hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Homofili
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Homofili
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 13

TORHILD

» VIP

Skrevet - 12/12/2005 :  23:59:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Offentlig kjærlighet, ekteskap osv er helt ok. Adopsjon... tja.... Til en viss grad. At lesbiske kvinner/menn lager en "ordning" med det motsatte kjønn, det være naturlig samleie eller å "fikse noe i en kopp og sprøyte inn", er ok synes jeg. Da vet de iallefall hvem som er mor og hvem som er far selv om en av de kanskje sier fra seg foreldre-retten. Adopsjon er jo som oftest fra utlandet, og om barnet BÅDE skal være mørk i huden OG ha homofile foreldre, da kan de få en trist oppvekst med mobbing osv. Ikke bare fordi samfunnet ikke godtar det, men jeg tenker på barnehage og skole. Unger kan være direkte grusomme med hverandre, og veldig tankeløse!

Litt rotete innlegg her, men dere forstår sikkert hva jeg mener Er altså IKKE imot homofile (eller fargede fordi som vil misforstå hva jeg skrev ovenfor) men tenk mer på de kommende barna enn på dere i nuet at -Nå vil jeg ha et barn!

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  00:02:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men da burde homofile få lov til å bli kunstig inseminert i Norge da? Selv om de er i registrert partnerskap..

Eller få lov til å adoptere fra østeuropa?
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  00:16:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Jeg er helt ening i det med skille mellom stat og kirke. det syns jeg. men nå er det jo slik det er. med all respekt for homofile og for kirken. har som sagt ingenting i mot det. jeg tenker jo på om kanskje barna kan bli mobet,men alikevell så tror jeg at om 5 år, så vil det ikke bli noe mobbing av det. da vil det være så naturlig. jeg håper egentlig det,slik at alle kan få like rettigheter.
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  10:36:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er det ikke mulig i Norge å melde seg ut av kirken?
I Danmark går det helt fint. En må jo selv velge om en vil støtte statskirken med 0.7% av ens innkomst resten av livet?? Spesielt om den står for noe som går personlig andre imot.
Og da kan man stadig bli gift i kirken hvis den andre er medlem..

Opprinnelig postet av Lopke

Jeg meldte meg ut av statskirka så fort jeg ble 18 år (man blir medlem når man døpes) . Jeg meldte meg ut i en slags protest (det tok måneder, da presten ikke ville signere papirene, han ringte og skulle vite grunnen, bare det er grunn nok, han har ingenting med mine valg å gjøre), jeg står ikke for mye av det kirka står for (som mot homofili, abort o.l), derfor vil jeg ikke støtte denne institusjonen. De som ikke er medlem av statskirka ELLER annen menighet betaler likevel kirkeskatt, derfor meldte jeg meg inn i Humanetisk forbund, og betaler derfor min "kirkeskatt" dit. Likevel er jeg litt skeptisk til skille av kirke og stat, da de nå er pålagt å følge sammfunnets utvikling (som akseptere homofile prester o.l), mens dersom de hadde styrt helt fritt, er jeg redd de ville forbli i sine konservative holdninger. Men, jeg mener at religion er en privatsak, som ingen andre har noe med, og på den måten burde staten og kirka være skilt.

Edit for å legge til at det gjør meg ingenting å ikke kunne gifte meg i kirka, det vil jeg uansett ikke gjøre, synes det blir litt for hyklerisk da jeg ikke er kristen (har heller aldri hatt kristendom på skolen, jeg var så heldig å få ha den "gode gamle" livssynsundervisninga (nå skal jeg ikke komme inn på hva jeg mener om det nye KRL faget, da er jeg redd det blir et vanvitting langt innlegg)

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)

Redigert av - Natalie_S den 13/12/2005 10:40:07 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  11:11:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Homofili er vel helt OK for meg, dog synes jeg som andre her har nevnt, kanskje at det har gått litt mote i det? Det virker helt ærlig som om det er gjevt å stå frem som homofil.

