hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan takle vold i skolen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hvordan takle vold i skolen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  14:12:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Altså for det første så er det veldig mange som går på stoff her, å ALLE!! ja alle kjøper stoffet på asylmottaket. Å ja, det har vært politi rassia som har funnet div. våpen og narkotika. De vurderer nå å legge ned asylmottaket fordi miljøet her er øddelagt. Å en kamerat ble forige helg slått rett ned da han skulle gå hjem en kveld. Jeg sier ikke at alle er like! tante er gift med en som er mørk. men han har bodd i norge hele livet å fått inn levd norske verdier og kultur.

Jeg har en grunn for å si det jeg sier, dere får hoffe så mye dere vil. Men jeg klarer ikke å unngå å glede meg til asyl mottaket blir lagt ned å vi får fred her igjen. Det er godt mulig jeg er av den fortapte ungdom jeg da! men jeg mener det jeg mener, å her har asylmottakerne bare laget bråk. Men heldigvis er det ikke bare jeg som mener dette,da det muligens blir lagt ned pga så mye uroligheter.

Jeg vet ikke hva jeg skal si jeg,får å nå igjennom om hvor grusomt det er her. Barn som ikke tørr å gå forbi asylmottaket, å barn på 6 som blir tilbudt dop på vei hjem fra skolen! En mann som ble knivstukket å drept da han gikk forbi. En kvinne som ble voldtatt og holdt fange der i fjortn dager og gikk på rundgang mellom alle mennene der. Til sammen denne månden har vi hatt 3 knivstikk. å dette kunn på asylmottaket. Ellers er det jo bråk der hver enste dag,heldigvis ender det ikke alvorlig hver dag,men det er for mye til at barn skal vokse opp i dette!!!

edit: leif

Redigert av - missy_ den 02/12/2005 14:14:27 Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  14:12:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Bor i et område hvor det bor mange fra andre land.. Ser ingen forskjell på om du er opprinnelig norsk eller om du er fra Tyrkia eller Afrika. Har mange gode venner både norske og utenlandske. Vi har egentlig ganske lite bråk på skolen, men hvis det skjer kan det likså godt være noen som er norsk som noen utenlandske.

Men over til det du spurte om Mari: Det at de har rømt fra faren kan jo ha noe med dette å gjøre. kanskje faren var voldelig. Slikt kan ofte påvirke og få han til å ty til vold.

Håper dette løser seg.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  14:40:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Håper dette løser seg.

Opprinnelig postet av *Ina&Løkken*

Jeg også Høres ikke så morro ut dette her...

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  14:47:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
missy_: Da lurer jeg bare, hvordan har det seg at du vet så mye om dopet i nærmiljøet ditt, og at alle mann, alle som en, kjøper dette på asylmottaket? Har du håndgripelige bevis, har du vært med selv - eller er det noe du har hørt av vennen til mora til onkelen til oldefaren til.... ?

Har du noen medie-referanser til disse knivstikkene, drapene og voldtektene? Og dersom disse knivstikkene bare foregår inne på asylmottaket, kan det jo ikke være så ille, med tanke på dine synspunt? Eller?

