hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Homofili
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Homofili
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 13

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  20:08:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding

burde kanskje hvert det.. tror barn som ikke er vokst opp med både en farsfigur å en morsfigur "mangler noe" i oppveksten sin..

personlig syns jeg det er ansvarsløst av foreldere å skille seg før barnet er vokst opp. når man først har tatt på seg ansvaret å ha barn sammen bør man klare å holde ut til barnet ikke lenger så sårbart..

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  20:35:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

burde kanskje hvert det.. tror barn som ikke er vokst opp med både en farsfigur å en morsfigur "mangler noe" i oppveksten sin..

personlig syns jeg det er ansvarsløst av foreldere å skille seg før barnet er vokst opp. når man først har tatt på seg ansvaret å ha barn sammen bør man klare å holde ut til barnet ikke lenger så sårbart..

Opprinnelig postet av mariie.

Men da må jeg spørre: ville du hatt en mor og en far som konstant kranglet og ikke tok seg av deg (og eventuelt søsken) eller vil du hatt en mor eller to mødre/fedre som var glad i deg og hverandre og som tok vare på deg osv? :)

Hege Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  20:36:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke noe å tilføye selve debatten da jeg ikke helt veit hva jeg mener, men hva med folk som mister foreldrene sine i tidlig alder? Nå veit ikke jeg hvor unge dere tenker dere at disse "barna" dere snakker om er, men ta mitt tilfelle da. Jeg har vært uten far fra jeg var 14, men synes da jeg har klart meg rimelig bra til tross for det.

Si at mor/far dør når barnet er ett år. Skal mor da tvinge seg til å finne ny mann fordi barnet "må" ha en farsfigur? Bare en tankevekker..
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 13/12/2005 :  20:43:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Nå er du vel bare 15 eller noe mariie, og jeg tror og håper du endrer tankegang når du har vært etablert en stund og fått mer livserfaring. Det er mange grunner til at mennesker går fra hverandre og ingen av dem har mer "rett" enn andre.

Samtidig er det ønskelig for de fleste av oss at barn vokser opp i stabilt miljø, og dermed kan jeg opplyse at skilsmissestaistikken for ekteskap er på over 40%.
Av alle inngåtte partnerskap har til nå rundt 1/8 endte med skilsmisse. Langt unna 40% mao
En annen viktig faktor her er at lesbiske og homofile (dette har jeg vært med å diskutere på en konferanse med nærmere 2000 homofile fra hele verden), ofte er klar over at barn trenger både mannlige og kvinnelige kjønnsroller og derfor sørger for å ha skape et stort nettverk av voksne mennesker rundt sine barn. Homofiles barn har da ikke bare rollemodeller av begge kjønn, men også flere rollemodeller i det hele tatt.

Statistikken gjelder selvsagt ikke alle (slik fungerer staistikk), men man vil alltid ha noen "uheldige", mennesker som ikke burde hatt barn vil alltid få barn osv.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110

Redigert av - lino den 13/12/2005 20:46:33 Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  21:05:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nå er du vel bare 15 eller noe mariie, og jeg tror og håper du endrer tankegang når du har vært etablert en stund og fått mer livserfaring. Det er mange grunner til at mennesker går fra hverandre og ingen av dem har mer "rett" enn andre.

Opprinnelig postet av lino

jepp, jeg er jo bare femten eller noe, men mange av vennene mine har foreldre some er skilt å jeg vet hvor vanskelig de har hatt det, må velge hvem de skal bo hos osv. syns det er grusomt av foreldre å utsette barna sine for noe sånn. syns de skal være såpass ansvarsfulle å klare å anstrenge seg til barna hvertfall er over 16-17.

som noen nevnte her er det jo selfølgeig spesielt hvis faren eller moren dør, men jeg tenker på vanlige skilsmisser. der foreldrene krangler/diskuterer, blir lei hverandre (gresset er grønnere på andre siden) og orker ikke bo sammen lengre..

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 13/12/2005 :  21:24:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Men et barn med homofile foreldre blir både fryst ut og mobba ihjel. Ender som dau til slutt uansett da, Formosissima.