Apropos adopsjon og homofile. Her er jeg faktisk for.
Det finnes så mange barn ute i verden som lider; de er så fattige at de ikke får spist, de har ikke tak over hodet, de har ikke klær, mor, far, skole eller en våken sosialtjeneste - eller et sykehus som kan behandle deres skader og sykdommer. Hadde jeg vært et slikt barn, og hatt valget mellom å fortsette med det jeg gjør - eller komme til et hjem med to pappaer eller to mammaer (en person av motsatt kjønn enn det normale, kan aldri bli mor eller far for meg..), hadde jeg definitivt tatt sistnevte, selv om jeg kanskje hadde fått skråblikk.

Jeg synes det er helt latterlig at man skal være redd for at barna skal ertes litt. Jeg synes faktisk det er bedre, enn å sulte eller fryse ihjel.
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 13/12/2005 :  12:10:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg skjønner ikke helt at dere mener det er motesak å stå frem, jeg. Hvem er det som har stått frem?
Arve Juritzen har jo vært åpen om det i evigheter, siden begynnelsen av 90-tallet eller noe. Kan ikke komme på noen andre som har stått frem i "det siste"?

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  12:13:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke noe som helst i mot homofile, men jeg er enige med de andre at jeg syns ikke at de bør få adoptere, for barnets skyld. Har ikke noe med at de ikke kan bli like gode foreldre som andre, for det kan det nok.

Selv reagerer jeg ikke på at jeg ser to av samme kjønn verken leie hverandre eller kysse, merkelig nok siden jeg ikke er vandt til å se slik og ikke er homofil selv, men jeg bryr meg ikke, folk må få leve livet sitt sånn som det vil selv. Og for min del må de gjerne få gifte seg! Mange kirkers syn på homofili skulle ikke ha eksistert mener da jeg.. De har like mye rett, som oss "andre".

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  12:17:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Når en mann driver hor med en gift kvinne, skal de begge dø, både mannen og kvinnen som har brutt ekteskapet.

Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem

Den som er født i blandet ekteskap, skal ikke ha adgang til Herrens menighet. Selv ikke etterkommerne i tiende ledd kan være med i menigheten.

Den som ligger hos en kvinne som har menstruasjon, og har samleie med henne, han har avdekket hennes kilde, og hun har blottet sin blodkilde. De skal begge utryddes av sitt folk.

Når en mann eller kvinne har en dødningeånd eller en spådomsånd i seg, skal de dø. De skal steines; det hviler blodskyld på dem.

Får sønnen enda en kone, skal han ikke la den første mangle mat, klær eller ekteskapelig omgang.

Du skal ikke bryte ekteskapet.

Litt fra Bibelen om noen synes dette er helt normalt??????

Jeg er glad jeg er LANGT ifra kristen for å si det sånn..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  12:37:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men siden ingen her "har noe imot" homofile.. hva er den eksakte grunnen til det er synd på barna hvis de ble adoptert av to kvinner? eller 2 menn?

Er det pga dem som "har noe imot" dem som vil gjøre livet vanskelig for barna?
Jeg velger å tro at de homofjentlige er i mindretall i Norge akkurat som rasister. Skal fargede barn da heller ikke få lov å bo her fordi de vil bli mobbet av noen få personer pga husfarge?

Feil oppdragelse?
Homofile har samme bakgrunn som de fleste hetrofile og sitter med samme ballast til å oppdra et barn som hvem som helst heterofil...

At barna opplever at det er mulig å elske en av sitt eget kjønn?
Homofili er verken smittsomt eller arvelig... og heller ikke noe vi "bør unngå"

Fordi de vil mangle enten mamma eller pappa?
Det gjør nesten halvparten av alle barn idag pga skilsmisse..

