hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ulla Salzgeber til Skauen!!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Ulla Salzgeber til Skauen!!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

HanneBF

Norway

Skrevet - 26/11/2005 :  13:30:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Tro det eller ei ja!

Hva er responsen på dette folkens? Noen som skal! Jeg sier bare en ting: Dette er verdt å få med seg altså, koste hva det koste vil!

Genialt genialt genialt!

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."

Aquila&Ingvild

Norway

Skrevet - 26/11/2005 :  19:33:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAquila&Ingvild  Svar med kopi av melding
Hei.

Jeg skal! Kan umulig gå glipp av dette, kan ingen kjøre meg få får jeg gå. Det blir bra for dressur norge dette. Per og Helene skal ha all ros de kan få for å få så gode folk til å holde seminar her i Norge.
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  20:12:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Siden jeg ser det er laget ennå en tråd hekter jeg på min gamle her: "Ulla Salzgeber til Norge 18. og 19. mars 2006". Den har mer litt mer info om priser, tider etc.

Og ja, jeg skal

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 27/11/2005 20:14:28 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 30/11/2005 :  20:39:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det er ikke snakk om at jeg ikke skal på seminar. Prisen er satt til 600kr dersom man betaler før nyttår. Og det er "fast seminarpris" på Skauen. Det jeg likevel ikke liker er at denne summen skal sponse landslagsrytterne med deres trening, som vi attpå til ikke har anledning til å komme å se på. For det første er det en grunn til at jeg sitter her uten hest, og flere på landslaget har en, og to og kanskje flere hester. I det hele tatt har nådd så langt som de har. Skal ikke si at alle har vokst frem på god økonomi, men de fleste av dem har iallfall bedre økonomi enn meg, og burde ikke belage seg på at jeg skal sponse dem for en trening. Synes kanskje det hadde vært gøy å sponse dersom jeg også kunne fått gleden på sidelinjen. Jeg elsker å se på treninger, og kunne godt ha tenkt meg det også i denne sammenheng. Nå vet jeg prisen ville blitt høyere med publikum, men er det først stengt for publikum bør man kanskje ikke bruke publikum som sponsorer heller?

PS: Vet faktisk om de som ikke drar på seminaret p.g.a. dette. Da folk som ikke er faste Skauenseminardeltagere, og som sånn sett ikke har denne 600kroners prisen som "fast pris" i sine øyne. 600 kr er mange penger, iallfall når du skal reise i tillegg.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Destrier

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  11:14:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Seminar er flott. Men å se ryttere få instruksjon, det er ikke verd 600kr.

Jeg kommer ikke til å dra dit, og jeg vet om mange som gjerne ville sett seminaret, men som ikke kommer til å dra fordi det er lagt opp som trening.

Hilsen Destrier
www.klassiskdressur.com
Det er de som vet minst som bruker flest ord for å forklare det de mener. De som vet mye, sier det med få ord. (Baucher)
Gå til toppen av siden

AAndreA

Skrevet - 01/12/2005 :  21:10:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet du, det har jeg ikke tenkt på, men sier meg faktisk veldig enig!! Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  22:39:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Seminar er flott. Men å se ryttere få instruksjon, det er ikke verd 600kr.

Jeg kommer ikke til å dra dit, og jeg vet om mange som gjerne ville sett seminaret, men som ikke kommer til å dra fordi det er lagt opp som trening.

Opprinnelig postet av Destrier

Ok, jeg synes kanskje invitasjonen har vært litt mangelfull. Men hvordan mener du at dette er en trening? I det ene øyeblikk står det at treningen ikke er åpen for publikum. Da skjønte jeg det slik at det var snakk om et seminar. Men det er det kanskje ikke?

Jeg er enig i at 600kr for å se på en ren trening ikke nødvendigvis er verdt det.. Kommer mye ann på opplegget.

Det kostet f.eks. 155 sek (de beste plassene. Dårligere plasser var billigere) å se klinikk med Kyra (altså en trening), en unghestsklasse med sveriges beste unghester og en åpen dressurtrening med kommentarer av Birgitta Bergsten under Stockholm Horse show i Globen i helga f.eks. Ikke direkte samme greia. Men variert opplegg, veldig bra, godt lagt opp, svært publikumsvennlig og en ok pris. Riktignok reise i tillegg, men man så jo en god del mer. Om pris for reise og opphold var ikke så aller verst det heller.

