte hadde det absolutt ikke blitt kristendommen. Den har for mye blod i seg.
Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 11/01/2006 :  10:49:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, ja. Vi blir nok ikke enige likevel. Men kan vi ikke si det slik at vi respekteres hverandres syns punkt og ikke diskutere noe mer om religion? Gå til toppen av siden
Side: av 13 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.69 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.