Ja, jeg skriver dette for å provosere. For det provoserer meg at man kan sitte i sitt trygge, varme hjem i Norge å være så blind for hva som skjer rundt i verden.
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  15:19:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
denne debatten begynte vell med vold, så jeg begynner der jeg...
hmmm... selv så har jeg stort sett blitt mobbet på skolen fra midten av barneskolen fram til slutten av ungdomskolen... noe som har satt sine spor... jeg er veldig flink til å ta på meg en slags "maske" og har faktisk aldri fortalt noen om hvordan skolegangen min egentlig var... ikke engang mine foreldre... jeg er generelt en veldig rolig person, og det skal mye til for å få meg sint, men når jeg først blir sint, så blir jeg veldig sint! jeg har en veldig lang "lunte" men også et voldsomt temperament... etter mobbingen jeg ble utsatt for på skolen fikk jegg et stort behov for å sette meg i respekt, noe som mest sannsynlig skremte bort en del "potensielle venner"
jeg kommer fra ei lita bygd og begynnte tidlig å dra på såkalte "bondefester" der det er høyt alkoholnivå, og mye slåssing... jeg ilte ofte til disse slåsskampene, var frekk i kjeften og yppet til bråk, og det er ikke sjelden bekjente har måttet orde opp for meg... jeg har også hatt et slags "beskyttelses-innstinkt" ovenfor de få vennene jeg hadde noe som resulterte i at jeg knakk nesa på ei som prøvde å få tak i vennina mi, og yppet på meg 13 digre gutter som tidligere hadde banket en bekjent av meg...
jeg fikk engang skikkelig bank av to jenter og en gutt, det begynte med at gutten hadde sendt noen meldinger til meg (jeg kjente ham ikke visste bare at det var storebroren til bestekompisen til typen til vennina mi), og jeg lurte på hvem han var... senere i uka skulle jeg på fest, da jeg kom fram kom to jenter springende mot meg og hylte -der er hu! den ene jente holdt meg fast mens den andre jenta slo og lugget, og de byttet på å gjøre dette, når de var ferdig kom gutten bort å sa at jeg hadde ødelagt forholdet hans og smelte knyttneven i ansiktet mitt... (det viste seg at han hadde ei dame som ikke tålte at jeg hadde svart -hvem er du, og takk for komplimentet. på meldinga typen hennes sendte) når de var "ferdige" med meg ramlet det store dotter med hår ute av hodet mitt, den ene øreringen min var nesten revet ut av øret mitt, så det dryppet blod fra øret og nedover halsen... og jeg hadde fått en meget kledelig blåveis som sto til bunaden min (17.mai) (det verste var vell egentlig at vennina mi, typen hennes, og kompisen til typen hennes bare sto å kikket på)
når jeg begynte på videregående fikk jeg noen gode venner jeg kommer til å ha livet ut, og jeg roet meg ekstremt mye, jeg trengte liksom ikke å bevise noe for dem, de likte meg som jeg var, og jeg ble omsider akseptert og ble en del av en gruppe... en liten gruppe vell og merke, men alikevell en gruppe...:)

så utviklet vell denne debatten seg til å handle om "utlendinger"
hmmm... ja... jeg bor på et lite tettsted og vi har også et asylmottak her, men jeg har ikke lagt så mye merke til dem, de holder seg stort sett litt for seg selv, men smiler og virker hyggelige...
jeg har den oppfatningen at vi nordmenn stort sett har det med å kalle folk fra u-land utlendinger, og ikke alle som kommer fra andre land, som f.eks; sverige, danmark, england, osv... da sier vi stort sett en svenske, en danske, en engelskmann... osv.... dette gjør jeg selv også, men ikke bevisst, det har på en måte bare blitt slik...
dette kan kanskje for noen høres rasistisk ut, men personlig har jeg hatt endel utrivelige episoder med pakistanere,irakere,iranere (vet ikke helv hva jeg skal kalle denne grupen med mennesker) mens jeg ikke har hatt noen utrivelige episoder med afrikanere... dette gjør at jeg er mer reservert i forhold til, og trekker meg litt bort fra "muslimer", i forhold fra afrikanere...

min bror var for noen år siden medlem i speideren og i forbindelse med det fikk de en speidergruppe fra afrika på besøk. de ble "utplassert" hos de forskjellige speiderfamiliene... en gutt som het Desmond kom og bodde hos oss, og disse guttene var så koslige, i løpet av tiden di var her ble de på en måte en del av familien... og de gjorde så mye rart, at vi fikk oss mang en god latter... de var f.eks i afrika vant med og stå opp med sola, noe de også gjorde her i norge, så en av vertsfamiliene (som huset 3 afrikanske speidere) våknet kl 4 på natta av at speiderne sang og danset på afrikansk vis i stua... (de viste jo ikka hva klokka var...) de fikk også bruke sykler, noe de ikke hadde mange av hjemme, så de syklet jo i timesvis om dagen, rundt og rundt og rundt... og de syntes vist brødskive med nugatti med kjøttpålegg oppå var kjempegodt... (usj...) jeg fikk også noen gaver av Desmond, noen håndlagde smykker fra afrika som han egentlig skulle selge for å tjene litt lommepenger... kjempefine..:)