Noen som faktisk vet hva opplegget er? Er det instruksjon? Er den da lagt opp med fokus mot publikum, eller bare en direkte "stå på sidelinjen"-trening, med 100% på rytter, og null interesse for tilrettelegging for publikum?

Jeg hadde tydligvis misforstått. Trodde det var et fullspekket seminar den ene dagen, etterfulgt av en sperret trening vi ikke fikk se, men som vi skulle sponse dagen etter. Nå skjønner jeg ikke helt hva vi skal betale for dersom det er snakk om å være publikum til en trening vi ikke får sett?

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 01/12/2005 22:46:02 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  22:53:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
PS: Ser nå at det er to "informasjonsfoldere" ute og går. Du har denne som er likt skrevet som mailen jeg fikk (siden jeg står på mailingliste over de som får info). I tillegg har du denne som ikke nevner et ord om disse pengene til trening som skal sponse en lukket trening for landslagsryttere.

Ut fra begge forstår jeg likevel at det er et seminar den ene dagen, og en lukket trening jeg godt kunne tenke meg å ikke sponse (iallfall ikke dersom jeg ikke en gang er velkommen til å se) den andre dagen. Spørsmålet er bare "hva er et seminar", og hva er det i denne sammenheng.

Jeg vil veldig gjerne på det jeg ville kalle et seminar for Ulla. Dersom det er lagt opp mer for publikum, på en publikumsvennlig mpte, med teori, praksis og publikum i fokus. Slik flere av de andre seminarene gjerne har vært..

Destrier

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  08:19:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Det står seminar og landslagstrening.

Nå er det unasett ikke aktuelt for meg å være med (er sannsynligvis opptatt den helgen), men om det hadde vært mulig, så ville jeg villet vite mer om innhold før jeg meldte meg på. Altså, i form av hva vi kan forvente oss å se. Om jeg ikke hadde hatt andre planer, og hadde vært interessert i å vite mer, kunne jeg kontaktet arrangøren og fått svar på det jeg eventuelt ville ha svar på. Men som sagt, jeg har andre planer for den helgen, slik at det uansett ikke er aktuelt.
Derfor blir svarene av generell karakter.

Og det er helt sant når jeg sier at flere jeg har snakket med, som har deltatt på tidligere seminarer - er av den oppfatning at de ikke ønsker å 'sponse' noen få utvalgte sin trening.

Tiden vil vise.

Ja takk, jeg vil også veldig gjerne være med på seminar med teori, praksis og publikum i fokus, hvor man ikke får følelsen av å se på en instruksjonstime.

Hilsen Destrier
www.klassiskdressur.com
Det er de som vet minst som bruker flest ord for å forklare det de mener. De som vet mye, sier det med få ord. (Baucher)
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  10:18:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Ok, jeg sender arrangøren en mail og får dette oppklart. Det er som du sier et poeng å vite hva man faktisk betaler for og hva man kan vente seg. Skal komme med en oppdatering på hva slags svar jeg får.

Jeg hadde sett for meg et publikumsseminar, og håper igrunn at det er det. Men det kommer ikke tydelig frem nei..

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  10:53:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fikk forøvrig mail fra arrangør ang dette seminaret for en stund siden og ser ingen grunn til ikke å dra.
Akkurat som Amillion synes jeg dette er genialt!
Ok så får man "kun" med seg seminaret den ene dagen, ( om man da ikke er på landslaget) men hva er galt med å være med å "sponse" norsk dressurridnings fremtid?
Det er da ingen tvang, man må ikke melde seg på om man ikke liker arrangementet..
Forøvrig ser jeg personlig på arrangørene som hederlig og seriøse mennesker innenfor norges lille hestesamfunn og vil tro at dette er lagt opp slik at det kan være av interesse både for tilskuere og deltakere.

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  12:36:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Prinsippet om at vi skal sponse noe vi ikke en gang får være tilskuere til synes jeg blir galt. Nå rir jeg ikke på landslaget, og de fleste med meg gjør ikke det. Men å satse på dressuren her til lands er neppe det å holde folk utenfor treninger, og sponse penger til ting folk ikke får sett på. Ressurser i dressuren er ganske mye mer enn selve landslaget. Man har f.eks. de som bør rekruteres (fremtidige landslagsryttere), de som satser hardt og bidrar som funksjonærer på flere områder. Enten som dommer, eller andre funksjonære oppgaver. Vel så viktig er faktisk de få tilskuerne man har. Vi mangler tilskuere, uten tilskuere er det vanskelig å få sponsorer, det vet man alt om.. Hvorfor sette kjepper i hjulene for å få tilskuere da? Hvordan skal man så bli interessert? Det er så mange som spiller inn både aktivt og mer passivt, for å få liv i dressursporten. Og dem er alle like viktige dersom man skal få mer ut av den.

