hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Homofili
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Homofili
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 13

Lopke

Norway

Skrevet - 12/12/2005 :  22:16:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når en mann driver hor med en gift kvinne, skal de begge dø, både mannen og kvinnen som har brutt ekteskapet.

Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem

Den som er født i blandet ekteskap, skal ikke ha adgang til Herrens menighet. Selv ikke etterkommerne i tiende ledd kan være med i menigheten.

Den som ligger hos en kvinne som har menstruasjon, og har samleie med henne, han har avdekket hennes kilde, og hun har blottet sin blodkilde. De skal begge utryddes av sitt folk.

Når en mann eller kvinne har en dødningeånd eller en spådomsånd i seg, skal de dø. De skal steines; det hviler blodskyld på dem.

Får sønnen enda en kone, skal han ikke la den første mangle mat, klær eller ekteskapelig omgang.

Du skal ikke bryte ekteskapet.

Litt fra Bibelen om noen synes dette er helt normalt??????

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 12/12/2005 :  22:21:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Men Gud elsker alle likevel!
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 12/12/2005 :  22:24:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Bibelen motsier seg selv på så mange punkter at det er bare klin umulig for meg å tro på det! Hvordan kan man tro på noen som er så full av uenighet med seg selv, og så full av forakt for mennesket? Nei fysj! Gamle eventyr med råtten moral!
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 12/12/2005 :  22:26:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Har du forresten lyst å dele link til noen av bloggene du leser, Lopke? *nysgjerrig*
Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 12/12/2005 :  22:37:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lopke: Punktene fra bibelen som du trekker frem er vel fra det gamle testamentet? Etter Jesus korsfestelse ble det nye testamentet "retningslinjene" vi skulle forholde oss til.

Angående homofili og adopsjon er det et veldig vanskelig tema, jeg tror først og fremst man må tenke i et litt lengre tidsperspektiv ifht. dette.
Roma ble ikke bygget på en dag og det vil neppe de positive holdningene til dette temaet heller bli, men gi det tid.

Trist forøvrig at det å vise kjærlighet overfor et annet menneske, uavhengig kjønn, skal være så tabubelagt, og at toleransegrensen for å velge et litt mer utradisjonelt partnerskap/ samliv skal være så lav.

Holdningsendringer skapes kun om man prater mye om et tema, og når noen faktisk tør å si fra at de har retten til å elske den de vil uavhengig kjønn.

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 12/12/2005 :  22:43:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
har det blitt en litt motesak å stå frem som homfil? Det blir jo bare fler å fler, å alle skal ha ha oppmerksomhet i media.
For meg er det totalt uitresant å vite om Arve Juritzen er homo, hetro eller hva det skulle være. men alle som er homofile skal liksom rope ut "HEI, SE PÅ MEG, JEG ER HOMO", stå frem i Se&hør, på tv osv. Tenk om vi som er hetro også skulle gjort det? "HEI JEG ER HETRO!" De homofile ber om å bli behandlet som normale mennesker (de er jo det!). men når de gjør ting på den måten, så blir det litt rart for andre å vite hvordan man skal opptre. ofte blir det til at man tar avstand. For meg betyr det ingenting fra eller til om noen i min omgangskrets hadde stått frem som homofile. (så langt det ikke var kjæresten min ) men nå for tia så syns jeg det virker som om mange faktisk bare gjør det for å få oppmerksomhet.

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt

Redigert av - mariie. den 12/12/2005 22:45:13 Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 12/12/2005 :  22:51:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
å gud holder ikke med homofili å da må man respektere det. det mener jeg om den saken.

Opprinnelig postet av missy_

Så fint at du vet hva Gud mener da - har du diskutert dette med han?

Forøvrig vil jeg bare si at jeg ikke forventer å få gifte meg i kirken eller noe annet religiøst sted for den del. MEN, jeg synes det er blodig urettferdig at jeg som norsk statsborger ikke skal ha rett til å gifte meg i det som er norges statskirke, jeg er med å finansierer den kirken, om enn noe ufrivillig.

Forøvrig kjenner jeg en homofil prest, jeg er sikker på Gud elsker henne like høyt som han elsker alle andre prester, dersom han finnes!

Opprinnelig postet av lino

Hehe. jaja. men alltså jeg syns man skal følge bibelen når man er i kirken. Nei har ikke snakket med gud,men jeg vet hva som står i bibelen. å hvis det ikke er nokk så vet ikke jeg. syns slev at homofile skal få adoptere og ha alle andre rettigheter men ikke i kirken. det er i mot gud ord! ( i bibelen) har selv en onkel som er homofil og en go venninne, å har ingenting i mot det over hodet ikke. men i kirken gjeller bibeleb å ikke kulturen eller samfunnet. Er alltså ikke kristen selv,men av respekt for kirken ville jeg ha giftet med borgelig hvis jeg var lespisk.

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 12/12/2005 :  22:53:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja mange punkter er fra GT, MEN om vi skulle leve etter det nye da.. Ingen sex før ekteskap. I Norge må du være 18 for å bli gift, 16 er den seksuelle lavalderen. Heeeelt fint for meg, men ikke ifølge bibelen.

Et lite utdrag fra NT:Dere har hørt det er sagt: ' Du skal ikke bryte ekteskapet.' 28 Men jeg sier dere: Den som ser på en kvinne for å begjære henne, har allerede begått ekteskapsbrudd med henne i sitt hjerte. 29 Om ditt høyre øye lokker deg til fall, så riv det ut og kast det fra deg! For det er bedre for deg å miste én kroppsdel enn at hele kroppen blir kastet i helvete. 30 Og om din høyre hånd lokker deg til fall, så hogg den av og kast den fra deg! For det er bedre for deg å miste én kroppsdel enn at hele kroppen kommer til helvete.

