hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Homofili
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Homofili
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 13

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  15:51:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Jeg synes det er helt latterlig at man skal være redd for at barna skal ertes litt. Jeg synes faktisk det er bedre, enn å sulte eller fryse ihjel.

Opprinnelig postet av Formosissima

Skal jeg være ærlig, synes jeg det der var en litt drøy kommentar... Så de som er adopterte burde være takknemlige og tåle mobbing da, siden de egentlig skulle sulta eller frysi ihjel? (vet jeg drar den langt nå ja...)
Opprinnelig postet av Anette&Ali&Aurello

Helt enig. Du drar den alt for langt. Som Lino sier, finnes det ingen bevis på at barn av homofile blir mobbet mer enn andre. Jeg velger å tro på forskning, og ikke hva synsere måtte mene om saken.

(Med at det går mote i det, mener jeg at det nå er helt OK og nærmest forventet at man skal prøve seg på både menn og kvinner, uavhengig av eget kjønn. I miljøer som skaper idoler, f.eks. Hollywood, virker det som om alle i en viss periode er "lesbiske". Og når kjente mennesker gjør noe, vil gjerne andre følge etter også)
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  16:29:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Formossissima: Jeg har heller aldri sagt at barn av homofile blir mobbet mer enn andre!! Da synes jeg du skal lese de andre innleggene mine... Jeg sier at mobbing er et stort problem jeg, og det gjelder selvsagt all mobbing - ikke bare mobbing av barn med homofile foreldre! Såvidt meg bekjent ønsker ingen foreldre at deres egne barn skal bli mobba...

Det er faktisk sånn at veldig mange fremdeles har fordommer overfor homofile, og når det er sånn - ja, da synes jeg man skal ta sine forhåndsregler i forhold til å skaffe seg barn. Barnet er faktisk HELT uskyldig i denne sammenheng...!

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 13/12/2005 :  16:36:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
ALLE foreldre må ta sine forholdsregler for å unngå at barna skal bli mobbet, men jeg synes det er trist om VI (da mener jeg foreldrene og barna) skal tilpasse oss dem som mobber, i stedet for at alle går sammen om at mobbing er uakseptabelt!
Det er de som overfører fordommer til ting (det være homofili, fedme, sykdommer/handikap osv) til sine barn som skal forandre seg, ikke jeg!

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  16:57:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
ALLE foreldre må ta sine forholdsregler for å unngå at barna skal bli mobbet, men jeg synes det er trist om VI (da mener jeg foreldrene og barna) skal tilpasse oss dem som mobber, i stedet for at alle går sammen om at mobbing er uakseptabelt!
Det er de som overfører fordommer til ting (det være homofili, fedme, sykdommer/handikap osv) til sine barn som skal forandre seg, ikke jeg!

Opprinnelig postet av lino

Helt enig lino!

Og det med at homofili har blitt "mote"- endelig har samfunnet forstått at homofili ikke er en sykdom og lignende, og dermed er det naturlig at homofile kommer "fram i lyset" og faktisk tør å gå ut med sin legning. Jeg synes det er kjempe bra at folk gjør det, og at det omtales i media. Det vil hjelpe til å avmystifisere homofili og hjelpe samfunnet videre til å forstå at "den vanlige mannen/kvinnen i gata" (slik som søsken, venner osv) kan være homofile og at det ikke er noe galt i det.

Hege Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  17:01:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
jeg har ingenting imot homofile, kjenner flere som har stått fram, og hatt det mye bedre med seg selv etter dette...
ei jeg kjenner hadde kjempestore problemer med seg selv, hun var langt nede psykisk... men etter hun sto fram har hun forandret seg mye, og virker tilfreds med livet...
i norge har vi mange fordommer, blant annet mot homofile, jeg syns det er tøft av folk som står fram, og ikke bryr seg om fordommene enkelte har imot "dem"....
å jeg må innrømme at jeg kan kikke på homofile på gata... men det er aldri noe negativt med det, jeg smiler og syns det er fint at folk er seg selv, om det så betyr at jente kysser jente eller gutt kysser gutt...
og det spiller jo ingen rolle om en person forelsker seg i en av samme kjønn eller ikke! det må folk få bestemme selv og personen ville jo være den samme uansett...!
om bestevenninna mi hadde kommet til meg og sagt at hun var lesbisk, hadde det ikke gjort meg noe..! hun er jo fortsatt bestevennina mi, og den samme personen som før, uansett om hun tenner på pupper, tissefant eller begge deler!

jeg syns homofili er helt greit jeg...
(har foresten lyst på en homofil bestekompis (som Will i "Will and Grace"), å ha en sånn venn virker supert!)