dette ble nok litt off topic... jeg vet ikke om jeg kan kalles rasist på grunn av at jeg jeg er reservert i forhold til, og trekker meg litt bort fra "muslimer", jeg vet jo at det er feil og dra alle under en kam, men jeg er etter mine mindre hyggelige erfaringer blitt svært skeptisk... mens jeg ovenfor afrikanere ikke er spesielt reservert...
og som Missy_ sier, mener jeg også at det som ikke kan forholde seg til våre regler, og begår alvorlige kliminelle handlinger bør sendes hjem. samt jeg mener at når de flytter til norge bør de følge våre lover, regler, og normer... som at muslimske jenter ikke kan være med i gymmen på skolen om de ikke får egen dusj, syns jeg er litt merkelig, men det kan jo ha med at jeg/vi har vert vant siden første klasse å dusje etter gymmen sammen med jevngamle...
og angående kjærlighet o.l så skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke blir tiltrukket av hverken "muslimer" eller afrikanere... uten å vite hvorfor... om noen velger og kalle meg rasist pga dette er det deres sak, selv mener jeg at jeg ikke er det...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  15:58:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Bare sånn på sidesporet. Hva er en utlending for noen av dere egentlig? En utlending er også en fra sverige, danmark, england, island osv., bare sånn at det er nevnt. :-)

Opprinnelig postet av Formosissima

Ikke når jeg bruker begrepet.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  16:05:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Ordbok.no:
[quotw]utlending
utlending m1 person fra utlandet[/quote]

Utlandet er, tro det eller ei, også inkludert Sverige og Danmark ;-)
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  16:15:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Og ærlig talt, skal man se på religionene og det fæle de gjør. Hva har ikke kristendommen gjort? Tør jeg nevne et noe forsnevret syn på menneskeraser i 1940-årene? Tør jeg nevne en viss paragraf i grunnloven, som takk og lov er fjernet (denne hindret jøder fra å komme inn i landet)? Tør jeg nevne årlige korsfestinger? Tør jeg nevne korstogene? Tør jeg nevne norske damer som blir undertrykket av norske menn, fordi deres tro er alt som betyr noe? Tør jeg nevne at jeg bl.a. gikk i klasse med en jente som ikke fikk være med på telttur med 3 andre jenter, fordi det kunne skje noe "upassende"? Denne jenten fikk ikke gå på ball eller discotek heller, fordi det ikke sømmet seg etter Guds ord å danse.

Kristendommen er kanskje den religionen som har ført til mest faenskap opp igjennom historien, nå for tiden gir derimot islam kristendommen hard konkurranse.

Jeg trodde vi snakket om invandring/aslysøking til Norge i denne debatten? Kristendommens opprinnelse og hva som står i bibelen har ingenting med Norge å gjøre, så om Nordmenn praktiserer ekstreme kristne regler, så kommer disse reglene og normene opprinnelig fra østen.
Og nei, jeg forsvarer verken kristendommen eller noen andre religioners leveregler eller handlinger.

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  16:21:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
I Amerika er for eksempel vold "helt OK", mens å ligge med hverandre før ekteskapet f.eks. omtrent er en dødssynd.

Likevel er USA (rekner med at det var det du mente med Amerika?) det landet der man finner en av de laveste gjennomsnittsalderene for å ha sitt første samleie. 15,8-15,9 mener jeg å huske jeg lærte i samfunnsfagen i ungdomsskolen. Diverse land/stammer i Afrika var ikke med i denne undersøkelsen.
USA er også på topp når det gjelder lengde på samleiene.

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  16:32:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
A, G, S & A skrev:
Kopi av melding:
Det er vel hver sitt syn etter hvor man kommer fra o.l.

Mange som kommer fra litt mindre tettbebygdesteder er ikke alltid like vandt til å ha mennesker fra andre land boende på samme sted, og når det ofte går igjen i media at det er mennesker med utenlandskopprinnelse som begår div. kriminelle handlinger, så legger en seg et syn deretter.

Jeg kommer fra et lite sted. Det er et asylmottak der. Det er -mange- flyktninger og asylsøkere der. Jeg overlevde helt greit. Nå bor jeg i Oslo, og her er det fler flyktninger og asylsøkere enn det er mennesker på hjemstedet mitt, jeg har fortsatt ingen problemer med dem.

Jeg har hatt -en- skremmende opplevelse med en asylsøker, men det løste seg ved at jeg bestemt så "Nei!". Skal jeg derimot regne på hvor mange skumle opplevelser jeg har hatt med nordmenn, blir det langt fler.

Og apropos media. Det er nettopp dette media gjør. Når en nordmann begår en kriminell handling, sier reporterne "en mann i 40-årene fra Gol knivdrepte sin datter", mens dersom en innvandrer foretar seg noe slikt, er det "en innvandrer/en person av utelandsk opprinnelse". Media -vil- at man skal tenke at det er fler innvandrere o.l. som foretar seg slik, enn nordmenn. Derfor omtaler de saker slik. Faktum er at det er minst like mange nordmenn som begår kriminelle ting, som innvandrere. Husk at en "mann av utenlandsk opprinnelse" like gjerne kan være en farbror fra Sverige.