Ifølge NT burde alle kappe av hånda siden onani er fy fy..
Blinde burde vi være og... siden det ikke er lov å se på andre flotte mennesker..

Dette bli litt mye bibel og bla bla... sorry folkens :)

Dette var en debatt om homofili (som jeg selv starta) og jeg må bare si at jeg ser opp til mennesker som tørr stå ved det de er og kjempe for det. Og håper de engang får lov å adoptere og leve som helt alm. mennesker de og..
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 12/12/2005 :  23:00:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
har det blitt en litt motesak å stå frem som homfil? Det blir jo bare fler å fler, å alle skal ha ha oppmerksomhet i media.
For meg er det totalt uitresant å vite om Arve Juritzen er homo, hetro eller hva det skulle være. men alle som er homofile skal liksom rope ut "HEI, SE PÅ MEG, JEG ER HOMO", stå frem i Se&hør, på tv osv. Tenk om vi som er hetro også skulle gjort det? "HEI JEG ER HETRO!" De homofile ber om å bli behandlet som normale mennesker (de er jo det!). men når de gjør ting på den måten, så blir det litt rart for andre å vite hvordan man skal opptre. ofte blir det til at man tar avstand. For meg betyr det ingenting fra eller til om noen i min omgangskrets hadde stått frem som homofile. (så langt det ikke var kjæresten min ) men nå for tia så syns jeg det virker som om mange faktisk bare gjør det for å få oppmerksomhet.

Opprinnelig postet av mariie.

Tror ikke det er så moderne å være homo... da hadde vi vel også lest om hvordan vi blir best lesbisk i KK...

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 12/12/2005 :  23:27:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg synes det er flott at folk står frem som homo, at noen er villig til å ta støyten for oss andre.
Noe av grunnen til at så mange kanskje står frem slik er fordi det er utrolig stort for oss! I alle fall var det det for meg..

Jeg har hatt guttekjærester, men det har liksom aldri fungert og jeg skjønte ikke hvorfor.
Så traff jeg hun jeg er samboer med nå, og alle brikker falt på plass og det er umulig å beskrive den følelsen. Det var helt fantastisk og helt jævlig på samme tid! Plutselig skjønte jeg alle klisjeene om å elske noen og å være forelsket og alt det der, og samtidig måtte jeg innse at jeg aldri kom til å leve det livet jeg hadde drømt om siden jeg var barn (mann, barn, hund, Volvo, gård osv). Det er ganske stort!

Dersom noen skulle tro det - jeg var ikke ute etter oppmerksomhet ved å "stå frem" her inne, men det er ingen vits for meg å legge skjul på hvem jeg er. Og det at jeg er homofil vil nødvendigvis prege mitt syn og mine uttalelser i denne debatten!

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 12/12/2005 :  23:35:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg håper du får kvinne, barn, hund, volvo og gård jeg da :)

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 12/12/2005 :  23:35:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
jeg respekterer deg for den du er. Hva du måtte mene om hest og div. vil jeg ikke endre syn på for at du er lespisk. å jeg beundrer deg for å stå frem. du er tøff som gjør det.

ser dere kommer med mange ideer om at mange ting i bibelen er uvesentlig. men for all del er det noen på 16 som ligger å puler i kirken da? nei! hva folk gjør når de ikke er i kirken spiller ingen rolle for meg. men i kirken gjeller kirkens regler.

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 12/12/2005 :  23:43:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
ser dere kommer med mange ideer om at mange ting i bibelen er uvesentlig. men for all del er det noen på 16 som ligger å puler i kirken da? nei! hva folk gjør når de ikke er i kirken spiller ingen rolle for meg. men i kirken gjeller kirkens regler.

Opprinnelig postet av missy_

nei det hadde jo vært helt forferdelig

Spøk til side.. Debatten var om regelverkerket i Norge som forbyr visse personer noe som andre blir hjulpet med. Og grunnen til dette bunner i noe som står i en bok vi egentlig ikke helt kan leve slavisk etter allikevel..
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 12/12/2005 :  23:48:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg håper du får kvinne, barn, hund, volvo og gård jeg da :)

Opprinnelig postet av Lopke

Tusen takk, det var svært hyggelig!

Missy: jeg synes det blir for dumt å måtte følge kirkens regler, for hvem er kirken? Kirken er tross alt de menneskene som bruker den.

Jeg har som nevnt tidligere ingen problemer med å akseptere at jeg ekskluderes fra muslimske menigheter eller jødiske menigheter eller kristne menigheter for den del, men at jeg ekskluderes fra en kirke jeg er medlem i under tvang (i norge står man automatisk som medlem av Kirken så lenge man ikke er medlem i andre menigheter) og er med på å finansiere gjennom skattepenger og annet, DET nekter jeg faktisk å akseptere og jeg kjemper derfor for et skille mellom kirke og stat, det er på høy tid!

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 12/12/2005 :  23:55:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det ikke mulig i Norge å melde seg ut av kirken?
I Danmark går det helt fint. En må jo selv velge om en vil støtte statskirken med 0.7% av ens innkomst resten av livet?? Spesielt om den står for noe som går personlig andre imot.
Og da kan man stadig bli gift i kirken hvis den andre er medlem..
Gå til toppen av siden
Side: av 13 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.