hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hestenes tanker
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hestenes tanker
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

carambee

Skrevet - 06/12/2005 :  02:45:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Hvis hesten din skulle starte et tema, hva ville den sagt da?

Jeg får prøve meg på noen tanker fra Matildas hode...

Uff.. Nå har denne stellern min gått helt fra vettet. Hun bare saler på meg og så skritter vi litt før vi skal tulse på en volte og jeg skal liksom bøye meg og søke nesa mi "fram og ned", også er det ikke noe mer liksom

Vi var på et kurs for et par uker siden. Akdemisk ridekunst heter dette nye greiene. Skal liksom bli myk og sterk i muskler både her og der.
Men disse versadene er rare greier sette en fot midt under meg??
Og ingen trav og galopp? OK så er det litt glatt ute,men jeg vil jo løpe litt.

Må jo si at kroppen kjennes litt bedre etter mye bøy og tøy... men det er jo sååå kjedelig
Noen som har noen tips om hvordan jeg overtaler ryttern min til å være med på noen sprell? iallefall når det blir mer snø og ikke er hardt og glatt lenger, DA må vi vel kunne ta en galopp???

jaja, det var matilda's hjertesukk for denne gangen

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det.

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  14:17:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
Foxy ville valgt dressur eller sprang.. tar vi dressuren.

åååå!!! dette changamentet er så herlig! Samle,samle.. arg.. Jasmine er så gal!!! oppps,dette var gøy! galopp bytter i hytt og pine! så sjenkel virkninger igjenom banen.. nei foresten .. hu har jo sagt at jeg er stiv.. så de hopper vi over.- hahaha!!! nå skal jeg bølle litt! Rodeo!!
æsj.. det ble ikke så vellykket! vi fort setter vi.. Samle,samle! plis.. kan vi ikke ta full galopp?
jiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaa!
så kjedelig hun er i dag a! bare samle,kort galopp,trav,skritt.. og vips.. vi er jo ferdige! la oss løpe hjem!!!
åååh.. fikk ikke lov...

har dere noen ideer til å få mere galopp på dressuren? eller må vi spare sånne full galopp saker til en annen ridegren?

- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden

SøbergPrinsen

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  15:45:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSøbergPrinsen  Svar med kopi av melding
Noen som vet hvordan jeg kan overtale eieren min til å slippe meg INN til damene?

Har prøvd å grave meg under gjerdet, men måtte gi opp pga. tele i bakken, dessuten oppdaget hun hullene. Har også forsøkt å krype under porten på ridebanen når vi er der, men det fikk jeg ikke lov til. Oppgnaging av gjerdestolper var visst heller ikke godtatt...hmpf!
Har jo såklart forklart henne at jeg er stor, supertøff hingst som har behov! Men hun hører ikke på det øret...

Hilsen Prins.

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  15:54:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
siden jeg ikke har hest for øyeblikket, så kan jeg ta hunden min istedet...;)

klokka er 6!! MAMMA!!! du må våkne!! jeg er våken! jeg er våååååååken!!!! stå opp!! jeg er sulten!! jeg vil tisse!! oioioi!! ut,ut,ut... for et fiiiiint dekk... tisser her jeg...:) vil du at jeg skal komme inn mamma...? ok... haha!! trodde du! springer en tur i skogen i stedet jeg!! et tre, et tre til... jah!! småfugler!!! MoaHahaha!! fly småfugler, tar dere snart... bare vent litt da... oi, jeg er sulten... hjem, frokost...:) Maaaaamma!! her kommer jeg!! bare en liten sving til, så er jeg på trappa... oioioi!! faen... her var det glatt... neeei... jeg skliiir... oi tilbake i full fart... MAT!! oi der er katta! hmmm... rumpa må sjekkes... sniff, sniff... jage katta litt rundt i stua... han har bare godt av det... tykk katt trenger trim! soooove.... MAMMA!!! jeg må tisse!!! middag...?? MAT!! sooove... tur i skogen...? ja!! blir du ikke med mamma...? drar alene jeg!! trøtt jeg, sooooove...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  16:26:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Miss Viola`s tanker. En liten historie fortalt fra Miss sin synsvinkel.

