hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sol!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Sol!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  19:23:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
ja, da har jeg ligget stille i hele 30 min i et solarium! Nå har visst eksperter snudd om hele meningene sine om at det er farlig, til at det faktisk er veldig lurt pga. en får tilført viktige D-vitaminer av det, som det er mangel av om vinteren!

Lurer egentling på når alt skal slutte være farlig jeg?

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

Mari^_^

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  19:34:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Har hørt mye rart om det, og siden jeg henger mye i treningsmiljøet er solarium alltid ett hett tema. De fleste av "solariumekspertene" jeg har snakket med, sier at det er sunt - bare man smører seg med beskyttelseskrem (les: solkrem) og bruker de derre beskyttelsesbrillene som følger med. Start med 15 min. eller mindre, øk etterhvert. Ligg aldri i solarium mer en annenhver dag. dette har jeg lært i alle fall.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  19:38:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
He he.. liker selv å ta sol, men her på bygda skal de vist ikke skryte. Bare gamele soler fra 80 tallet jeg helst unngår. Nei gi meg en bred maxi king size bed sol med datastemme og damp så ligger jeg der flere ganger i uken. Finner dem bare i DK, noen her i Rogaland??

Sol er sundt, tror det meste er godt i små doser. Disse muslimske jentene går jo rundt med alvorlige D-vitamin mangler. De burde kansje legge seg vannrett noe oftere?
Men har sett solskader hos jenter som liksom skal være solbrune året rundt. RYNKER!!!!
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 06/12/2005 :  19:58:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Kommer nok til å ta litt solarium når jeg kommer hjem til jul. Greit at jeg bor i England, men jeg vil jo ikke se ut som en bleik engelskmann for det.. Sol er digg! Ja til mer sol!
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 06/12/2005 :  20:42:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hallo? Vi er normenn!

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  21:12:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
var i et veldig artig solarium i bodø... det var jo mange knapper der, (og jeg som ikke kan gå i en leketøysbutikk å trykke på alle knappene engang) måtte jo prøve alle... de fleste var bare til radio og slikt... men når jeg trykket på den ene, startet en vifte og det kom en slags blomsterduft... jaha... spennende tenkte jeg... også neste knapp... det kom en sprut med iskaldt vann!! jeg skvatt noe sinnsykt og skallet både hodet og knærne rett opp i oversola... hjelp!! maskina skvettet på meg!! fikk litt vondt i nøtta og knærne da... men jeg måtte jo prøve igjen... og igjen, og igjen... var jo litt gøy da...;) liker solarium jeg... synd det er så dyrt!
Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

xasup3

» VIP

Skrevet - 06/12/2005 :  21:17:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Alt med måte!Uv stråler i store mengder er ikke bra for huden..men jeg tror heller ikke man får hudkreft av å sole seg litt i solarium...synes det er de som overdriver litt og de synes jeg får en grusom brunfarge...du ser liksom at de er "polett negere"...Jeg skal til syden snart så jeg får nok sol snart...ædda bædda!! Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 06/12/2005 :  21:45:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
jaja, greit det, om dere vil se ut som en rosin i alder av 30 så *setter nesa i sky*

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  23:03:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
var i et veldig artig solarium i bodø... det var jo mange knapper der, (og jeg som ikke kan gå i en leketøysbutikk å trykke på alle knappene engang) måtte jo prøve alle... de fleste var bare til radio og slikt... men når jeg trykket på den ene, startet en vifte og det kom en slags blomsterduft... jaha... spennende tenkte jeg... også neste knapp... det kom en sprut med iskaldt vann!! jeg skvatt noe sinnsykt og skallet både hodet og knærne rett opp i oversola... hjelp!! maskina skvettet på meg!! fikk litt vondt i nøtta og knærne da... men jeg måtte jo prøve igjen... og igjen, og igjen... var jo litt gøy da...;) liker solarium jeg... synd det er så dyrt!

Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

hahahaha!!! må innrømme at jeg flirte godt der!!! hehe.. er noe sånn hi-tech greier her også, tør ikke å nærme meg sånne! hadde sikkert klart å ødelagt noe på et vis..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  23:04:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kommer nok til å ta litt solarium når jeg kommer hjem til jul. Greit at jeg bor i England, men jeg vil jo ikke se ut som en bleik engelskmann for det.. Sol er digg! Ja til mer sol!

Opprinnelig postet av Anniken B.

kan du ikke ta sol i england da? ;)

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  23:06:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Mamma'n min jobber på solarium
Blir litt ekstra soling av den grunn, men fortsatt like bleik gitt!

Deilig å ta seg en halv time i sola (les: sovne av i solsenga) etter en laaang skoledag!

Therese
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  23:15:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
hehe.. har også holdt på å duppe av et par ganger! Får sjelden tatt sol, blir aldri mer enn en gang i måneden da :) men skal prøve å øke det til engang i uken, slik at jeg ikke blir så altfor bleik! har litt angst for å bli bleik! ser så innmari sliten ut da!
Men har ikke tenkt å sole meg til jeg blir en rosin heller da... ;)

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 06/12/2005 :  23:22:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
hehe, ja har også duppet av i solsenga. men mamma tar kaka.
Ho sovna i solariet og sov i en halvtime etter den slukka, helt til en ansatt kom og banka på døra,hihih gjett om d var ei som var flau..

dragon 86: måtte le når jeg leste om solsenga i Bodø:) hørtes facinerende ut med alle de knappene

anne,spot,gina&aromayo: som du startet temaet med:Lurer egentling på når alt skal slutte være farlig jeg?
Det blir bare mer og mer som er farlig etterhvert som de forsker.
Men vi må jo ha det bra med oss selv så lenge vi lever, og når alt likevel er farlig så er det jo bare å plukke ut de tingene vi liker så godt at vi tolererer farene

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  23:37:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg tar ikke sol. I'm kind of pale..

Angående D-vitaminer: Får man ikke tilført noe av det bare ved å være ute i lyset?

(Har ikke lest tråden.)

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Dikselen

» VIP

Skrevet - 07/12/2005 :  00:01:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Disse muslimske jentene går jo rundt med alvorlige D-vitamin mangler. De burde kansje legge seg vannrett noe oftere?

Var ikke den uttalelsen litt drøy? Legge seg vannrett noe oftere - hva legger du egentlig i det utsagnet? Og at "disse muslimske jentene" lider av D-vitaminmangel - er det kun de "muslimske jentene" som gjør det da? Eller mener du rett og slett mørkhudede mennesker?
Synes du lader innlegget ditt med en litt vel nedlatende tone - egentlig på grensen til rasistisk - men kanskje jeg har misforstått?
Gå til toppen av siden

-madeira-

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  00:12:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dikselen: Sånn som jeg forsto det, så mente hun vel at "muslimske jenter" kanskje burde legge seg vanrette - sole seg - litt oftere pga at de fleste muslimske jenter alltid går med jadore og lingnende. Det sier seg selv at de da ikke får tilført så veldig mye D-vitaminer, som kommer gjennom dagslys/sol.
-Madeira- Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.