Homoer er noe av det tøffeste jeg kan møte på i disse dager Bare elsker de, omtrent. Gode jentevenner er de også
Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Men hvordan forener du da disse to tankemåtenè?
Opprinnelig postet av Lopke

Litt vanskelig og forklare.
MEN, jeg tror jeg rett og slett holderpå og skifte mening.

Redigert av - Bustetrollet den 13/12/2005 21:26:06 Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  21:53:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
mariie: Si at mor er utro når ungen er 1 år (Veldig OT: Hørte forresten på radioen for en stund siden at 1/5 svenske kvinner var utro mens de fortsatt ammet). Mener du da at far skal leve med mor i 15-16 år til for å ha både en far og en morsfigur til barnet? Ærlig talt så tror jeg det vil bli en mye værre situasjon enn hvis mor og far flytter fra hverandre.
Skilsmisse og fraflytting kan være en veldig tragisk hendelse, men det er ikke sikkert at det er til det beste for barnet om mor og far blir sammen.

Mamma og pappa flytta fra hverandre da jeg var fem år. Jeg husker fortsatt noen av kveldene jeg lå våken og hørte de rope til hverandre. For all del, ikke at det skjedde ofte, og jeg har ikke noen traumer eller andre vonde ting av det, men det sitter langt bak i hjernebarken fortsatt. Tror ikke jeg ville synes det var noe kult om de krangla i 10 år til bare for å være "gode" rollemodeller for meg.

Men dette er vel egentlig litt off topic. Poenget mitt med hele greia er at barn kan klare seg med en morsfigur eller en farsfigur pga. f.eks. død. Og om et barn klarer seg med en morsfigur, så burde vel barnet også klare seg med to mødrefigurer (er det slik det skrives? :p).

Min mening på akkurat det punktet om barnet vil klare seg. Alt det andre har jeg ikke tenkt så mye på enda..
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 13/12/2005 :  22:05:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Interessant at dette temaet tenner så mange :)

Men her er litt facts: Barn vokst opp med homofile foreldre / foresatte er hverken mer eller mindre kriminelle, homofile, mobbet, eller NOE ANNET enn andre barn. Alle undersøkelser viser at de er AKKURAT så lykkelige eller ulykkelige som andre barn.

Hva står man igjen med da? Ubegrunnet synsing, troing og meninger som IKKE støttes av fakta.
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  22:30:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
En annen ting som er interessant er at flere kommer med "fakta" som både viser til at barna blir mobbet/barna blir ikke mobbet... men ikke en eneste en kan vise til hvor denne forskningen stammer fra!

Det hender relativt ofte at jeg hører "dem sier det" o.l. ... men om man stille spørsmålet: "hvem er dem?"....ja, da er det ikke mange som kan svare.

Eligj: Tviler ikke på at det du sier er sant. Poenget mitt har hele tiden vært at om man er homofil og adopterer et barn - ja, da må man regne med reaksjoner fra venner og foreldre, i og med at homofili ikke er 100% akseptert overalt. Og da synes jeg man skal være obs på dem, og vite hva man skal svare.

Her var det spørsmål om homofili og adopsjon, og da sier jeg meningen min om det. Ser ikke poenget med å sammenligne disse barna med andre barn som mobbes. Vi kan godt lage en debatt om barn med fregner eller barn med briller og tannregulering, hvis noen ønsker å høre min mening om det.

Mulig jeg engasjerer meg litt ekstra fordi jeg har vært ute i skolen og opplevd nettopp en slik situasjon, og at den kunne ha vært håndtert på en helt annen måte enn den ble...

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 13/12/2005 :  22:34:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
mariie:
det er veldig lett å sitte og si det du gjør nå, når du fremdeles ikke har noen forutsetninger for hva det vil si å leve med annet menneske slik man gjør som ektefolk/samboere.
Og hva med alle de barna som sier de har fått det sååååå mye bedre etter at foreldrene skilte seg? Selv er jeg skilsmisse barn, og jeg kan med hånden på hjertet si at ja, det var trist, men jeg vil mye heller ha to lykkelige foreldre som ikke bor i samme hus, enn to ulykkelige foreldre i samme hus!