MAT. Mat, mat og litt mere mat. Oi, hva skjer nå? Ikke si at de derre folka vil ha meg med ut nå igjen? *Får et lurt uttrykk i ansiktet* Jeg bare sniker meg inn i skogen her jeg, så ser de meg ikke, hehe.. Men vent nå bittelitt: Hva er det Mari har der?? En GULEROT *løper alt jeg kan bortover jordet, stiller meg entusiastisk opp ved grinda* Heihei, her er jeg og jeg er klar for snop!! Få det frem og hit med det!! *sikle,sikle*
Ey, jeg skal ha gulerot! Nei, ikke ta på meg grime. Hva skal vi nå? UT PÅ TUR? Er du gal? Det er snart middag, jeg må møte presis til fòret kommer klokka 4, hører du?? Neivel, da stritter jeg imot assa.. *Setter seg på hasene* Hm, ok, jeg blir med en LITEN tur, men da må jeg få den guleroten etterpå, sant?
(5 min. senere) Nei, nå gidder jeg ikke mer. ÅÅÅ, der kommer Magnar med fòret!! det er middagstid! *Drar i leietauet* Neimen, du går i feil retning Mari!! Vi skal til venstre her, ikke rett frem. Ser du ikke at det er mat nå? Ånei, Tiger og Smash har begynt måltidet alt.. KRIIISE.. *Stresse, bukke, dra i tauet, steile* Ok da, litt til, men bare litt..
(5min senere) Endelig snudde vi. Da løper vi hjem igjen, ok? Pes, pes, pust, pes.. oi jeg er i litt dårlig form jeg.. Sikkert fordi det er lenge siden jeg har spist.. Ja, det må det være.. jeg er jo i kjempeform..

Endelig fremme!! Nuh er det klart for mat!! Men svarte f.... da, de kvigene tar maten min! Hva behager..? *Jage bort kuer* Pust, pes.. Det var dagens trim ja, nå er det middag!!

Ah, endelig bare meg, maten min og... maten min. Men vent litt.. Jeg fikk ikke guleroten min! Jaja, den tar jeg neste gang. Namnam, idag smakte jammen med høyet godt..

*¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨*

Er sikker på at om Miss hadde bestemt, så hadde hun skrevet en debatt om MAT!! Denne lille hendelsen skjedde meg for noen dager siden, og jeg tenkte lenge på hva hun tenkte, og ovenfor ser du det jeg kom frem til.

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 06/12/2005 16:29:38 Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  17:41:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Noen som vet hvordan jeg kan overtale eieren min til å slippe meg INN til damene?

Har prøvd å grave meg under gjerdet, men måtte gi opp pga. tele i bakken, dessuten oppdaget hun hullene. Har også forsøkt å krype under porten på ridebanen når vi er der, men det fikk jeg ikke lov til. Oppgnaging av gjerdestolper var visst heller ikke godtatt...hmpf!
Har jo såklart forklart henne at jeg er stor, supertøff hingst som har behov! Men hun hører ikke på det øret...

Hilsen Prins.

Opprinnelig postet av SøbergPrinsen

Hehe! Prima.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 06/12/2005 :  19:21:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Hehe, morsomt at det er flere som har "evnen" til å sette seg inn i hestens tanker,

Matilda idag:
Yess!! endelig får jeg bevege mer på meg.
Kjenner litt sjenkler her jah! ok galopp skal bli!!!
Hæ? Bare trave?? åkej da,får trave litt først.. dumdidum, æsj må jeg trave rolig og nå? Men se her. jeg kan øøøøke! seee så flink jeg er til å strekke på beina! hm? hva sa du renate? er jeg ikke sterk nok til å få til skikkelige økninger? hmf, jeg er så flink så, rolig trav er jo bare teit.. okej da, hvis jeg traver pent og pyntelig... kan vi galoppere etterpå da?