Kopi av melding:
MEN; kall meg hva dere vil; meg jeg klarer ikke helt å akseptere at muslimene her i landet skal få praktisere div. skikker som bruk av Burka, det er etter MITT syn total undertrykkelse av kvinnene, og jeg (desverre), klarer bare ikke å respektere det.

Nå vi ikke glemme at det er langt fler religioner i Norge enn kristendom og islam da. Burka er et svært sjeldent fenomen i Norge. Jeg bor som nevnt i Oslo; jeg tror jeg har sett en burka en gang.

Og ærlig talt, skal man se på religionene og det fæle de gjør. Hva har ikke kristendommen gjort? Tør jeg nevne et noe forsnevret syn på menneskeraser i 1940-årene? Tør jeg nevne en viss paragraf i grunnloven, som takk og lov er fjernet (denne hindret jøder fra å komme inn i landet)? Tør jeg nevne årlige korsfestinger? Tør jeg nevne korstogene? Tør jeg nevne norske damer som blir undertrykket av norske menn, fordi deres tro er alt som betyr noe? Tør jeg nevne at jeg bl.a. gikk i klasse med en jente som ikke fikk være med på telttur med 3 andre jenter, fordi det kunne skje noe "upassende"? Denne jenten fikk ikke gå på ball eller discotek heller, fordi det ikke sømmet seg etter Guds ord å danse.

Mizzy skrev:
Kopi av melding:
Er jeg rasistisk når jeg sier at de som knisvstikker og dreper våre,skal reise hjem??? Det som ikke er norske som kommer hit med vold og narkotika! å tro meg jeg vet hvor alt i mitt nærmiljø kommer fra. Vi har et asylmottak her,å det er ingen plass det er så mye narkotika som der.

Nei, du er ikke rasistisk dersom du sier at de som faktisk gjør noe galt bør dra tilbake. Derimot er du rasistisk om du skjærer alle under en kam og sier at alle driver med narkotika og annen kriminalitet.

Angående narkotika, så var (og er?) dette problemet så stort på mitt hjemsted, som har tja, 7000 innbyggere, at det ble kalt inn politi og forskere fra Oslo for et seminar. Der kom det frem, at mitt hjemsted, et lite og traust sted i Gudbrandsdalen har en like stor narkotikaaktivitet som Oslo (i forhold til innbyggertall). Og hvem stod for dette? Jo. Nordmenn.

Kopi av melding:
det er hver eneste dag et innslag i avisa om hvordan de har drept noen

- For en del måneder siden: En norsk mann dreper sin 80-år gamle mor med x-antall knivstikk, Otta, mitt hjemsted.
- 9. November: En norsk mann dreper og begraver sin kone, Tønsberg.
- Her en dagen: En norsk mann (64) skyter og dreper sin kone og sin stedatter, Fredrikstad.
- I dag: En norsk predikant innrømmer å ha forgrepet seg på en norsk jente, Vennesla.
- I dag: -Norsk- lærer dømt for overgrep av 12 år gammel Gambisk gutt.

osv.

Kopi av melding:
Å hadde du bodd her jeg bor, hadde du ment det samme.

Neppe. Jeg har som sagt bodd et slikt sted selv.

Kopi av melding:
Så de normene og verdien er helt forskjellige fra land til land.

Det skulle vel egentlig bare mangle, at normer og verdier er helt forskjellige fra land til land? I Amerika er for eksempel vold "helt OK", mens å ligge med hverandre før ekteskapet f.eks. omtrent er en dødssynd. I Norge er for eksempel alkohol helt OK, og ungdom ned i 13 års-alderen drikker seg stupfulle fordi det er kult. Mange av de norske ugjerningene skjer i fylla. Muslimene, så vidt jeg vet, rører ikke alkohol.

Slik kan jeg holde på i evigheter.

Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  18:00:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vil bare si meg enig med bl.a. Formossissima og Renegate; er det mulig at norsk ungdom i dag kan være så trangsynte?

En "utlending" er en person fra utlandet; altså alle land utenfor Norge. Gikk selv i klassen med en på ungdomsskolen som hadde engelske foreldre, og var både norsk og engelsk statsborger. Ved "skolevalget" i 9.klasse skulle han stemme på FrP fordi de hadde en streng utlendingspolitikk. Dette er etter min mening rasisme. Denne gutten påsto selv at han var engelsk (som også stemte), og skulle per definisjon altså ønske seg selv ut av landet. Det var slett ikke det han mente; men at alle med en annen hudfarge kan bare dra seg tilbake dit de kommer fra.

