hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - for masse ellr forlite?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 for masse ellr forlite?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Lopke

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  17:54:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
please kan du ikke skrive nynorsk da..?? Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 17/12/2005 :  18:09:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kaller Kristine? :D

Tenker nok jeg skriver sånn som jeg skriver jeg..
Jo, jeg har en veldi snill far som gir han om morningen, men jeg har aldri vært noe spesielt ivrig på å ha tre måltider til dagen.. Så jeg syns det er nok med to. Jeg har ikke noen sjanse til å få meg fôr rytter for jeg bor i ei lita bygd og det er ikke så mange som er intresert i hest osv. I tilleg bor jeg ett stykke fra der ridninga foregår.
Han har saltstein og han får litt kraftfor avogtil men ikke regelmessig. Da får han noe som de aller fleste som driver med ridehester er i mot, og det er kufor! Men det er jeg SIKKER på at er helt ok.

Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  18:25:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
men jeg har aldri vært noe spesielt ivrig på å ha tre måltider til dagen.. Så jeg syns det er nok med to.

hvorfor ikke om jeg tørr spørre?

hesten har faktisk et helt annet fordøyeles system enn vi har...
er jo en grunn til at det anbefales minst 3 måltider om dagen til hesten...
hesten er jo vant til å spise hele dagen,og da har den alltid noe i magen, men når vi setter den på boks,hindrer vi den tilgangen...
og da vil kun hesten få noe i magen de timene den får mat...
men i og med at du gir 6 kghøypr måltid vil den stå og spiselenge...men heste magen har ikke gått av små og store porsjoner ...
men små og ofte...

men du gjør som du vil, det er din hest og ikke min

Gå til toppen av siden

k.g

» VIP

Skrevet - 17/12/2005 :  19:43:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
nei eg har nå bare altid gjidd 2 moltider i tilleg til att hesten går ut og inn som han vill heile døgne så han er ikkje sperra inne i boksen sin, han går så han vill.. så han gnger litt ute og.. Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  20:02:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Dersom hesten får 6 kg til hvert måltid, har han det vell så lenge at det kan kalles fri tilgang? I så fall ville jeg ikke være bekymret med hensyn til antall måltider. Men hvis hesten er for tykk og kun får høy, kunne det kanskje vært en fordel med en høyanalyse? For de fleste hester er f.eks. H1 høy alt for kraftig kost. Har selv det i år, og nå driver jeg å blander i halm for å spe det ut. Du bør ikke gi kraftfor sånn av og til. Hester har veldig ømfintlig mage og trenger flere uker på å vende seg til nytt fôr. Å gi litt kraftfôr nå og da har i bestefall ingen effekt. I verste fall er det skadelig. Så om du ikke vil gi kraftfôr hver dag, bør du heller la være. Men de fleste hester trenger i hvertfall et vitamin og mineraltilskudd dersom de kun får høy eller lite kraftfôr. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 17/12/2005 :  20:05:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan du skrive på bokmål?? Det er ikke så vanskelig.. Om du skriver på bokmål blir det også lettere for oss og svare.

Jaja, når du ikke klarer det så må vel jeg hjelpe deg med å få de andre til og forstå?

Nei, jeg har nå bare altid gidd 2 måltider i tilleg til at hesten går ut og inn som han vil hele døgnet. Så han er ikke sperret inne i boksen sin, han går som han vil.. --> Så han gnger litt ute og.. <-- Det forstod jeg ikke..

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  22:57:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
He he Kristine, du skal vel bli oversetter på fritiden når du altså ikke lager saltøy? Gå til toppen av siden

k.g

» VIP

Skrevet - 17/12/2005 :  23:23:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
He he Kristine, du skal vel bli oversetter på fritiden når du altså ikke lager saltøy?

Opprinnelig postet av Lopke

den forsto eg ikkje heilt:P hehe..

men te deg som spørr om eg kan skriva bokmål så skrive eg fortsatt son som eg skrive så får du heller oversette son som du gjer...
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 17/12/2005 :  23:36:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
He he Kristine, du skal vel bli oversetter på fritiden når du altså ikke lager saltøy?

Opprinnelig postet av Lopke

Ja, det spørs, hverfall når det er slik at de ikke vil skrive på et forståelig språk.

k.g: Ok, det var den aller siste gangen jeg oversetter noe som du har skrevet.
Kopi av melding:
men te deg som spørr om eg kan skriva bokmål så skrive eg fortsatt son som eg skrive så får du heller oversette son som du gjer...

Jaja, med den intillingen kommer du ikke langt i livet, ikke her på debatten heller.

Redigert av - Bustetrollet den 17/12/2005 23:37:25 Gå til toppen av siden

k.g

» VIP

Skrevet - 18/12/2005 :  10:01:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
neinei då får det bare bli son då... så får eg heller be deg skrive son som meg!! det er jo slik eg skriver å det er ikkje sååå lett å bare forandra på det vettu...;) Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 18/12/2005 :  12:32:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men du får jo ikke lov å skrive sånn på skolen?? Gå til toppen av siden

k.g

» VIP

Skrevet - 18/12/2005 :  14:26:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
pleier å skriva son, for eg skreiv altid slik når eg var liten åsså har det liksom bare blitt son.. men har ikkje akkuratt dei beste karakterane heller då:P men det er ein uvane å skriva så masse dialekt og då å det er jo ikkje bra for å sei det son:( Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 18/12/2005 :  14:27:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
virker jo ikke akkurat som du har så veldig lyst på hjelp når du ikke gidder å skrive forsåelig engang!men men...

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

k.g

» VIP

Skrevet - 18/12/2005 :  16:47:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja men det var jo det eg sa nettopp, då att det er ein uvane og att det ikkje er bare å skriva annerledes... viss det hadde vore slik så hadde eg jo skreve annerledes på skolen og då sånn att eg hadde fått bedre karakterar... men men.. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 18/12/2005 :  17:16:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
e d itj fin træning å skriv bokmål heer da?

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.