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  17:02:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Helt enig lino!

Og det med at homofili har blitt "mote"- endelig har samfunnet forstått at homofili ikke er en sykdom og lignende, og dermed er det naturlig at homofile kommer "fram i lyset" og faktisk tør å gå ut med sin legning. Jeg synes det er kjempe bra at folk gjør det, og at det omtales i media. Det vil hjelpe til å avmystifisere homofili og hjelpe samfunnet videre til å forstå at "den vanlige mannen/kvinnen i gata" (slik som søsken, venner osv) kan være homofile og at det ikke er noe galt i det.

Opprinnelig postet av Hege J

Bingo! Godt skrevet!

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  17:29:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Anette, la meg dra den lang ut da, skal man ta tykkfalne barn ut av skolen og tvangsslanke dem? Skal man ta barn med lærevansker ut av skolen? Skal man ta barn med rødt hår og fregner ut av skolen? Skal man ta den vanlige jenta i gaten, og den heldigstilte gutten på andre siden av byen, ut av skolen fordi de blir mobbet? Eller skal man heller gjøre noe med grunnen til at mobbing skjer - nemlig mobberne?

Ja. Jeg synes heller at et barn skal få en sjangs til å leve opp hos homofile, enn at det skal fryse ihjel. Det er ikke de homofile og barna som skal "skamme seg" enten over å være homofil, eller over å være barn av homofile. Det er menneskene som sitter og sier at mobbing er og blir et garantert problem for disse barna - og de menneskene som har helt andre holdninger til homofili enn oss som ikke har noe problem. Sier man at mobbing kommer til å skje, så kan du banne på at det skjer også, fordi media og debattanter vil ha det slik. Men så langt er det ingen bevis på at barn av homofile lider.
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 13/12/2005 :  18:25:58  Vis profil  Svar med kopi av melding

http://naic.acf.hhs.gov/pubs/f_gay/f_gayb.cfm
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 13/12/2005 :  19:03:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvor har du dette fra kristine?
Alle undersøkelser jeg har lest konkluderer faktisk med at det ikke er større sjangse for å bli mobbet dersom man har homofile foreldre.
Skal man følge deres holdninger (som i min øyne er fordommer!) bør også mennesker som er feite, har briller, en eller annen funksjonshemming/sykdom and on and on la være å få barn!
Jeg synes ærlig talt det var en litt drøy påstand å komme med, Kristine.

Ikke sant!

Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  19:07:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Du misforstår meg med vilje, Formossissima...og vrir på det jeg faktisk skriver!

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  19:20:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det med å være motelesbisk... tror vi må skille mellom å prøve ut en flørt med en jente, å være bifil og homofil. Jeg tror og at mange er litt bifile innerst inne, det er ikke så unormalt idag og prøve det ut. De fleste menn synes også dette er KJEMPEGREIER :) altså 2 jenter, synd at så mange menn har homofobi, tror egentlig de er værst når det kommer til fordommer...

Har diskutert dette tema mange ganger med venner og familie, og stusser stadig over at det seksuelle som foregår mellom 2 menn skal liksom være mere æsj enn mellom 2 kvinner?? Og så kommer denne adopsjonsgreia frem da.. barn skal jo ikke være vitner til sånt. Men så lurer jeg bare på hvor mange heterofile lar barn observere sex mellom seg? Dumt argument mot adopsjon spør du meg..
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 13/12/2005 :  19:24:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Homoer er noe av det tøffeste jeg kan møte på i disse dager Bare elsker de, omtrent. Gode jentevenner er de også

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  19:51:55  Vis profil  Svar med kopi av melding

Men et barn med homofile foreldre blir både fryst ut og mobba ihjel. Ender som dau til slutt uansett da, Formosissima.

Homoer er noe av det tøffeste jeg kan møte på i disse dager Bare elsker de, omtrent. Gode jentevenner er de også

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

[/quote]

Men hvordan forener du da disse to tankemåtenè?
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  19:53:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
homo, hetro, lesbisk- i dont care.
men blir vanskeligere å forholde seg til de som er homofile, fordi de selv fremstiller legningen sin som noe helt uvanelig. å nærmest forventer at vi skal se rart på dem osv. samtidig som de ber om å bi behandlet vanelig..

homofil adopsjon er jeg i mot. jeg mener at et barn trenger BÅDE en kvinne å en mann i oppveksten og oppdragelsen sin. er vel en grunn til at naturen er slik at to av samme kjønn ikke kan få barn...

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  19:59:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
så da skal det være ulovlig å være alenemor og?? Gå til toppen av siden
Side: av 13 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.88 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.