hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Homofili
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Homofili
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 13

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  23:49:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Litt ot: som sosiologi og psykologi student, lærer vi mye om å være kritiske til undersøkelser. Jeg har lest noe forskning om homofile foreldre og hvordan barna har det, og som det blir nevnt her, er de utelukket positive. Jeg tviler ikke på den forskningen jeg har lest.
På en annen side har jeg også kommet over såkalt forskning på en engelsk side (tror den var engelsk) som hadde som fanesak å få frem at homofili var en "sykdom" osv. Denne siden hadde mye forskning som gikk på hvor skadelig det var for barna å ha homofile foreldre osv osv. Kan legge ut en link til siden hvis jeg finner den igjen. Dette er en kristenfundamentalitsisk side, og etter min mening helt grotesk! Er ikke rart hvis noen har litt tvil om hva de "bør" mene om de er kristne, hvis de leser og får høre slike ting som feks står på den siden. Er faktisk en ganske "bra" side, utrolig "belærende", overtalende osv osv, hvis man har et fnugg av tvil, eller for å være litt stygg- ikke har en realistisk og selvvurderende sans!

Hege Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  00:00:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
gidder ikke engasjere meg så veeldig i denne debatten mere, grunnet at jeg som sagt har lite erfaringer med det som flere andre har påpekt.

men jeg syns at foreldre bør spare barna sine for den påkjenningen å høre på at de krangler osv. det er kanskje greiere hvis de blir skilt før barna kommer i puberteten, da tar man kanskje ikke tingene så tungt som når da man er i tennårene. da er livet liksom et helvete uansett, alt er kaos følelsesmessig osv. Det er jo absolutt ikke det denne tråden handler om, så dropper å si noe mer om det. siden jeg bare er en fjortiss på 15 år, uten livserfaring.

tilbake til emnet:
homofili er for meg helt ok, jeg er hetro hvis du lurte. har aldri sagt det til noen før men nå er jeg hvertfall ute av skapet her inne på mixen. gjenstår å si det til omgangskretsen..

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  00:29:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

men jeg syns at foreldre bør spare barna sine for den påkjenningen å høre på at de krangler osv. det er kanskje greiere hvis de blir skilt før barna kommer i puberteten, da tar man kanskje ikke tingene så tungt som når da man er i tennårene.

Opprinnelig postet av mariie.

Blir nok litt vanskelig å gjennomføre i virkeligheten. Men mindre man bare har ett barn da.. og allerede vet før barnet er 13 at man vil skilles..

De som mener at det er synd på barnet som vokser opp med homofile foreldre, har de kjennskap til barn av denne gruppen? Eller er det bare en teori?
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  15:47:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Litt ot: som sosiologi og psykologi student, lærer vi mye om å være kritiske til undersøkelser. Jeg har lest noe forskning om homofile foreldre og hvordan barna har det, og som det blir nevnt her, er de utelukket positive. Jeg tviler ikke på den forskningen jeg har lest.
På en annen side har jeg også kommet over såkalt forskning på en engelsk side (tror den var engelsk) som hadde som fanesak å få frem at homofili var en "sykdom" osv. Denne siden hadde mye forskning som gikk på hvor skadelig det var for barna å ha homofile foreldre osv osv. Kan legge ut en link til siden hvis jeg finner den igjen. Dette er en kristenfundamentalitsisk side, og etter min mening helt grotesk! Er ikke rart hvis noen har litt tvil om hva de "bør" mene om de er kristne, hvis de leser og får høre slike ting som feks står på den siden. Er faktisk en ganske "bra" side, utrolig "belærende", overtalende osv osv, hvis man har et fnugg av tvil, eller for å være litt stygg- ikke har en realistisk og selvvurderende sans!

Opprinnelig postet av Hege J

Jepp jepp....

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  15:56:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Et innlegg som er skrevet etter lang livserfaring på området, ser jeg *vifte med ironiflagget*

Opprinnelig postet av Formosissima

Synes det er unødvendig å komme med slike kommentarer. For det første; du kjenner ikke vedkommende, og vet ikke hva hu evnt har opplevd. For det andre: Dette er et diskusjonsforum, og det er lov å komme med meningene sine... Du må gjerne være uenig, men det er ikke nødvendig å være frekk.

Synes der skjer ganske ofte at folk blir overkjørt fordi de ikke har samme meningene som flertallet her. Grunnen til at man diskuterer er vel å få fram disse meningene, og hva som er negativt og positivt? En sak har alltid minst to sider...

