hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Omskolering av travere!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Omskolering av travere!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  11:28:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Jeg har hatt kalblodsen min i 2 år nå. Syns vi har kommet langt, men det er fortsatt masse igjen! Har prøvd å skynde meg langsomt, og ikke stresse. Tolmodighet er stikkordet når man jobber med travere.
Har deltatt på en del kurs og treninger, og fått god hjelp av andre også.
Stjerneskudd er min første egne hest, så vi har lært så mye sammen, og det har vært en veldig givende prosess.
Det som har hjulpet meg mest av alt, er tømmekjøringen! Da lærte han seg å gå riktig uten at jeg satt å "vimsa" på ryggen hans. Tømmekjøring er en undervurdert treningsmetode som flere burde bruke!!
Hverken Stjerneskudd eller jeg har deltatt på ridestevner, men vi har planer om å gjøre det. Her er det ikke hesten det skorter på, men nervene til rytteren... Vi har startet 2 kjørestevner i dressur, presisjon og maraton, og kan vise til en 1. plass og en 6. plass

Stina

Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 22/12/2005 :  20:38:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Hei! angående galopp og travere, så har jeg noen små tips, som forøvrig gjelder andre hester også...:

Ikke galloper før hesten kan gå avslappet og rund i trav, og når den gjør det, konsentrer deg om å få til fatninger, det er det viktigste! Når hesten gjør en stødig, fin, fatning, kan du ri fram noen steg i gallopp, men bryt alltid av til trav FØR hesten "ramler fra hverandre"! Jobb likt på begge sider, like mange fatninger på hver hånd under hver trening. Ikke overdriv. Arbeid med versader og travers hjelper hesten til å bli klar for galopp, da det bygger muskler på de riktige stedene. JObb massse med dette før du begynner å fatte galopp. Pass også på at du bryter at galopen før hesten "legger seg på" bittet, om den har tendens til det, som mange travere har. Ros den masse for å avbryte på en bra måte også, det er likeså viktig som fatningen!

Lykke til! PS! min gallopperer som bare det, pent og rolig og kontrollert...
(selv om vi måtte ha STORT ridehus de første gangene på bane... ;)
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 25/01/2006 :  12:57:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
En liten oppdatering på galloppfronten hos min lille Holter; På sist ridetime fant Torill (treneren min) ut at vi kunne prøve en gallopp for å se hvordan den er blitt; og den var virkelig imponerende; ren 3-taktsgallopp (avsluttet timen da, og Holter ble rost oppi skyene!!Jippi, all versade arbeidet har endelig vist resultater
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.