Å satse på dressur i Norge er et bra tiltak, men det er absolutt ikke bare landslagsrytterne selv om bidrar til dressursporten.

Mye av dette er selvfølgelig styrt av "hva er egentlig dette omtalte seminaret". Og så, om vi egentlig kommer så langt at vi sponser landslagstrening. Om seminaret leverer seg fullverdig til vanlig skauenpris så ok. Men for meg som ikke har råd til å ha hest på halvfor (fortiden) en gang kunne jeg gjerne tenke meg og enten få økonomisk gevinst i form av billigere seminar dersom oppmøtet ble veldig stort. Eller at jeg kunne fått en ekstra bonus med mulighet for å følge treningen dagen etter det fullverdige publikumsseminaret. Om det så koster mer med publikum, er det ikke så riktig at overskudder går til å betale det slik at treningen faktisk også kan være åpen for publikum (i og med at prisen for publikum ble noe mer)?

Men.. Jeg har sendt en mail til arrangør, og bedt om å få utdypet mer om hva tema bli, og hvordan seminaret er lagt opp i form av et cirkaprogram. Skauen skal ha all sin ros for gode seminarer, og jeg har vært på 5-6 av dem tror jeg. Det er en grunn til at det har blitt så mange, og forventingene til dette er også stort. Men jeg har jo også veldig lyst til å se på treningen, iallfall om det er meninga at overskuddet går til å dekke dette. Som en av landets mest aktive dressurpublikummere (?!?) må jeg jo si at jeg faktisk liker å se på og henter mye i det. Det er vel litt av grunnen til at man også har lyst.. Dressuren lider absolutt ikke av kjemperekruttering eller publikumsboom på sine arrangementer. Hvorfor ikke oppfordre folk til å se på? Det er det jeg mener at vil være en ting som er en rekruttering for dressursporten.

Destrier

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  13:05:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Bra sagt, Spoff.

Jeg håper også at arrangementet blir vellykket, at det blir noe av - og at arrangøren fortsetter med det gode arbeidet.

Redigert for å si at jeg synes det er en god ting at publikum betaler litt for å se trening, for da er man sikret at de som kommer virkelig er interressert.

Hilsen Destrier
www.klassiskdressur.com

Redigert av - Destrier den 02/12/2005 13:32:26 Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  17:05:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vel jeg vil fortsatt tro at arrangørene har en god tanke bak dette.
Man kan velge å se det fra en side: arrangørene holder oss "vanlige dødelige" utenfor.
Eller man kan se det fra en annen side: arrangørene gir oss en mulighet til å delta på et seminar man vanligvis ikke har tilgang til.

Flasken er enten halvfull eller nesten tom...bare å velge

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Destrier

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  20:40:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Du ser det selvsagt akkurat i hvilket perspektiv du vil, men jeg tror nok at det er oss 'kundene', d.v.s. vi som betaler for å komme å se på, som avgjør.

Sånn er det i de fleste sammenhenger. Men for all del, om man har en sponsor som er villig til å gå inn og dekke kostnadene, så kan man gjerne ha lukket trening. Helt i orden for min del.

Denne tråden går ut på respons, og jeg responderer bare med mine tanker. Andre er selvsagt fri til å respondere akkurat som de vil. Jeg kan bare snakke for meg selv (og dem jeg har vært i kontakt med).

Hilsen Destrier
www.klassiskdressur.com
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 03/12/2005 :  11:06:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Ok, jeg sendte arrangøren en mail for å få en oppklaring av hvordan seminaret egentlig skal legges opp, så slipper vi å spekulere i det:

Hei.
Det blir først seminar med fokus på publikum som du skisserer. Dagen etterpå blir det landslags trening uten publikum(pga.prisen Ulla tar for publikum er mye høyere). Ulla har nettopp gitt seminar i England, og responsen var enorm. Det sies at det aldri har vært noe så bra tidligere. Gleder oss. Hilsen Per Waaler

Dette høres ut som seminar i beste Skauenstil, og noe man absolutt bør få med seg. Men om en går mye i overskudd i forhold til seminaret, synes jeg likevel heller at overskuddet skal gå til å dekke mellomlegget for å dekke en publikumstrening, enn å dekke en publikumsfri trening for landslaget.

Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.