hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Araberen=)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Araberen=)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  17:14:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Åååh, elsker arabere. De er så utroolig vakre. Rasen har jo ikke noe å si egentlig, men med arabere er det noe annet

Har kanskje en halv/kvart/trekvartaraber, har ingen papirer på ham, men har fått høre at han ligner:)
Gå til toppen av siden

evae

Skrevet - 27/11/2005 :  23:22:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
araberfan her og!
min først hest var en araber, Wan Zerro, mor Zeina far Wancouver, halvt polsk halvt engelsk. tvillingfødt, men tvillingen døde under fødselen.
søstra mi har anglo-araber, Midnight Choise, populært kallt Monty etter Choise.
Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 28/11/2005 :  20:34:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Araberhesten er jo bare en helt utrolig fantastisk rase. Snill, morsom, stor personlighet, og meget allsidig.
Ble "frelst" i 1999, da jeg skulle få meg ny hest, og traff en riktig hyggelig sjarmør på et tilfeldig besøk en vakker vårdag. Værste var at før det besøket, så var det ikke araberhest jeg ønsket meg, noe som er helt uforståelig for meg den dag i deg, hehe

Ferrari & Miriam

Redigert av - Ferrari & Miriam den 28/11/2005 23:03:19 Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 28/11/2005 :  21:33:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Mulig jeg har hørt helt feil, men var noen som fortalte meg en gang at arabere egentlig egner seg dårlig(ere) som ridehester (sprang/dressur) pga hvordan de er bygd. Det var snakk om at ryggen var for kort (?) pga mindre antall ryggvirvler. Noen som vet noe om dette?
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 28/11/2005 :  22:21:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Mulig jeg har hørt helt feil, men var noen som fortalte meg en gang at arabere egentlig egner seg dårlig(ere) som ridehester (sprang/dressur) pga hvordan de er bygd. Det var snakk om at ryggen var for kort (?) pga mindre antall ryggvirvler. Noen som vet noe om dette?

Opprinnelig postet av christine26.

Skjønner ikke at det skal være noe problem... Araber hoppa mi har anlegg for både piaff og passage...

Og hun har også en god sprang teknikk!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 29/11/2005 :  10:20:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Skjønner ikke at det skal være noe problem... Araber hoppa mi har anlegg for både piaff og passage...
Og hun har også en god sprang teknikk!
Opprinnelig postet av Roxira

Alle hester har forsåvidt anlegg for piaff og passage; dette er jo naturlige bevegelser. At noen raser egner seg mer, det er et annet spørsmål. Men jeg mente det likevel ikke sånn. Jeg tenkte på at ryggen kanskje i utganspunktet var svakerer og mindre egnet til å tåle belastningen ved ridning enn hos andre ridehesttyper. Klart arabere kan være egnet, men jeg jeg lurte bare på om det anatomisk sett var noen forskjell. Jeg vet hvertfall om en del (ridehest)arabere som sliter med ryggproblemer av varierende grad.

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

pre-arab

» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2005 :  10:30:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidepre-arab  Svar med kopi av melding
Trodde det var motsatt, at ryggen var sterkere pga at den var kortere! Hester med lang rygg har jeg hørt er et svakhetstegn! Men det er vel litt venskeligere å finne rett sal til araberen pga bred rygg... Araberen er jo kjent for å være sterk og utholden...
Liker du sorte arabere og P.R.E hester - ta en titt på min hjemmeside:
http://www.home.no/pre-arab/
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2005 :  11:38:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Det trodde jeg også Pre-Arab. Med tanke på at hester med lang rygg er bygget mer for kjøring, og hester med kort mer for ridning, så ser jeg ikke helt problemet, siden araberen har en kort rygg..

Når det gjelder det med å finne sal til Araber pga. bred rygg; det har uheldigvis min araberblanding arvet fra Araberen!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 29/11/2005 :  12:19:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men det er jo veldig du sjelden du ser araberer hevde seg i høyere sprang og dressur, iallefall ikke som jeg har fått med meg... Men utenom er det nydelige hester, og supre til distanseritt!
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2005 :  12:55:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Nei, det er jo sant. Men distanseritt som du nevner egner de jo seg helt supert til! Men hvorvidt de er gode til andre grener kan jeg ikke uttale meg så mye om, har ikke vært borti så mange arabere at jeg vet nok til å vite hvorfor.

Men jeg syns i grunn det er rart at de ikke hevder seg i de høye klassene, men det er jo gjerne slik at det de ikke blir satset på å brukes innenfor de høye klassene, og blir avlet mer for distanse o.l. Dessuten er det jo ofte de samme rasene som går igjen i de høye klassene, men vi har jo sett at det finnes mang en kaldblods og andre "ikke så vanlige raser i høye klasser" som har gjort det bra :)

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Isabel&Perla<3
» VIP

Skrevet - 29/11/2005 :  14:13:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg elsker arabere :D <3 Utrolige flotte vesen, spessielt egyptisk araber <3 ÅÅ, min drømmerase! :D Anne, du er heldig med Aromayo, skikkelig pen, og den blandingen. Dåne<3 Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 29/11/2005 :  17:46:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Selvom Araber ikke er yndlingsrasen min, er det to Arabere som betyr mye for meg.

Marona er ei 22 år gammel Angloaraber hoppe e. Madour u. Corona. Hun er stor ( 160 cm), flott og hvit. Edel og lett i typen. Verdens snilleste og mest omtenksomme hest. Marona var med på landslaget i Distanse i sine yngre dager. Hun har også gått en del sprang og dressur. Hatt samme eier siden 1994, og jeg har ridd henne litt siden 1998. Nå har lillesøsteren min henne på for. Prinsesse hest :)

Zahir Alamain (Monty i hverdagen) er e. Ra Zanthos u. Marona (Hoppen over). Han er stikk motsatt av sine foreldre. Han er høyreist, kraftig, godt muskelsatt og med veldig vakre avtegn. Monty blir fire til sommeren, og jeg har trent han siden han var føll. Har sittet på han 2-3 ganger, men det går mest i longering, håndhest, tømmekjøring etc. Utrolig god og spesiell hest. Veldig følsom for signaler, og kan stresse seg opp fort. HATER menn, og slipper veldig få folk inn i livet sitt. Har du først kommet inn derimot, elsker han deg over alt i verden. Gromgutt

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

pre-arab

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  09:36:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidepre-arab  Svar med kopi av melding
Urtolig stilig avtegn på Zahir Alamain Vil han forbli brun på halve hodet! Har ikke sett dette før...
Liker du sorte arabere og P.R.E hester - ta en titt på min hjemmeside:
http://www.home.no/pre-arab/
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  17:45:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Ja, antakeligvis vil han forbli brun på halve hodet og hvit resten. Han er lysere på kroppen nå enn når disse bildene ble tatt. Nå er han så og si hvit i ansiktet bortsett fra det brune, og hvit på ryggen.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

MelanieogSandra

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  20:50:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMelanieogSandra  Send %s1% en ICQ meldingMelanieogSandra  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMelanieogSandra  Svar med kopi av melding
hei, Araberfan her!
har en fullblodsaraberhoppe på 8 år!
eeeeelsker henne over alt på jord
araberfan

Hypp, Hypp, sier jeg, og hesten drar ivei!

...uten meg!
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.