hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - for masse ellr forlite?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 for masse ellr forlite?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

k.g

» VIP

Skrevet - 11/12/2005 :  10:18:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
heihei..
eg gir hesten min 6kg til eit molltid.. då gir eg han 2 ganger til dagen for eg e på skulen så kan ikkje gi han meir... d e ein varmblods på rontom 162 og ganske krsftig bygning.. e de forlite ellr formasse å gi han? han e ganske feit etterkvart son som an ikkje var når an kom:(

Lucinda:

Norway

Skrevet - 11/12/2005 :  11:36:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
6kg av kva?? Er det grovfor eller kraftfor eller begge deler. Ganske vesentlig å vite det egentleg. Er det grovfor er det ikkje for mykje.
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 11/12/2005 :  14:59:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Dersom hesten er for feit, er det vel egentlig selvsagt at det er misforhold mellom formengde og treningsmengde.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 11/12/2005 :  16:09:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan du være så snill og skrive spørsmålet ditt igjen på bokmål, så slipper man å sitte å tyde hvert ord? Og en spesifisering av hva han får 6 kg av hadde også vært fint.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

k.g

» VIP

Skrevet - 15/12/2005 :  17:05:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
det er høy jeg gir han:P klarte vist å glemme å skrive det:P eg kan nesten ikke bokmål så jeg komme nokk ikke te å skrive oppijen spørsmåle mitt:S eg har nett bjunt å lert d på skolen men kan prøve å skrive d fra nå av:P men d blir nokk en del feil:P Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  18:08:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så da får han 12 kg høy?? noe annet? Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 15/12/2005 :  19:32:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kan du være så snill og skrive spørsmålet ditt igjen på bokmål, så slipper man å sitte å tyde hvert ord? Og en spesifisering av hva han får 6 kg av hadde også vært fint.

Opprinnelig postet av kristy

Da gjør vi som Kristine:

Jeg gir hesten min 6 kg til et måltid. Da gir jeg han 2 ganger om dagen for jeg er på skolen så kan ikke gi han mer. Det er en varmblods på rundt 162 cm og ganske kraftgi bygning. Er det for lite eller for mye å gi han? Han er ganske feit etterhvert som han ikke var da han kom.

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  19:41:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg synes 12 kg høres veldig mye ut.. kansje derfor han er blitt feit? Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  19:47:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Og fòring to ganger om dagen er litt lite synes jeg. Har du ingen snille foreldre e.l. som kan gi høy til han da?

12 kg høres helt greit ut, varmblodsene og fullblodsene jeg kjenner får også mellom 9 og 12 kg. høy. Men hvis han er for tykk stemmer nok ikke fòr mengden og mengde på ridning/kjøring med hverandre. Det kan også være lurt å gi multitilskudd e.l. hvis han ikke får kraftfòr slik at han får nok vitaminer i seg.

Therese
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  11:38:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Hva slags kraftfôr, vitaminer o.l. får han?

Hvis hesten er for feit, sier det seg selv at han enten må få mindre mat, eller bli brukt mer.

Hvis du ikke har tid til å trene han mer selv, kunne det kanskje vært en ide å skaffe seg en fôrrytter, og er du heldig, kan kanskje hun fôre han om formiddagen?

Jeg har også en DV på 157, han får 12 kg rundballe om dagen, dette er litt mer næringsrikt enn høy, men han har lett for å bli for tynn, og får ikke så veldig mye kraftfôr.

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  12:09:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Vi har faktisk to skriftspråk i Norge så du bør be om å skrive på nynorsk eller bokmål.

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  12:12:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
det er høy jeg gir han:P klarte vist å glemme å skrive det:P eg kan nesten ikke bokmål så jeg komme nokk ikke te å skrive oppijen spørsmåle mitt:S eg har nett bjunt å lert d på skolen men kan prøve å skrive d fra nå av:P men d blir nokk en del feil:P

Opprinnelig postet av k.g

du kan skrive på nynorsk også. Det vi ønsker her på forumet er att man ikkje skriver d når man egentleg skulle skrive det og det er litt unødvendig å avslutte mange av setningene med :P

Berre meint som tips til deg så ikkje ta det ille opp.

Redigert av - Lucinda: den 17/12/2005 12:12:46 Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 17/12/2005 :  13:16:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Vi har faktisk to skriftspråk i Norge så du bør be om å skrive på nynorsk eller bokmål.

Opprinnelig postet av Lucinda:

Det tenkte jeg også på, faktisk.

PS: Vi har tre skriftspråk i Norge, nynorsk, bokmål og samisk.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  13:20:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Lucinda:

Det tenkte jeg også på, faktisk.

PS: Vi har tre skriftspråk i Norge, nynorsk, bokmål og samisk.

Opprinnelig postet av lino

Uups ja det stemmer nok, hehe

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  14:09:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
La oss alle skrive samisk dere!
Therese
Gå til toppen av siden

k.g

» VIP

Skrevet - 17/12/2005 :  14:32:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
tenke nokke eg skrive son som eg skrive eg.. jo eg har ein veldi snill far som gjir han om morningen men eg har aldri vore nokke spess på å ha tre moltider til dagen.. så eg syns d e nokk me to. eg har ikkje nokken sjangse te å få meg for rytter for me bur i ei lito bygd og det er ikkje så mange som er inntresert i hest osv tilleg bur eg ett stykke fra der ridningo foregår. han har saltstein og han får nokke kraftfor avogtil men ikkje regelmessi. då får han nokke som dei meste som driv me ridehest er i mot og det er kufor!! men det er eg SIKKER på att er heilt ok. Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.