Johoooo,galoppsjenkel!!! traver litt fortere først. Da blir det lettere å fatte galopp hm? ikke det heller? #@¤*## hærsens pirkete rytter.
Ok, vi prøver en fin fatning..
*Johho det gikk,da feirer vi med litt hopp og sprett!

Ingen full galopp? rolig galopp? Hun der på ryggen min mener jeg kommer til å løpe meg stiv og støl. hmf.. bedreviter...

Jah, tenkte jeg det ikke. Nå skal vi trave ned. jeg foreslår en galopp til.. neivellll, greit... får trave da.. åsså skritte.. johoo da er vi ferdig, hjem til stallkompisen og middag

----------------------------------------------------------------------------------

Det var rideturen idag, slitsomt med anglo-araber når det ikke er føre til noe annet enn skritt. Men idag tok vi litt trav og galopp på jordet,siden det ikke er så ille hardt der. Vil ha mer snø enn 10 cm!

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  19:30:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Eikdokka:

Nå har jeg bare gått på tur i skritt i snart 2 måneder, er det mulig?
Stress med dyrlege og noe om at jeg har vondt i foten min, men jeg kan ikke merke noe. Er helt frisk og kan galoppere hele dagen jeg. Og når vi kommer inn fra de kjedelige og korte turene hver dag surrer hun inn beina mine så jeg så vidt kan gå jo! Også får jeg ikke lov til å jage Vårgò rundt i paddocken, noe med at jeg ikke skal springe pga. den foten som gjør vondt, men den gjør jo ikke vondt? Så nå står jeg alene, og ingen å plage.

Åh, må ikke glemme maten. Den ligger å venter på meg i krybba inne.. mmm.. deilig kraftfòr og gulrot! Og litt senere kommer far å gir meg mere mat, og i morgen tidlig er det også mat, og må ikke glemme lunsjen nå. Også kommer Therese igjen, og da er det middag igjen. Best å gjøre seg så søt som mulig når hun kommer, kanskje jeg får maten litt tidligere..

Therese
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  21:00:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
har fortsatt ikke hest, så da er det Mix... katten min...

Maaaaat, maaaat maaaaat... morsan...? mer maaaat!! hvis jeg lager illsinte mjauelyder som skriker i ørene så får jeg nok mat...:) maaaaaat!!!! iiiiik!!! støvsuger?? panikk!! angst!! mamma, slipp meg ut!! her er det skummelt å være!! jeg vil uuuut! og jeg vil ut NÅ!! mer illsinte mjauelyder som skriker i ørene til mor, så slipper jeg ut! (åpner døra) hæ?!?! snø?!?! fysj!! kaldt og jævli ute, støvsuger inne, skal, skal ikke, skal,skal ikke (5 min) næsj, jeg er en tøff stor hannkatt, snø plager ikke meg! fyttirakker`n det var kaldt! hvis jeg løfter føttene ekstra høyt blir det sikkert bedre...! hmm... det funka ikke... hvis jeg rister de litt da...? nei... men hva hvis jeg gjør begge deler samtidig... fysj! kan det ikke bli sommer... jeg fryser på føttene!! oh!! mamma ser ikke på meg!! da slutter jeg å spille lat... jeg er jo MANN!! gå å klore litt på treet... strekke litt... å så, Tjohei!! springe litt, hoppe til høyre, hoppe rett opp, rundt til venstre, springe fort!! og tilbake igjen... hva er det?? står mamma å kikker på meg i verandavinduet... ånei! nå må jeg være lat... huff, så kaldt det er... jeg orker nesten ikke gå inn jeg... er så sliiiten... mamma åpne døra da... jeg er såååå sliten... jeg har ikke gjort noe spesielt jeg altså... bare gått litt rundt, neihei, jeg har ikke gjort noe rart jeg, du vet jo at jeg ikke "trener"... og den musa du fant i sommer, den hadde jeg ikke jaktet på altså, jeg er for lat til det jeg... den bare kom foran meg og døde... jeg bruker jo ikke energi på å jage ting... det er jo tåpelig...
maaaaat, maaaat, maaaat!!! med enda litt flere hylelyder får jeg sikkert mat! nå vil jeg soooove... i fanget ditt! neivell, flytter du ikke pc`n så legger jeg meg på den... klø meg!! jeg sa KLØ meg!! klø meg NÅ!!! oi... der ja... akkurat dær... også litt på magen... mamma, si ifra til Turbo at det er stygt å lukte andre menn i rumpa!! det er upassende!! Zzzz Zzzz Zzzz
de fiskene i akvariumet er jo bare rare, de svømmer jo bare... rundt og rundt og rundt... dumme fisk, hadde det ikke vært glass der, og jeg hadde likt vann da skulle jeg nok fått tak i deg!! dumme fiskene! gjemmer seg i vannet... de er feige de!! Zzzz Zzzz Zzzz....