Det foreldrenes ansvar å sørge for at barnet har det bra. Foreldre som forventer at barna skal velge selv (jeg regner ikke folk under 14-15 som barn her) hvilken forelder de skal bo hos eller hvordan samværsordningen skal være, bør stoppe opp og tenke seg om én gang til! Barna skal ha rett til å si sin mening, ja - men til syvende og sist er det foreldrene som skal ta de store avgjørelsene!

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  23:13:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Du misforstår meg med vilje, Formossissima...og vrir på det jeg faktisk skriver!

Opprinnelig postet av Anette&Ali&Aurello

Jeg har svart på det jeg har lest, har jeg missforstått har det definitivt ikke vært med vilje, bare så det er klart.
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  23:19:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
mariie: Jeg er også skilsmissebarn. Og herregud så rolig det ble i huset etter de flytta fra hverandre. To personer som ikke elsker hverandre skal da ikke tvinges til å leve sammen. DET er dårlige rollemodeller for barna. Når skal de så oppleve at det er normalt at to voksne er gla i hverandre?

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  23:24:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av mariie.

Et innlegg som er skrevet etter lang livserfaring på området, ser jeg *vifte med ironiflagget*

Som så mange andre foreldre der ute, er mine skilt. Det har de vært siden jeg var 1 1/2 år gammel, så jeg husker ikke å ha bodd sammen med noen far heller. Mamma har vært aleneforsørger i alle år - og jeg kunne ikke hatt en bedre oppvekst enn den mamma ga meg (selv om det er mye som ikke har vært bra også, men det har ingen verdens ting med dette å gjøre). Pappa har vært "Halvveis ferie-pappa" iom. at det er 35 mil mellom ham og der jeg vokste opp. Jeg har aldri savnet en far. Jeg føler ikke at jeg har mistet noe som helst i oppveksten.

Derimot tror jeg bastant at livet mitt hadde vært et helvete om mamma og pappa hadde holdt sammen fordi de nå tok dette skrittet å sette meg til livs (for øvrig var jeg et svært ønsket barn, de prøvde i 11 år før jeg tittet ut ;-). Hver gang mamma og pappa er i nærheten av hverandre, er slitsomt å overvære. Det er mye bitterhet som våkner til live, og det er ofte krangler. Jeg er -sjeleglad- for at foreldrene mine er skilte. Jeg kunne ikke hatt det bedre. :-)
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  23:25:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
En annen ting som er interessant er at flere kommer med "fakta" som både viser til at barna blir mobbet/barna blir ikke mobbet... men ikke en eneste en kan vise til hvor denne forskningen stammer fra!

Det hender relativt ofte at jeg hører "dem sier det" o.l. ... men om man stille spørsmålet: "hvem er dem?"....ja, da er det ikke mange som kan svare.

Opprinnelig postet av Anette&Ali&Aurello

Fra LBL.DK Landsforeningen for bøsser og lesbiske (Danmark)

Sverige lavede for fire år siden en stor undersøgelse. Konklusionen var, at børn ikke lider skade af at have homo-forældre. Den konklusion betød, at den svenske lovgivning for kunstig befrugtning og adoption blev ændret, så homoseksuelle har fået så godt som lige rettigheder.

Dette er FAKTA!!
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  23:31:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Antal børn og familie
tal fra Danmarks Statistik.

Primo 2005 var der således 617 børn fordelt på 401 familier, med forældre som havde indgået registreret partnerskab.

Dette giver naturligvis ikke det fulde billede, da der er mange regnbuefamilier, der ikke bliver fanget i denne statistik, fordi statistikken kun medregner familier hvor forældrene har indgået registreret partnerskab. En fordobling af tallet er bestemt ikke urealistisk, vi er nok nærmere en 4 dobling. Dette ville give knap 2.500 børn.

I alt var der primo 2005 2.641 registreret partnerskab i hele landet

Litt info fra Danmark....
Gå til toppen av siden
Side: av 13 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.5 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.