Eller noe helt annet?
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 13/12/2005 :  12:50:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Godt poeng! Tror det er mye bedre for et barn å leve med to mammaer eller to pappaer i et stabilt forhold, som er glad i hverandre og barnet, enn å leve med to fedre, to mødre, og "dine, mine og våre" barn...

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 13/12/2005 :  12:52:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Selv var jeg også mot homo-adopsjon da jeg var i tenårene, pga samme grunner som dere nevner.
Nå kjenner jeg så mange barn som vokser opp med homofile foreldre, og alle er lykkelige barn. Flere av dem er så gamle at de går på skolen, og ingen av dem plages med mobbing. Min erfaring er at de fleste som er redd barn av homofile skal mobbes er mennesker som ikke kjenner en eneste homo med barn.

Og poenget er: barn arver foreldrenes fordommer. Dersom dere alle som har barn som vokser opp i dag/skal få barn kutter ut deres fordommer og spådommer om mobbing blir det ikke noe problem. Barn skjønner ikke at noe er annerledes før foreldrene forteller dem det, bevisst eller ubevisst.

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  14:47:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Godt poeng! Tror det er mye bedre for et barn å leve med to mammaer eller to pappaer i et stabilt forhold, som er glad i hverandre og barnet, enn å leve med to fedre, to mødre, og "dine, mine og våre" barn...

Opprinnelig postet av Anniken B.

Du har så rett. en venninne av meg gikk igjennom store problem etter at foreldrene skilte seg. å faren ble sammen med ei som alle søskene hatet. hun hadde med seg fem jenter fra 6 til 19. og til sammen ble de 9 jenter i huset. helt enig i at det er bedre med to mammaer eller pappaer. i stede for den mine barn og dine barn og våre barn faktoren.

Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  15:19:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Jeg synes det er helt latterlig at man skal være redd for at barna skal ertes litt. Jeg synes faktisk det er bedre, enn å sulte eller fryse ihjel.

Opprinnelig postet av Formosissima

Skal jeg være ærlig, synes jeg det der var en litt drøy kommentar... Så de som er adopterte burde være takknemlige og tåle mobbing da, siden de egentlig skulle sulta eller frysi ihjel? (vet jeg drar den langt nå ja...)
Mobbing er et vanvittig stort problem i skolen idag, og er ikke noe man burde ta lett på... derfor synes jeg også at man som homofil skal tenke seg godt om og ta de forhåndsregler som er mulige for å unngå evnt mobbing - som blant annet være åpne om det. Og det er ofte barnas foreldre som har negative holdninger som smitter over på barna.

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 13/12/2005 :  15:26:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Formosissima

Skal jeg være ærlig, synes jeg det der var en litt drøy kommentar... Så de som er adopterte burde være takknemlige og tåle mobbing da, siden de egentlig skulle sulta eller frysi ihjel? (vet jeg drar den langt nå ja...)
Mobbing er et vanvittig stort problem i skolen idag, og er ikke noe man burde ta lett på... derfor synes jeg også at man som homofil skal tenke seg godt om og ta de forhåndsregler som er mulige for å unngå evnt mobbing - som blant annet være åpne om det. Og det er ofte barnas foreldre som har negative holdninger som smitter over på barna.

Opprinnelig postet av Anette&Ali&Aurello

Enig der Anette.

Men et barn med homofile foreldre blir både fryst ut og mobba ihjel. Ender som dau til slutt uansett da, Formosissima.

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 13/12/2005 :  15:44:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Hvor har du dette fra kristine?
Alle undersøkelser jeg har lest konkluderer faktisk med at det ikke er større sjangse for å bli mobbet dersom man har homofile foreldre.

Skal man følge deres holdninger (som i min øyne er fordommer!) bør også mennesker som er feite, har briller, en eller annen funksjonshemming/sykdom and on and on la være å få barn!

Jeg synes ærlig talt det var en litt drøy påstand å komme med, Kristine.

Liz & Sharmona

Redigert av - lino den 13/12/2005 15:48:04 Gå til toppen av siden
Side: av 13 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.