Jeg mener at Norge som et velstående land har plikt til å hjelpe de som trenger hjelp, og som vil ha hjelp. Men brytes den norske lov, syns jeg ikke det er vår oppgave å betale for at de skal sitte i fengsel i Norge. De har fått et tilbud om hjelp, og de har helt tydelig ikke vært i stand til å ta i mot den på riktig vis (dette med modifikasjoner; man skjærer ikke alle under en kam, men ta for eksempel Mulla Krekar eller han som knivstakk en bussjåfør for et par år siden)

Jeg har ingenting i mot mennesker med annen opprinnelse enn meg, og mener ikke at noen mennesker er bedre enn andre, men det er ikke alle kulturer som "klaffer" like godt. Det gjelder både nære og fjerne kulturer. Franskmenn er for eksempel en del av den vestlige befolkningen, men er i mine øyne særdeles forskjellige fra de fleste nordmenn, og jeg har selv store problemer med måten franske gutter behandler utendlandske jenter på når man er på ferie der. Men hva vet vel jeg om hvilke signaler de oppfatter fra oss. Jeg tror alle kulturer har sine negative sider (Norge har for eksempel Janteloven, og et skikkelig anlegg for sladder (kanskje spesielt på små steder)).

Når det gjelder det opprinnelige spørsmålet fra Mari, vil jeg råde deg til å ikke ta side i saken, og egentlig bare forholde deg nøytral, da det er tydelig at denne gutten har problemer, og det er lite sansynlig at det er noe du kan gjøre med det. Dersom de er på flykt fra faren, og det er som du sier at han ikke har venner, og alle er imot han, er det ikke mye rart at han reagerer som han gjør, men det er ikke din oppgave å rette opp i det.

Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 02/12/2005 :  18:13:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Merkelig at ikke skolen gjør noe med det?
Hadde noen slått meg, eller jeg hadde vært vitne til at de slo andre, hadde jeg anmeldt dem!

Opprinnelig postet av lino

Skolen har gjort mye, og nå er han utvist noen dager. Han skal visst reise snart også.. Unnskyld meg, men det gleder jeg meg til..

Opprinnelig postet av Mari^_^

Ja, og fri noen dager, det er liksom det som hjelper... Sånt irriterer meg...

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  18:39:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Jeg trodde vi snakket om invandring/aslysøking til Norge i denne debatten?
Opprinnelig postet av Ullsokken

Vel, nå tok du ganske behendig den delen der ut av den store sammenhengen den kom fra da. Jeg kan også dra utsnitt ut av dine innlegg å få det til å se ut som om du diskuterer noe helt annet. :-)
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  20:56:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Når jeg sier utenlandsk, mener jeg folk fra andre steder enn Norge.

Gutten er utvist i 3 dager nå, og mer vet jeg ikke. Asylmottaket her skal nedlegges, så de forsvinner vel en eller annen gang. Jeg har ikke noe imot asylsøkere og folk fra andre steder, er bare at alle vonde opplevelser med vold osv. har en asylsøker alltid stått bak.. Men jeg tror også at vi nordmenn har et ansvar, få dem til å trives her...

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  21:02:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det er vel hver sitt syn etter hvor man kommer fra o.l.

Mange som kommer fra litt mindre tettbebygdesteder er ikke alltid like vandt til å ha mennesker fra andre land boende på samme sted, og når det ofte går igjen i media at det er mennesker med utenlandskopprinnelse som begår div. kriminelle handlinger, så legger en seg et syn deretter.

(Klipp)
Opprinnelig postet av anne,spot,gina&aromayo

Det er nok feil. Kommer fra ei lita bygd, men folk flest her respekterer de som bor på asylmottaket. Fordommer finnes, men vi fra bygda er ikke så negativt innstilte til dette som mange tror.

Kopi av melding:
Slik situajsonen har utviklet seg gjør du kanskje lettest i å ikke innvolvere deg, jeg tror ikke han kommer til å angripe deg bakfra for å si det sånn ;-)

Veeel... En av jentene som overhodet ikke hade rørt ham (er av samme gjengen som meg - de nøytrale ) ble angrepet da hun snudde seg mot han. Han dyttet en pult med full kraft og traff henne i nesen... Hun skadet nesen og hun hadde ikke gjort ham noe..

www.hestene.no Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.