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  22:47:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Her har vi Holter da treneren min red henne på lørdag, som rir akademisk;

HÆ?? Ingen utvendig tøyle, hvor skal jeg støtte meg da??Må jo jobbe selv da jo...kjedelig..prøver på en god gammel voltestart...søren, gikk ikke det heller, nei vel, da vil ikke jeg gå på volte lenger jeg...der sitter Natalie, stopper der jeg tror jeg..hmm..ikke det nei, ok da, så skal jeg bøye meg innover, men da kan jeg jo ikke skyve skuldra inn??ÅÅÅ, jeg skal ikke det altså!? Men da skjønner jeg jo....trallalla, se så flink jeg er...nei, bytte hånd...da blir det jo ikke det samme...hæ?

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)

Redigert av - Natalie_S den 07/12/2005 09:51:30 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 06/12/2005 :  23:06:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når jeg måkker i boksen:

Oi, skal hun bære ut bæsjen min nå*Snur hodet den veien jeg står*. Arg, la meg få matro din bonde! Nam, uten mat aaner jeg ikke hva jeg skule gjort. mens matmor står og måkker, så han jo jeg streekke meg over trillebåda og bort til der fôrsekken min står. *strekker seg etter den*
Oi nei, hun så meg. *Så kommer jeg og pirker i henne og ber henne gå litt tilbake* Hm, skal jeg prøve den andre taktikken da Maase, maase. jeg vil ha kos. Nei ei, huff, nå går jeg så næ- .. Au .. re at hun dulker borti meg med greipa. Øh, aau.. fader og da. jeg må vell gi meg*tusler med senka hode bort til matfatet* Hm, høyet smakte like godt som igår.
OiOiOi, nå er hun ferdig. åh, hun tar med trille båra ut og lar boksdøra stå åpen. Aah, om jeg lister meg så stille som mulig bort til fôrsekken så kanskje jeg får tak i litt.. Å nei, BUSTEED!

Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 06/12/2005 :  23:12:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Dragon 86: hahaha,gøy å lese om andre sine katter. De er jo så utspekulerte

Min katt Sølve i sommer:
hehe, nå er jeg ett år gammel,på tide å bevise at jeg er en ekte mann (selv om dumme mamma lot dyrlegen ta vekk mine edlere deler i vinter hmf)