Selv om man synes det er dumt at folk er skeptiske til homo-adopsjon, så må man faktisk innse at det finnes folk som er imot det - og den meningen må de få lov til å ha.. Da bør en heller komme med informasjon som gjør at disse skeptikerne skaper forståelse istedenfor å sørge for å skape motvilje mot homofile. Grunnen til at man er skeptisk, er som oftest at noe er ukjent og at man ikke vet nok om det...

redigert pga skrivefeil..

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no

Redigert av - Anette&Ali&Aurello den 14/12/2005 17:25:45 Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  16:42:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding

enig der Anette&Ali&Aurello...

-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  16:44:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ser ikke problemet med at homofile skal få gifte seg og adoptere.

Narkomane kan få barn, personer med sterke psykiske lidelser kan få barn, alkoholikere og hjemløse kan få barn... Hvorfor skulle disse være bedre (eller dårligere for den saks skyld. Mener ikke å henge ut noen her) foreldre enn homofile?? Å få barn er ingen menneskerett, noen personer er rett og slett ikke egnet til å få barn, men jeg ser ikke helt hva som gjør homofile så uskikkede til å være foreldre at de havner under denne kategorien.

Nei herregud, enemødre, enefedre, lesbiske par, homofile par, kjernefamilier.. det viktige er jo at ungen får det den trenger!
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 14/12/2005 :  20:36:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Noen sa det en gang veldig bra:
"Det er inge menneskerett å få barn, men det er en menneskrett å bli vurdert på lik linje med alle andre"

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 14/12/2005 :  21:05:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvem er det som har lært barna sine å mobbe andre barn med homofile foreldre? Hvem er det som mener det er galt? Hadde noen jeg kjente hatt homofile foreldre hadde jeg vel egentlig ikke brydd meg så mye. Så hvis alle hadde passet på seg selv, så tror jeg det hadde gått bedre, men desverre er det alt for mange som ikke kan det, og det synes jeg er veldig trist...
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 14/12/2005 :  21:30:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Barn kan mobbe uten grunn. Husker selv at jeg var et troll av og til på barneskolen. En jente i klassen hadde blått penal-hus, og jeg mobbet at hun hadde gutte-penal-hus. Mobbet og mobbet til hun begynte å gråte. Barn er tankeløse! Så det er ingen foreldre som LÆRER barna sine å mobbe barn med homofile foreldre, barn tenker seg til det merkeligste selv. I alle klasser er det en person som blir mobbet, noen i større grad, noen i det små eller skjulte. Derfor mener jeg at vi trenger ikke gjøres på, og er dermed mot adopsjon for homofile. Les mitt forrige innlegg.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  22:08:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jepp A&A&A: Det er et diskusjonsforum, det er et lov å komme med meningene sine. Derfor kom jeg med en -ironisk- uttalelse, og jeg regner med du vet forskjellen på ironi og sarkasme. Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  22:18:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jepp A&A&A: Det er et diskusjonsforum, det er et lov å komme med meningene sine. Derfor kom jeg med en -ironisk- uttalelse, og jeg regner med du vet forskjellen på ironi og sarkasme.

Opprinnelig postet av Formosissima

jaja greit nok det. men hva vet du egentlig om mine erfaringer med skilsmisse? for alt du vet kan jeg ha skilte foreldere...

-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  22:49:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg snakker ut i fra det jeg har sett du skriver. Du skriver bl.a. at du tror at barn som vokser opp uten en mor eller en far mister noe, jeg vet ikke, men hadde jeg ment dette og hatt skilte foreldre, så hadde jeg visst. Ikke trodd. Men det var en spekulasjon.

I et annet innlegg skriver du at du har mange venner som har skilte foreldre, og du ser hvor vondt de har hatt det. Av det konkluderer jeg med at du henter erfaringene dine fra hva venner har gjennomgått, og ikke hva du selv har erfart personlig. Det er alt jeg vet. :-)
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 14/12/2005 :  22:55:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
hva gjør egentlig en slik diskusjon på ei heste-side? bare lurte.
Folk må nå få være glade i hvem dem vil for meg..
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 14/12/2005 :  22:59:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hva gjør egentlig en slik diskusjon på ei heste-side? bare lurte.
Opprinnelig postet av LisaFi

Synes det er bra at man legger inn et ikke-hestetema som er ganske hot her jeg. Så får vi fyrt opp noen gammle flammer forran datamaskinene..

Gå til toppen av siden
Side: av 13 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.88 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.