De har nemlig begynt å grave i skogen nedenfor huset, masse mus som ikke lenger har noe bra hus, mohahahaha.
jaktejakte,denne var fin namnam *krype sammen, vrikke på rompa,og byks* der tok jeg deg!!!!
æsj, den var litt feit denne. Den kan mamma få.. inn på soverommet til mamma.
her ligger den fint, nå blir hun glad
hm...fange mer mus.. *krype sammen, vrikke på rompa,og byks* der tok jeg deg!!!!
denne var så fin at jeg pakker den inn til mamma, da blir hun nok glad. hm skal vi se.. aha, en fin silkemorgenkåpe, *surre fint inn, jaja kan ikke knyte sløyfe enda menmen*
sliten zzzzzzzzz

Neste dag: *krype sammen, vrikke på rompa,og byks* der tok jeg deg!!!!
den var litt liten, jaja, vi tar den med
*krype sammen, vrikke på rompa,og byks* der tok jeg deg!!!!
enda en liten en, jaja sikkert fint å spare som snacks..
Jeg legger disse to under matta ved senga her.. sånn *glatter matta pent ut så mamma ikke blir sint for at jeg har rota*

----Det går noen dager og et visst soverom begynner å lukte ehm.. litt matsøppel----

IIIIk åjsann,for et hyl...
hm sikkert mamma sine gledesrop når hun fant snacksen hun har tråkket flat under matta på soverommet,og som har ligget og kost seg et par dager i sommervarmen...
Nå er de nok stolte,hehe..

MJAAAUU,kan jeg få litt boksmat i belønning mamma? Jeg som er så flink jakter

(desverre var jeg ikke hjemme da mamma oppdaga de flatklemte musene. Men jeg holdt på å le meg ihjel når hun fortalte det. Sølve er bare tøff, hehehe)

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  10:57:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
carambee: må le når jeg leste dette...! katten min er skikkelig lat, men når jeg ikke kikker på kan han finne på å springe rundt å hærje... men om jeg kikker på...? nei... da tusler han rundt å syns såååå synd på seg selv.... og i vinterhalvåret nekter han omtrent å gå ut... det er for kaldt...;)

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  12:00:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Holter da hun skulle hilse på sin nye stallkamerat i går, en geitebukk, som brekte hele tiden;

Oæææ, hva er det der? tør ikke hilse på det der nei! Natalie, ikke putt meg ved siden av da!!! ÅÅÅ, så tørst, må drikke...bæææææææææ, hva var det for en lyd???drikkekaret?? må drikke litt til, bæææææ!! Oæææ, nå igjen, hjelp Natalie, tør ikke drikke av det karet...men er så tørst, drikke enda litt til...bææææ, nei, nå vil jeg ikke være her mer...slipp meg ut!!!!!

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 08/12/2005 :  07:42:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Kan jo skrive litt ned fra i går da:
MAT.. Nam.. Å, hei Ina, nei orker ikke ut i dag. Å en gulerot, ehh har jeg ikke gått på den nok ganger. *går vekk* eller samma det da. *Knasknas* godt med gulerot, har du noe mer? HÆ, hva gjorde du nå tok du på meg et leietau :O.. Nei, vil ikke ut. Okei hvis du insisterer så..
Går til stallen og setter han inn der og begynner å pusse.
Kan ikke jeg bare få stå her med hodet i fred. Wææ hva var det?? Å, bare radio'n, det var ikke så farlig.

Nei Ina, her vil jeg ikke stå mens du går oppå (red barbak) Etter mye om å men stilte han seg lenge nok i ro til at jeg kom meg på.. Kan vi ikke gå dit Ina? okei vi går dit da.. Nå snur vi (så snur han, men jeg snur ham tilbake) Trave jippi, trave fort, hæ vil du ikke trave fort? Bare trave rolig det som er SÅ kjedelig.

Ferdig med å pusse og ta av hodelag og kommet opp til innhegninga:
MISS du har vel ikke spist opp maten? Åhh jippi, mat.. ehh hvor ble ina av? *Gå bort til "hytta* Å der er du.. Går du nå. okei hade Ina

Ina og Løkken<3

Redigert av - Ina_R den 08/12/2005 07:46:22 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.